Volkswagen Touareg Hybrid
Tõnu Ojala
03.05.2010

Hiljutine Genfi autonäitus kujutas endast Euroopa autotootjate hübriidautode paraadi – Porschede, Lotuste, Audide, BMWde ja Ferraride kõrval ei jäänud sellest kõrvale ka Volkswagen, kelle esimene hübriidauto ilmus uue põlvkonna Touaregi mudelivalikusse.

Seni on Lexus oma RX-mudelitega hübriid-luksmaasturite konkurentsis end üsna kindlalt tundnud – enam mitte. Konstruktsiooniliselt on RX450h ja Touareg siiski üsna erinevad – kui Lexuse veoskeemi alustaladeks on üks bensiini- ja kaks elektrimootorit, millest üks muudab RXi neliveoliseks, käitades tagarattaid, siis 333 hj 3liitrise V6-bensiinimootoriga VW saab hakkama ühe 37 hj elektrimootoriga – seda siis läbi kaheksakäigulise automaatkäigukasti ja Heldex-neliveosüsteemi.
Uus Touareg on eelkäijaga võrreldes pikem, kuid madalam. Veelgi olulisem on kaaluvahe, mis tavamudelil ulatub 200 kilogrammini. Tõsi, hübriidmudeli puhul oluliselt kaaluvõidust rääkida ei saa, sest hübriidtehnoloogia võtab sellest säästust omakorda 175 kg tagasi ja seetõttu tuleb selle auto juures arvestada enam kui 2,2tonnise tühimassiga.
Sarnaselt RX-seeria Lexusele suudab ka hübriid-Touareg madalatel kiirustel (antud juhul kuni 50 km/h) ainult elektri jõul liikuda – seda juhul kui juht VÄGA ettevaatlikult gaasipedaaliga ümber käib. Tõsi, see õnnestub vaid kuni 2 km pikkuse sõidu korral – rohkemaks pole akudel rammu.
Kiirusomadustelt on hübriid-Touareg ekstraklassist. 100 km/h saavutamiseks kulub 6,5 sekundit ning auto lõppkiirus ulatub 240 km/h-ni. Peamiseks märksõnaks hübriidide puhul on siiski kütuse kokkuhoid ja antud juhul andvat tähendavat hübriidtehnoloogia kasutamine Touaregile keskmiselt 17% kütuse kokkuhoidu. Veelgi suurem olevat vahe linnaliikluses, kus see ulatuvat koguni veerandini.

Mitte ainult hübriidid
Uus Touareg ei tähenda vaid hübriidi – põhiliseks kujunevad siiski diiselmudelid. Neist ökonoomseim on 3liitrine V6, mille keskmiseks kütusekuluks lubatakse koguni 7,4 l/100 km. Omal ajal laineid löönud hiiglaslikust V10 TDI-st on VW nüüd loobunud ning asendanud selle 4,2liitrise V8-turbodiisliga. Peale kubatuuri muid arvestatavaid kadusid seejuures tuvastada ei õnnestunud ning dünaamilistelt näitajatelt teeb uue jõuallikaga mudel vanale ära (välja arvatud kütusekulu, mis on pea 3 l/100 km kohta eelkäija omast väiksem!).
Ehkki seda mõõtu autodes kohtab sageli kolme istmerida, jääb Touareg endiselt viiekohaliseks ning seega on tema tagaistmel meeldivalt avar olemine (seda ka tänu uudsele tagaistme konstruktsioonile). Nimelt saab olulise uudisena nüüd tagaistmeid edasi-tagasi nihutada, võimalik on ka seljatoe kaldenurka muuta. Pakiruumi maht varieerub sõltuvalt istmete konfiguratsioonist vahemikus 580-1632 liitrit.
Salongikujunduses üllatusi otsida ei maksa – tegu on ikkagi Volkswageniga. Siiski on viimistlustase oluliselt paranenud (nagu ka kasutatavad materjalid) ning hoolega vaadates leiab tuttavaid elementi nii uuelt Golfilt kui Pololt.
Kõigil Touaregidel kasutatakse nüüd kaheksakäiguliest automaatkäigukasti, enamik mudeleid varustatakse start-stop-tehnoloogiaga, puutetundliku naviseadme ja nahksisuga. Lisaks on valikus hulganisti uuemaid mugavusvidinaid – dünaamiline kaugtulede kontroll, ümberreastumisassistent, ventileeritavad istmed, ümbrust järgivad radarsensorid ning kaamerad jpm. Topeltsiduriga DSG-d VW uuel Touaregil ei kasuta, põhjendades seda sellega, et klassikaline automaat sobivat maasturitele paremini. Osadel V6-mudelitel on olemas ka täiendav maastikurežiimide valik (Terrain Tech Packet), kus saab lukustada nii esi- kui tagadiferentsiaali ja kasutada aeglustit – seega annab Touareg vajadusel täiesti “päris” maastikuauto mõõdu välja.
Kui Lexuse puhul on hübriid tõsiseks alternatiiviks nn tavamudelitele, siis VW puhul see nii kindlasti olema ei saa. Erinevalt Lexusest on VW-l valikus diiselmootorid ja on selge, et suur osa potentsiaalsetest Touaregi ostjatest eelistavad siiski neid. Nii ei paku ka VW ise hübriidmudeli osakaaluks kogumüügist mitte üle 10%.
Probleemiks on ka hind. Kui baasmudeli – 3liitrise V6-diiselmootoriga Touaregi hind algab 724 265 kroonist, siis hübriid-Touaregi hinnaks kujuneb juba 1 056 787 krooni (ehk siis kübeke enamgi kui 4,2liitrise V8-diisliga mudelil).
Ehkki VW kasutab uuel Touaregil ka 280 hj V6-FSI bensiinimootorit, hakkab Eesti hinnakiri praeguste plaanide kohaselt koosnema vaid diiselversioonidest ja hübriidmudelist. Eesti VW salongidesse võiks uut Touaregi kaema minna alates juunist.

Sarnased artiklid