Uue aja „sang“
Tõnu Ojala
11.12.2015

Ssangyong on Eestis praegu umbes samas rollis nagu eelmise kümnendi alul Daihatsu, mida kord müüdi, siis jälle ei müüdud, siis jälle müüdi ja nii edasi. Kui see Korea vanim automark (jah – Ssangyong teeb selles osas ära nii Hyundaile kui Kiale!) viimati Eestis pildil oli, pälvis ta enim tähelepanu oma pehmelt öeldes isepärase disainiga ning paljude arvates oli tollaste Ssangyongide näol tegemist üldse kõige koledamate autodega maakeral. Tegelikult asi muidugi nii hull ei olnud ning maailma autotööstuses laiemalt ringi vaadates leiaks sellele tiitlile kindlasti piisavalt pretendente. Siiski oli päris selge, et missivõistlusi tollaste Ssangyongidega võita poleks õnnestunud.
Kevadest Eestis üle pika aja taas esindatud Ssangyong on nn üleminekuperioodis ja ehkki tootmises on ka sellest „eelmisest“ ajast pärit mudeleid, kinnitab Tivoli ilmumine „sanga“ mudelivalikusse, et Ssangyongi tuleb hakata uutmoodi suhtuma.
Kelmika nimega Tivoli on loodud pidades silmas nooruslikumat klienti. Siit ka edev kahevärviline kujundus ja erksavärviline näidikute värvilahendus. Samas on tegu äärmiselt praktilise liikuriga, sest vaatamata kompaktsetele välismõõtmetele (pikkust 4,2 m) on tegu omas klassis ühe parima mahutavusega autoga üldse.
Sõitjateruum jätab kena ja noorusliku mulje ja ehkki materjalivalik on iseenesest tagasihoidlik, koosnedes erinevates kõvadest plastidest, on tulemus silmale igati meeldiv.
Teatud kiikse siiski leiab. Selgub, et näidikuplokis olev kell ning puutetundliku ekraani menüüdest seadistav kell on kaks erinevat asja ning huvitav on ka sõidurežiimide valimise loogika – tavaliselt saab ikka ühe lülitiga hakkama, kuid Ssangyongil seatakse ühest rooli jäikust (Normal-Sport-Comfort), teisest timmitakse aga käigukasti tööd (režiimideks Eco-Winter-Power). Isemoodi käib ka automaatkasti manuaalrežiimis käikude vahetamine – see ei käi mitte tavapäraselt käigukangi ette-taha liigutades, vaid selleks on käigukangi nupule lisatud pisike lüliti!
Mootoreid on valikus kaks. Nii bensiini- kui diiselmootor on 1,6liitrised ning kui bensiiniversiooni saab vaid esiveolisena, siis diisel on valikus nii esi- kui nelikveolised. Automaatkasti pakutakse nii bensiini kui diisliga, kuid seda vaid esiveolisena. Odavaima Tivoli saab Eesti oludes 13 990 euroga, hinnakiri lõpeb aga 20 990 euro juures.

Sarnased artiklid