Uuenev B-segment
Robert Koistinen
01.11.2015

Ford Fiesta 1,0 Ecoboost
Hyundai i20 1,4
Mazda2 1,5 Premium Plus
Opel Corsa 1,0T Ecotec Enjoy
Škoda Fabia 1,2 TSI Ambition
Volkswagen Polo 1,0 TSI Bluemotion

Automaailmas sünnib uusi mudeleid nii tihti, et rahulikuma meelelaadiga mees ei jõua neid kõiki meeles pidadagi. Ning siis hakkab mõni valmistaja nimede asemel numbreid kasutama ja mõni jälle numbrite asemel nimesid... Või siis paistab uus mudel eelmisest kuidagi kogukamana. On aga üks turuosa, millest kõigil on enam-vähem selge pilt olemas: kelle jaoks on see Fiesta-klass, kelle jaoks Polo-klass, kelle jaoks lihtsalt supermini. Mitte see kõige väiksem, aga natuke suurem.

Seekordne võrdlusrühm on harvanähtavalt uus. Neljal osalejal pole esmaesitlusest veel aastatki möödas ning ka Fiesta ja Polo said hiljuti mudeliuuenduse. Meenutusena võib öelda, et kui võrdlesime sama klassi kahe aasta eest, olid Fiesta suurimad konkurendid Kia Rio ja Renault Clio.

Mootorite poolel näib valitsevat trend „vähem on parem”. Pooled rühma autodest on varustatud üheliitrise kolmesilindrilise turbomootoriga. Vabalt hingavad mootorid pole siiski veel päriselt kadunud, neidki leidub kaks.

Manuaalkäigukastiga autosid ostetakse veel rohkem, seepärast võrdlesime neid. Neile, kes vajavad autot peamiselt linnaliiklusse, olgu siiski öeldud, et kõik kuus on saadaval ka üht või teist tüüpi automaatkastiga.

Testi tulemused koos rikkaliku graafika ja pildimaterjalidega leiad novembrikuisest Tehnikamaailmast.

Sarnased artiklid