Uue näoga 508
21.10.2014

Uuendatud Peugeot 508 suuremad muudatused puudutavad auto välimust, eelkõige selle esiotsa kujundust. Senisest reljeefsem kujundus ja LED-esituled jätavad Peugeot lipulaevast hoopis soliidsema mulje.

Euroopas ei ole suurtel sedaanidel ja universaalidel praegu parimad ajad, üha enam selle autoklassi ostjaid kolib üle alternatiividele – olgu selleks siis kõikvõimalikud maasturiversioonid või ülimalt ruumikaks muutunud klass pisemad sedaanid-universaalid. Tegelikult oleme sellist klassi kadumist 10–15 aastat tagasi juba näinud – kui üksteise järel kadusid Euroopast Toyota Camry, Nissan Maxima, Ford Scorpio, Opel Omega, Renault Safrane, Peugeot 607 ja Citroën XM. Autoostjad kolisid siis klass väiksematesse autodesse, aga need on nüüdseks sama suureks (ja suuremakski) kasvanud…
Praegu pole igatahes näha, et autotehased siin segmendis püssi põõsasse visata plaaniks. Mullu uuenes Opel Insignia, uut Peugeot 508 on juba nähtud Eestiski, kohe-kohe jõuab kohale uus VW Passat ning peagi ka juba aastaid oodatud uus Ford Mondeo.
Uus Peugeot 508 eristub senisest (muide, 2012. aastal võitis see Eesti aasta auto tiitli) uue esikaitseraua ja kapoti, tulede ja senisest hoopis soliidsema iluvõre poolest. Tagaosas tunneb paraku ära vaid sedaani uuenemise, kus senised tagatuled on hoopis teise ilme saanud. Universaalidele pole seevastu kahjuks uusi tulesid jätkunud.
Ehkki siseruumi kujundus on jäänud sisuliselt endiseks, on muutusi varustuses. Siin väärivad mainimist tagurduskaamera, pimenurga hoiatussüsteem ning uus 7tollise puuteekraaniga infosüsteem. Õnneks pole siin üle võetud 308-lt tuttavat lahendust, kus enamik funktsioone just puutetundlikku ekraani taha peidetud ning ka rool on 508-l „vana kooli oma” – st tavapärast mõõtu.
Mootorivaliku suurimaks uudiseks on 1,6liitrisele bensiinimootorile ning 2liitrisele BlueHDI-diislile lisandunud hobujõud. Tähis 1,6 THP tähendab nüüd senise 156 hj asemel 165 hj, 2,9 BlueHDI taha kirjutatakse nüüd senise 140 või 163 hj asemel 150 või 180 hj.
Uuendused puudutavad Peugeot 508 kõiki kolme versiooni – sedaani, universaali SW ja kõrgendatud kerega neljarattaveolist RXH-d. Lisaks on aga peagi tulekul RXH välimusega esiveoline 180 hj diiselmootori ja automaatkastiga versioon, mida seni mudelivalikus polnud.

Sarnased artiklid