Üks kiire lugu
Robert Koistinen, Aimo Niemi
01.11.2016

Selle aasta kõige sportlikumad uustulnukad pääsevad kohe rajale. Võtke koht sisse ja kinnitage turvavöö!

Põnevaid sportautosid tuleb iga aastaga juurde ja nende võrdlemine on huvitav kogemus ka elupõlistele autoajakirjanikele. Lausa nii huvitav, et autosid kippus iga aastaga ikka rohkem kogunema. Sel korral seadsime range piiri kahekümne kohale ja see tundus päris paras number olevat. • Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio • Audi R8 V10 Plus • BMW M2 • Cadillac ATS-V Coupé • Ford Focus RS • Honda Civic Type R • Jaguar F-Type 3,0 V6 AWD Coupé • Lamborghini Huracan LP 580-2 • Mazda MX-5 2,0 Sport • McLaren 570S • McLaren 675LT • Mercedes-AMG A 45 • Mercedes-AMG C 63 S Coupé • Opel Corsa OPC • Peugeot 308 GTi • Polaris Slingshot SL • Porsche 718 Boxster S • Porsche 911 GT3 RS • Volkswagen Golf GTI Clubsport • Volvo S60 Polestar

Osalenud autode hinnaerinevused on väga suured ja seda võib öelda ka autode omaduste kohta. Et aga katsed on kõigile samad, on ka hinnetes suured vahed sees. Väiksemate autode jaoks võib see küll ebaõiglasena tunduda, sest omanikele valmistavad rõõmu ju needki. Arvestame siis, et “suure” võrdluse sees on väiksemaid rühmi, milles pannakse paika omavaheline järjestus. Kuna ka sportautodel on kombeks uueneda, siis tuleb uuendada ka neile antud hinnanguid. Sisuliselt tähendab see seda, et tänavusi hindeid ei ole mõtet võrrelda eelmistel aastatel antutega. Ringrajaks oli selgi korral Lõuna-Rootsis asuv Knutstorp. Rada on suhteliselt lühike, kuid sellel on pikk peasirge, üla- ja alamägesid, järsemaid kurve ja selliseidki, mida väiksema autoga peaaegu tähelegi ei pane, kuid nõuavad kiirelt autolt täpset trajektoorivalikut. Leidub isegi koht, mis kiirema auto õhku tõsta võib – ja siis on maandumisel väga oluline, et auto ikka otse oleks. Niisiis, kakskümmend autot on stardijoonel. Kiivrid pähe ja rihmad kinni!

Sarnased artiklid