Volkswagen Tiguan
Tõnu Ojala
01.07.2011

Ehkki Volkswagen magas linnamaasturite buumi omal ajal maha, tehti Tiguani tulekuga 2007. aastal see vahe kuhjaga tasa. Praeguseks ulatub Tiguani turuosa Euroopas 12 protsendini, nelja aastaga on üle maailma kaubaks läinud juba enam kui 600 000 auto.

Neli aastat pärast esmaesitlust jõudis kätte aeg Tiguani mudeliuuenduseks. Välimuse osas jätkab Tiguan sama stiili, mida juhatasid sisse juba Touareg ja Passat – nii et tulemus on senisest märgatavalt soliidsem. Põhilisteks, mis uue mudeliaasta autot iseloomustavad, on aga senisest madalam kütusekulu, ohtralt varustust ja uued jõuallikad.
Tiguan on omas klassis ainus auto, mida juba tehasest kahes erinevas seades välja lastakse. Maantee- ja maastikusõidu suunitlusega autodel teeb vahet ka väliselt erineva esiotsa kujunduse järgi. On-road-teostus lubab võtta vaid 18-, off-road aga kuni 28 kraadist lähenemisnurka.
Nagu ennegi, nii on ka pärast mudeliuuendust baasmudelid esiveolised, kallimad mudelid aga nelikveolised. Seitsmest Euroopas mudelivalikusse kuuluvast jõuallikast on uusi kolm. Bensiinimootoreid on kokku neli (kaks 1,4- ja kaks 2liitrist, võimsusvahemikus 122-210 hj), diisleid kolm (kõik 2liitrised, võimsusvahemikus 110-140 hj). Käigukastide valik tuleb teha kuuekäigulise manuaali ning seitsmekäigulise DSG vahel (kusjuures väiksemad kulunumbrid saab tehaseandmete põhjal mitte käsikasti, vaid automaadiga).
Ehkki tegu on väikese maasturiga, hakkavad sellessegi autoklassi jõuliselt sisse trügima seni peamiselt kallimatelt sõidukitelt tuttavad abivahendid – olgu tegu siis iseparkimissüsteemi, unustama kippunud juhti viisakalt õigele teele juhatava rooli korrigeerimise või kas või liiklusmärkide tuvastussüsteemiga.
VW-mudelitel üha laiemalt leviv BlueMotion-tehnoloogia on nüüd kindla koha sisse võtnud ka Tiguanidel – see tähendab muu hulgas start-stopp-süsteemi ning pidurdusenergia akudesse salvestamist, mis teeb Tiguani üheks madalaima kütusekuluga linnamaasturiks.
Eestisse jõuavad uuendatud Tiguanid suve lõpul-sügise hakul, hinnatase mahub vahemikku 20 500-32 000 eurot.

Sarnased artiklid