Viies Outback
Tõnu Ojala
27.04.2015

Omal ajal tuli Outback Subaru mudelirivvi kui universaalkerega Legacy kõrgendatud versioon. Nüüdseks on Outback oma eelkäija Euroopast välja tõrjunud ning Legacyt enam Vana Maailma Subarute mudelirivis ei olegi.

Subaru seisukohast on Eesti unikaalne paik terves maailmas – pole teist riiki, kus sel Jaapani autotootjal nii suur turuosa oleks (mulluse maanteeameti registreerimisstatistika põhjal 4,7%, aasta varem aga isegi 5,1%). Olukorras, kus Euroopas läks mullu kaubaks 56 000 Subarut, jäi neist Eestisse peaaegu 1000 ja jäänuks enamgi, kui Subaru raatsinuks veidi enam autosid Euroopasse tarnida. Aga et Euroopa on Subaru vaatevinklist ikkagi pisike turg (pea 58% Subaru kogutoodangust neelab ainuüksi USA!), siis nappis Euroopal kui „nurgatagusel” piirkonnal mullu autosid.

Outback on aastaid Balti riikides (loe: Eestis – Lätis ja Leedus müüakse Subaruid kahe peale poole vähem kui Eestis üksi!) Subaru edukaimaks mudeliks olnud. Ehkki mullu suutis Forester kui uuem mudel Outbacki edestada, siis uue viienda põlvkonna Outbacki tulek peaks jõuvahekorrad taas „õigeks” keerama. Juba enne selle auto müüki jõudmist oli Baltimaades 500 autot sisuliselt ette müüdud, kusjuures mullu läks Eestis, Lätis ja Leedus terve aasta jooksul üldse kaubaks 533 Outbacki.

Välimuse osas võib tekkida küsimus, kas tegu on ikka uue mudeliga või on senise järjekordse värskendamisega. Vahe on siiski suur – vaid mõned detailid auto tagaosas ja käigukastis olla vahetatavad. Auto on senisega võrreldes 25 mm pikem ja 20 mm laiem, telgede vahe on jäänud siiski endiseks.

Auto on senisest ruumikam, näiteks esiklaas on nihutatud senisega võrreldes 7 cm ettepoole. Pakiruum on kasvanud 33 liitri võrra, andes oma 559 liitriga tava- ja 1848 liitriga istmed-all-olukorras enamikule konkurentidest silmad ette. Outback kui Subaru lipulaev (Legacy on tänaseks Euroopa turult maas) on selleks mudeliks, kus Subaru oma uued lahendused esmaselt kasutusele võtab – olgu tegu siis krossoveri kui sellisega (1995), bokserdiiselmootoriga (2008), Lineartronic-käigukastiga (2009) või viimase kahe kombineerimisega (2012).

Seekordse uudisena on Subarul välja käia uue põlvkonna stereokaameraga EyeSight, mille alla on ühildatud nii mitmesugused hoiatus- ja hädapidurdussüsteemid, adaptiivne kiirushoidik, reajälgimissüsteem jpm. Päris 100% kõiki neid vidinaid mida tänases automaailmas sellest vallast leiab, Outbackil siiski ei kohta – näiteks liiklusmärke see auto ei tunne ning ka sõidurealt kõrvale kaldudes piirdub Outback hoiatamisega, mitte ei suuna autot ise õigele reale.

Uus on ka Outbackile jõudnud Foresteriltki tuttav audio- ja infosüsteem, mida nutitelefoniga sobitada annab. Subaru ostjate eluviise arvestades pole ka vähetähtis, et diisel-Outbackile nüüd kuni 1800 ja bensiini-Outbackile kuni 2000 kg kaaluva haagise sappa võib võtta.

Lineartronic-käigukast tähendab Subaru juures astmeteta ülekannet, kuid nagu mitmel teisel mudelil, on Subaru ka siin kunstlikult need astmed tekitanud – nii et kui jõulisemalt gaasi vajutada, jätab Lineartronic igati tavalise automaatkasti tunne. Diisliversioonil on sel moel seitse, bensiinimootoriga Outbackil kuus käiku.

Subarud on läbi aegade olnud nn sõitja autod ja ehkki Outback pole sportauto, siis kannataks ta oma veermiku ja kere poolest kindlasti välja ka võimsamaid jõuallikaid kui praegused 2liitrine diisel ja 2,5liitrine bensiinimootor (vastavalt 150 ja 175 hj). USA turul ongi ka 3,6liitrine bensiinimootor olemas, aga on päris selge, et Euroopas sellisele bensiiniröövlile turgu praktiliselt ei oleks.

2,5liitrise bensiinimootoriga Outbacki hinnatase algab 29 500 eurost, diiselmudelil 32 100 eurost. Pole just peenraha, aga arvestades juba baasmudeli ülimalt rikkalikku varustust, nelikvedu ja automaatset käiguvahetust, peaks see number kõikvõimalikud Allroadid, Alltrackid, Scoutid, Country- või Cross Tourerid, RXH-d jne murelikuks tegema.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid