Toyota Prius Plus
02.08.2012

Mõiste „Toyota Prius” on nüüd muutunud senisest laiemaks – lisaks tuntud-teatud tavaautole mahub selle nime alla ka seitsmekohaline mahtuniversaal lisanimega Plus.

Kui Toyota 1996. aastal esimese põlvkonna Priuse turule tõi, ennustasid rivaalid selle sammu mõttetust. Ometi tuli neil peagi tunnistada, et ehkki kütusekulu ja keskkonnamõju silmas pidades hübriidautod imet ei tee (sest moodsate diislitega saavutab enam-vähem samu näitajaid), oli PR-efekt ometi mõjus ja ostjate huvi suur. Nüüdseks on Priuseid üle maailma kaubaks läinud juba 2,5 miljonit ning Toyota Priusest on saanud oma klassi sümbol – nagu Jeepist maasturite puhul. Ning hübriidautod on ühel või teisel kujul jõudnud praktiliselt kõigi tolleaegsete oraaklite mudelivalikutesse.
Prius+ kordab hübriidide maailmas nüüd sammu, mida Renault ca 15 aastat tagasi, kui leiutas Scenicu näol väikese mahtuniversaali. Nüüd teeb Toyota sedasama hübriid-MPVde maailmas, kus Prius+ on esimene omataoline (kuid kindlasti mitte viimane).
Prius+ on tava-Priusest 15 cm pikem, 8 cm laiem ja 3 cm kõrgem, kuid mitte see ei ole kõige tähtsam. Et telgede vahe on kasvanud 8 cm võrra, siis on Priuselgi nüüd igati konkurentsivõimeline pakiruum ja mis veelgi tähtsam – võimalus kolmandaks istmereaks. Tegu on seega esimese hübriid-mahtuniversaaliga, mis mahutab seitse inimest. Tõsi, et auto kogupikkus on vaid veidi üle 4,6 m, siis reaalsuses tuleks Prius+ nimetada siiski mitte 7- vaid 5+2kohaliseks – tagumised istmed sobivad pigem lastele ning täiemõõdulised reisijad kannatavad seal suurema nurinata ära vaid lühema sõidu.
Kui tava-Priusel asus hübriidsüsteemi akude plokk pakiruumi põhjas, siis nüüd, mil autosse tuli mahutada veel üks istmerida, polnud see enam võimalik. Nii tuligi kogu auto tegelikult uuesti nullist „valmis joonistada”. Uued liitiumioonakud on vanadest nikkelioonakudest väiksemad ja see lubas need mahutada keskkonsooli esiistmete vahele, mis on hea uudis nii tagaistujate kui pakiruumi mahu seisukohast.
MPVle omaselt paistab ka Prius+ silma oma hea varieeritavusega, istmed liiguvad edasi-tagasi ning neid saab ka kokku murda – nii nagu ühelt mahtuniversaalilt oodata võibki. Nii et 200liitrise pakiruumi venitab maksimaalselt kuni 1750liitriseks (kui kolmas istmerida kokku pakitud, on mahuks 505 l). Pakiruum on siiski mitte nii funktsionaalne kui nt Scenicul, kus seda annab viia koguni 2063 liitrini.
Priused on seest ikka futuristlikud olnud, ka Prius+ ei ole erandiks. Mingitele „labastele” osutitele siin kohta ei ole, kõik on digitaalne. Lõpuks on Toyota reageerinud ka kriitikale Priuse sõitjateruumi materjalide osas ja asendanud seal seni valitsenud kõva plasti pehmega (paraku siiski vaid osaliselt).
Mingist mootorivalikust juttu ei ole. Hübriidsüsteem on tuttav teistelt Toyota hübriididelt – elektri- ja bensiinimootori kombinatsioon arendab kokku 136 hj ning lubab keskmiseks kütusekuluks 4,1 l/100 km.
Varustustase on Priustel ikka hea olnud ja ka Prius+ pakub juba baasvarustuses nii võtmeta sisenemist kui ka käivitamist, Toyota Touch multimeediasüsteemi, automaatset kliimaseadet, vihmasensorit, nahkkattega rooli, kiirusehoidikut, LED-päevasõidutulesid, 16tollised valuvelgi jpm. Kel sellest vähe, saab ka tahavaatekaamera, panoraamkatuse, head-up-displei ja muud.
Sõiduomaduste osas paraku kiidulaulu jätkata ei saa. Et käigukastiks on variaator, siis venib auto justkui kummipaela otsas ja mingit erilist sõidumõnu oodata sellelt ei tasu. Linnaoludes on Prius+ igati omas elemendis, kuid kiirendamine ei paku sellise lahendusega küll mingit rahulolu, ka kerge rool on sobiv pigem linnasõiduks. Linnas liikumist soodustab muidugi ka hübriidsüsteem ise, sest vastupidiselt nn tavaautodele on Prius+ kütusekulunäit väikseim just selles keskkonnas.
Eespool mainitud hea uudis, mis puudutas akude asukohta esiistmete vahel, osutub siiski halvaks uudiseks. Kuigi akud on tava-Priuse omadest oluliselt kergemad, tähendab see siiski 34 lisakilogrammi, mis mõjutab otseselt auto raskuskeset – ning seda mitte stabiilsuse suunas… Nii et pehme vedrustusega auto õõtsub päris korralikult.
Samas ega MPV-lt ikka sportlikkust oota olegi (kui tegu just Ford S-Maxiga ei ole)! Aga kui ühtlane kiirus käes, siis pakub Prius+ mugavat minekut, seda enam, et parima varustustaseme puhul on autol koguni adaptiivne kiirushoidik, mis juhi elu õige mugavaks teeb.

Sarnased artiklid