Volkswagen CC
15.03.2012

Volkswagen Passati mulluse mudeliuuenduse kohta leidsid paljud oponendid, et uuest autost siin rääkida ei saa, sest tegu on ikkagi ainult kosmeetilise värskendusega. Passat CC uuendamisel andsid sakslased neile ninanipsu, kuna muutsid mudelinime ja tegid CC-st iseseisva mudeli.

Kui seni teadsime, et VW Passati mudelirivis on sedaani ja universaali kõrval ka neljaukseline kupee (mida iganes see ka ei tähendanud), siis nüüd on CC iseseisev mudel, mitte üks Passatitest. Nimi nimeks, tegelikult on CC ikka Passat – sellelt pärineb nii platvorm, vedrustus kui mootorid ja käigukastid – ja seda tõsiasja eitada saab vaid päris pime, sest isegi sõitjateruum on 100% Passatilt ümber tõstetud.

Passatile endale ei ole midagi ette heita, kuid puudub see miski. Tõsi, on ju nišimudelid Beetle ja Scirocco, kuid VW lipulaevad Golf ja Passat on hinnatud ja edukad hoopis teistel põhjustel. Samasugust juttu võib rääkida ka Mercedes-Benz E-klassi kohta, mis samuti igati tegija, kuid seda kui tubli tööhobu, mitte kui emotsioonide pakkuja. Nii et kui Mercedes-Benz omal ajal E-klassi põhist CLSi esitles, võis arvata, et on vaid aja küsimus, mil teised eeskuju järgivad. Täna on meil Audi A7, peagi saab oma neljaukselise versiooni 6. seeriast ka BMW, kuid ammu enne neid oli VW Passat CC – ehk nüüd lihtsalt VW CC.

Passat CC pakkus tava-Passatile alternatiivi stiilsema välimuse näol. Oleks nagu kupee, andmata seejuures oluliselt järgi praktilisuses, uksi on neli, mitte kaks. Algselt rõhutas erilisust kahekohaline tagaiste, peagi taibati valikusse tavapärane kolmekohaline panna. Omaette mudelinime abil loodab VW nüüd CC juures vabaneda Passati kui tavaauto taagast. Tegu on seega turundajate trikiga, kes on pidanud kindlamaks CC iseseisvaks mudeliks „ülendada”.

CC ei ole siiski päris Passat. Ta on pikem, laiem, madalam ja tunduvalt efektsema välimusega kui baasmudel. Mudelinimi CC võib teatavaid segadusi tekitada – CC tähistab paljudel autotootjatel kupee-kabriolette, kuid siin ei tasu lahtisest katusest unistada. Tulemus on igatahes vägagi õnnestunud ja ilmselt on CC näol tegu ühe elegantseima Euroopa päritolu neljaukselise tavaautoga üldse.

Seest on CC endiselt Passat, armatuurlaud on 100% sealt üle tõstetud (võrrelda saab vaid Passati tippversioonidega, sest CC-d päris baaslahenduses ei toodetagi). Ruumi on rooli taga pisut vähem kui Passatis, A-piilarid on juhile tunduvalt lähemal ja need segavad vaadet. Tagaiste on küll kolmekohaline, aga et auto külgedelt ülalt n-ö kokku jookseb, on kaks äärmist kohta rohkem keskele nihkunud ja nii ei ole seal kolmekesi kuigi mugav. Samas aga on ohtralt jalaruumi.

Küll aga erineb CC varustusnimekiri. Äramärkimist väärivad lisavarustuses olevad pimenurga assistent, automaatsed kaugtuled, sõidusuuna korrektor, ventileeritavad istmed, Bluetooth- ja iPod-ühendused iseparkimissüsteem (piisab auto pikkusest pluss 80 cm-st, et auto end ära mahutaks!) jpm. Tuuleklaasile lisandunud kaamera jälgib teekattemärgistust ning kui auto kahtlaselt ujuma hakkab ja jooni riivama kipub, tuletab rooli nõksutades meelde, et tuleks ikka auto juhtimisega tegeleda…

Oodatult saavad oma tööga hästi hakkama kõik jõuallikad – VW turbomootorid on sitked, seda vaatamata esmapilgul tagasihoidlikele kubatuurinäitudele. Bensiinimootorite valiku juhatab sisse 160 hj 1,8 T, järgneb 2liitrine 210 hj 2,0T ning punkti paneb 3,6liitrine 300 hj VR6 koos standardvarustuses nelikveo ja DSG-käigukastiga. Diislid on 2liitrised, võimusega kas 140 või 170 hj.

1,8liitrine bensiinimootor veab jõudsalt juba 1500 p/min juures ja minekut jätkub 7000 p/min-ni välja. Tippmudeli 300 hj ei tee CC-st siiski nii kõva paugupilli kui arvnäitajate põhjal ootaks – oma osa on siin kindlasti 200 lisakilogrammil. Seda kõike ei saa pelgalt mootori süüks ajada, sest on ka neljarattavedu, seadistatav vedrustus ja palju muudki. Erinevalt väiksematest bensiinimootoritest ei toimu kuni 4000 p/min-ni suurt midagi, seejärel lastakse 300 hobust lahti ning tippversioon köhib oma hääled valla.

Diiselmootorid rõõmustavad hea momendinäiduga, kuid paraku saab etteheiteid teha müra osas, sest erinevalt bensiinimudelitest kipub diiselmootori müra sõitjateruumis lahutamatu kaaslane olema. Ka ei toimeta diislite ja võimsamate bensiinimootorite 6käiguline DSG-automaat päris sama sujuvalt kui väiksemate bensiinimudelite 7käiguline.
Et väikese mootori ja tagasihoidliku baasvarustusega CC-d ei toodetagi, kajastub see ka hinnakirjas – nii et VW mudelihierarhias asub CC tava-Passatist ülevalpool.

Sarnased artiklid