VARIA: Dunlop otsib Eestist Le Mansi kestussõidus osalevale võidusõiduautole kujundajat
30.04.2012

Dunlopi korraldatavale autokujundamise võistlusele otsitakse osalejaid, kes annaksid 2012 Le Mansi 24 tunni sõidust osa võtvale Ferrari F458 Italiale ainulaadse kunstipärase välimuse. Esmakordselt on konkurss avatud ka Eestis.

Maailma üks juhtivaid HP ja UHP rehvide tootjaid Dunlop ootab võistlustöid tänavuse Le Mansi 24 tunni sõidul osaleva Ferrari kujunduse loomiseks. See on neljas aasta, mil Dunlopi auto kujunduse autoriks saavad olema konkursi võitjad. Tänavu on JMW Motorsporti meeskonna nime all sõitva Ferrari F458 Italia kujundamisel antud huvilistele varasemast palju suurem loominguvabadus, samuti on osalevate riikide ring laiem ning esmakordselt on võimalik konkursil osaleda ka eestlastel.

Seekordse konkursi eesmärk on laieneda senisest enam kunstilisse maailma ning on peamiselt suunatud auto- ja võidusõidufännidele ning disainitudengitele kõigilt elualadelt. Ferrarit on teretulnud lõuendina kasutama nii kunsti, tööstuse, moe kui ka arhitektuuriga tegelevad inimesed.

„Sel aastal viime konkursi uuele tasemele ja ootame kujundusvariante nii võidusõiduentusiastidelt kui ka disainitudengitelt,” kommenteeris Dunlopi Baltikumi turundusjuht Hindrek Pikk. „Oleme kindlad, et lai osalejatering viib võidusõiduauto kujundamise uuele tasemele ning finaaltööd pakuvad tõeliselt muljetavaldavaid nägemusi võidusõiduautodest.”

Kuulsal Le Mansi võidusõidul on ennegi kunstilise kujundusega autosid osalenud. Prantsuse raja õnnistas sisse Ameerika kunstnik Alexander Calder aastal 1975 ja pärast teda on Mulsanne’i sirgel vilksatanud paljude kunstnike tööd, sealhulgas David Hockney ja Andy Warholi teosed.

Konkurss toimub 12 Euroopa riigis, osalejate vanuseline alampiir on 16 eluaastat. Konkursil on oodatud osalema kõik huvilised (välja arvatud professionaalsed graafikadisainerid). Juhised konkursil osalemiseks ja kujunduslahenduste esitamiseks on toodud inglisekeelsel kodulehel http://artcar.dunlop.eu. Kohtunikud hindavad tööde juures kujutlusvõimet ja loovust. Võidukujundust näevad Le Mansis 200 000 pealtvaatajat ja miljonid telerivaatajad kogu maailmas.

Konkursitöid saavad hinnata kõik huvilised, külastades kodulehte http://artcar.dunlop.eu. Oma lemmikdisainile saab sealsamas anda hääle Facebooki funktsiooni „Like” abil. Sealjuures pääseb kõigi riikide kokkuvõttes üleüldse enim hääli saanud kujundus automaatselt edasi Euroopa finaali nelja parema hulka.

Igast riigist pääsevad Euroopa poolfinaali neli kujundust – kaks rahvahääletusel enim hääli („Like”) saanud võistlustööd ja kaks kohtunike valitud kujundust. Kokku jõuab poolfinaali 48 kujundust. Rahvusvaheline žürii valib nende seast välja kolm parimat ning valib seejärel nende ja rahvahääletuse võitnud kavandi seast välja võitja. Žüriisse kuulub muide ka 2011. aasta võitja Mik Whiting, kes lõi eelmisel aastal autot kaunistanud „Tunneta teed” kujunduse.

Esimese auhinnaga kaasneb võimalus osaleda auto esitlusel võistluseelsel testimisel Le Mansis 2.–3. juunil. Võitja on samuti kutsutud pidulikule õhtusöögile ja tutvumisele Le Mansi testiürituse telgitagustega, lisaks saab ta kaks piletit Le Mansi võidusõidule ja 1000 eurot. Kolm ülejäänud auhinnalist kohta saavad enda kujunduse lõuenditrükise koos JMW võidusõitjate autogrammidega.

Võistlustööde esitamise ja samuti hääletamise lõppkuupäev on 10. mai. Iga riigi neli võidutööd kuulutatakse välja 14. mail ja neid võitjaid teavitatakse 17. mail. Võidukujundust näeb esimest korda 2. juunil, kui seda kandev auto Le Mansis boksist välja veereb.

„Kolme viimase võistluse ja nende juhiste kohta saime suurepärast tagasisidet, aga otsustasime sellel aastal anda veelgi enam vabadust. Laiendades enda haaret disaini- ja kunstiakadeemiate suunas, soovime tekitada kogu Euroopas veelgi elavamat huvi. Loodame saada tõeliselt loovaid võistlustöid, mistõttu ei seadnud me praktiliselt mingeid piiranguid,” sõnas Hindrek Pikk.