Volkswagen Passat Alltrack
Tõnu Ojala

Kui kümmekond aastat tagasi tegid võidukäiku mahtuniversaalid, siis viimasel ajal on moodi läinud tavaliste sõiduautode nõndanimetatud maasturiteks pööramine. Nüüd tegi seda ka Volkswagen, lisades maasturiilmet Passatile.

Otsa tegid lahti juba eelmise sajandi lõpul Subaru, Audi ja Volvo, tõstes kõrgemaks ja andes pisut metsikuma välimuse vastavalt Legacyle, A6-le ja V70-le. Muidugi ei leiutanud nemadki jalgratast, sama loogikat on rakendatud juba aastakümneid. Näiteks kolmekümnendatel aastatel sai isegi venelaste „emkast” sel moel GAZ-61, rääkimata hilisematest maastiku-Pobedadest ja -Moskvitšidest. Tänaseks on selliseid mängumaastureid valikus paljudel. VW enda kontsernist on heaks näiteks Škoda, kus Scout-versioone toodetakse pea et kõigist mudelitest, samuti Audi, kelle Allroadid on premium-klassis tegijad juba aastaid. Cross-lisanimega on Polodele, Golf Plusidele ja Touranidele lisaväärtust andnud ka VW ise.

Maastiku-Passat ei järgi senist VW nimeloogikat – Cross Passati asemel tuleb harjuda Passat Alltrackiga. VW enda inimeste jutu järgi on põhjuseks asjaolu, et kui Cross tähistab sisuliselt vaid muudetud välimust, siis Alltrack erineb tavamudelist ka sisuliselt – kas või nelikveo näol. Nimi nimeks, tulemus ise erineb standardsest Passat Variantist siiski üsna vähe. Seda nii välimuselt kui tehniliselt, ja esmapilgul on neid teineteisest raske eristadagi. Kliirens on kasvanud 30 mm võrra, ulatudes nüüd 165 mm-ni, autol on uus esi- ja tagapõrkeraud ning integreeritud karterikaitse, rattakoopa kaared on laiemad. Auto põhimõõtmed – pikkus, laius – on siiski endised. Passati mootorivaliku alumise otsa jõuallikaid Alltrackile ei saa, bensiinimootorite valik koosneb 1,8- ja 2liitristest TSI-dest, kusjuures väiksema mootoriga (160 hj) versioon on esi-, suurem (210 hj) aga nelikveoline. Sama loogika kehtib ka kaheliitriste diiselmootorite puhul – 170 hj versioon on igal juhul nelikveoline, 140 hj-le mudelile saab nelikveo lisaraha eest. Tiguanilt tuttav 4Motion-nelikvedu toob alati kaasa ka DSG-automaatkasti.

Sõitjateruumis on uudiseks nelikveo lülitusnupp – seda muidugi mudelitel, millel nelikvedu olemas. Nn päris maasturiks see Alltracki ei tee, nii et need, kel tõsisemad maastikuvajadused, jäävad endiselt Tiguane ja Touarege eelistama. Samas vähendab nelikvedu ja kõrgem kliirens ohtu kas või lumehangedes kinni jääda ning väheoluline pole ka võimalus võimsamatele Alltrackidele kuni 2200 kg haagis haakida.

Ehkki lõuapoolikute poolt „vaese mehe Allroadiks” ristitud, ei ole tegu sugugi odava autoga (odavaima nelikveolise Alltracki – käsikastiga 170 hj 2,0 TDI – saab 32 247 euroga). Samas on Alltrack baas-Passatitega võrreldes oluliselt parema varustusega, nii et hinnakirju üks-ühele kõrvutada ei saa.

Sarnased artiklid