Universaalne Optima
Tõnu Ojala
24.01.2017

Tänavusel Eesti aasta auto konkursil III kohaga üllatanud Kia Optima mudelivalik täienes kauaoodatud universaaliga.

Korea autotootjate silmis pole universaalid ajalooliselt teab mis tegijad olnud, kuid nüüd, mil sealsed autotootjad muu maailma vallutamise tõsiselt ette võtnud, ei saa nad sellest keretüübist enam kuidagi mööda vaadata. Kui koduse rivaali Hyundai i40 mudelirivis oli universaal juba ammu, siis Optima Sportswagon on esimene suur universaal-Kia – otsene konkurent nii VW Passatile ja Škoda Superbile kui Toyota Avensisele ja Ford Mondeole.
Ruumikust arvestades on Optima SW lähimaks rivaaliks just Škoda Superb, millest Kia vaid 5 mm pikem on. Telgede vahe osas jääb Kia siiski 35 mm alla, ent jalaruumi on ka Optimas sõna otseses mõttes meeletult.
Sarnaselt sedaan-Optimale koosneb ka universaali mootorivalik 1,7liitrisest diisel- ja kahest 2liitrisest bensiinimootorist, neist võimsam (180 kW ehk 245 hj) liigutab sportlikku GT-versiooni. Kia Optima Sportswagon GT võib esmapilgul hõlpsasti segi ajada Optima GT-Line´ga, ent need on kaks täiesti erinevat asja. Erinevalt peaaegu samanimelise varustuspaketiga vaid välisele efektile panustavast Optima GT-Line´st on Optima Sportswagon GT näol tegemist 2liitrise turbomootoriga 18tollistel velgedel veereva sportvedrustusega „paugupilliga“, mis viskab 100 km/h-ni vähem kui 7,5 sekundiga.
Sportlikule autole kohaselt on ka istmed saanud sportlikuma kuju, pakkudes tõhusamat külgtuge, tippversioonile kohane on ka varustustase. Ehkki igati kiire ka tavarežiimis, „ärkab“ auto täiendavalt ellu Sport-režiimi valides – vedrustus muutub jäigemaks ja gaasipedaal tundlikumaks, kõrvu kostub elektrooniliselt timmitud jörin (see „luksus“ võiks siiski olemata olla!), millel õnneks on ka sisu taga. See tähendab paraku ka hüppeliselt kasvanud kütusekulu – tehaseandmetel keskmiselt 8,2 l/100 km, linnas koguni 11,8 l/100.
GT-versiooni 245 hj tuleb taltsutada vaid esirataste abil, nelikvedu Kial vähemalt tänase seisuga ei ole.
Kui tavalise universaal-Optima hind algab suurusjärgus 24-25 tuhat eurot, siis täheühend GT koos kõige sinna juurdekuuluvaga viib hinnanumbri juba üle 37 000 euro.

Sarnased artiklid