Volvo S60
Tõnu Ojala
07.07.2010

Volvo lahkus hiljuti Fordi rüpest ja läks Zhejiang Geely Holding Groupi omandusse ning muutus seeläbi osaks Hiina autotööstusest. Uus Volvo S60 on välja töötatud siiski veel vanade omanike tiiva all.

Vaata ka videot.

Ajad, mil Volvo tähistas veidi robustseid ratastel kaste meenutavaid maanteeliikureid, on tänaseks kauge ajalugu ning 2000. aastast pärit eelkäija välja vahetanud uus S60 on selles osas nihkunud sellest suunast nii kaugele kui võimalik. Kupeed meenutav küljejoon rõhutab auto sportlikkust, nagu ka esialgu kahest bensiini- ja kahest diiselmootorist koosnev jõuallikate valik.
Bensiinimootoritest võimsaim on kuuesilindriline T6 oma 305 hobujõuga ja sel juhul on tegu nelikveolise mudeliga. Teine bensiinimootor on Fordi päritolu neljasilindriline 2,0 GTDi, millel võimsust 203 hj.
Seos Fordiga lööb välja ka auto põhikonstruktsioonis – põhja jagab S60 Ford Mondeoga. Nii et vaatamata uutele omandisuhetele jäävad Volvod veel aastateks ka Fordiga seotuks (nagu ka Saab GMiga).
Diislitest on valikus viiesilindrilised D3 ja D5 – vastavalt 2liitrit töömahtu ja 163 hj ning 2,4 liitrit kubatuuri ja 205 hj. Veel sel aastal peaks bensiinimootorite valik täienema kaheliitrise T5 (240 hj) ja 1,6liitriste T4 ja T3-ga (vastavalt 180 ja 150 hj), diislite rivi täieneb aga ökoversiooniga 1,6 D DRIVe (115 hj).
T6-versioon on varustatud neljarattaveoga, D5-versioonil on AWD-süsteem lisavarustuses. Kõigile S60 modifikatsioonidele on võimalik saada ka aktiivvedrustus FOUR-C.
Sarnaselt maasturiga XC60 kuulub ka S60 varustusse palju tähelepanu pälvinud City Safety ohu teavituse süsteem, mis hoiatab juhti nii ohtlikult lähedale sattuvate jalakäijate kui ka ees ootamatult pidurdanud autode eest ning kui juht sellest välja ei tee, siis ka auto peatab. Lisavarustuse realt leiab veel mitmesuguseid ohutusvidinaid, mis jälgivad juhi teelpüsimise trajektoori, piiluvad „nurga taha”, jälgivad eessõitjaid ja tagantlähenejaid jne.
Auto rahvusvahelisust toonitab ka fakt, et hiinlaste omanduses olevat Rootsi autot hakatakse tootma Belgias Gentis asuvas tehases! Volvo ise loodab, et just uuest S60-st saab tema enimmüüdud auto – igatahes vana mudelit läks tema elutsükli kestel kaubaks üle miljoni ühiku.
Volvo ise rõhutab lisaks turvalisusele uue S60 juures ka sportlikkust, kuid tuleb tõdeda, et selles osas imet pole tehtud ja näiteks 3. seeria BMWga võrreldes kipub S60 siiski teiseks jääma. Mugav on S60 küll, seda ei saa eitada. Vaatamata kupeelikule küljejoonele pole tagaistujal pearuumi osas põhjust etteheiteid teha, küll aga napib jalaruumi. Vedrustus on S60-l üllatavalt pehme ning nn lamavatest politseinikest sõidab ta vaid kergelt õõtsudes üle. Oodatult on kõige muretum minek T6ga – aga enam kui 300 hj juures oleks teisiti ka imelik! 2,0T puhul tuleb arvestada turboviivitusega – kui sellega harjub, sujub sõit juba probleemideta.
Kõige keerulisem oli liikuda D3-ga – st 150 hj diisliga, mis madalatel pööretel on selgelt jõuetu. Ilmselt võiks võimalusel eelistada siiski D5 – saab 30 hj võimsuselisa ning 20 Nm võrra paraneb ka momendinäit.

Sarnased artiklid