Toyota Land Cruiser 150
Tõnu Ojala
25.01.2010

Mõne aasta eest tegi Eesti autoturul ilma Toyota Land Cruiser 120, mis nüüdseks on asendunud Land Cruiser 150-ga. Et uustulnuk suudaks sarnaselt eelkäijaga müügitabelite absoluutsesse tippu tõusta, pole tänases majandusolukorras enam reaalne, aga omas klassis seda teha ei sega küll miski.

Toyota Land Cruiseri ajalugu ulatub tänaseks juba peaaegu poole sajandi tagusesse aega, kui 1951. aastal jõudis Jaapanis teedele esimene BJ-seeria auto. Ameeriklaste Willyst meenutanud BJ10-le järgnesid 1955. aastal 20. ning 1974. aastal 40. seeria. Seejärel hargnes senine ühest mudelist koosnenud rivi kaheks, mille tänased esindajad ongi vastesitletud Land Cruiser 150 ning praeguseks aastapäevad turul olnud Land Cruiser V8.
Parematel aegadel oli Land Cruiser (mudel 120) kindlalt Eesti enimmüüdud mudelite seas – nii 2006. kui 2007. aastal oli see kindlalt TOP 10-s. Sama jätkus ka 2008. aasta alguses, kui ühel kuul jõuti koguni edetabeli kolmandale reale, kuid masu saabudes taanduti tahapoole.
Uus Land Cruiser 150 vahetab välja senise, alates 2003. aastast toodetud Land Cruiser 120. Nagu see enamasti olema kipub, on uus mudel senise mudeliga võrreldes kasvanud. Pikkust on lisandunud 45 mm, kusjuures need millimeetrid on lisandunud vaid auto esiotsa. 10 mm on lisandunud ka laiust, kuid et kõrgus on samal ajal kahanenud 20 mm võrra, on uus mudel senisega võrreldes mõnevõrra voolujoonelisemate proportsioonidega.
LC jõuallikate valikust leiab endiselt 3liitrise D-4D-diisel- ja 4liitrise V6-bensiinimootori (võimsust vastavalt 173 ja 287 hj). Vaatamata võimsuse suurenemisele on mõlemad jõuallikad senisest ökonoomsemad ja ka keskkonnasõbralikumad. Kui viimane meie oludes esialgu veel erilist rolli ei mängi, siis keskmise kütusekulu vähenemine vastavalt 8,1 ja 10,8 l/100 km tasemele küll.
Varustustasemeid on koguni neli – standardvarustusele sekundeerivad Luxury, Executive ja Premium.

Teele!
Ehkki Toyota insenerid on teinud kõik ühildamaks maantee- ja maastikuomadusi, on selge, et kompromiss on kompromiss – maanteesõiduks on suurest ja õõtsuvast Land Cruiserist selgelt palju paremaid autosid.
Maastikuomaduste osas on uus liikur seevastu absoluutses tipus. Auto varustuses on nüüd samad elektroonilised abimehed, mis kasutusel ka „suurel” Land Cruiser V8-l (osa standard-, osa lisavarustuses) ning parimal juhul ei ole juhil ei järske tõuse ega langusi võttes muud tehagi kui vaid rooli hoida. Suur abi on ka auto neljas suunas vaadata oskavast kaamerasüsteemist, millest eriti hea meel järskude tõusude tipus, kui juht ise vaid pilvi näeb – nüüd on ekraanilt näha, kuhu suunas tee edasi läheb.
Selles osas jätkab Land Cruiser oma nimekate eelkäijate rajal – seda hoolimata sellest, et suur osa Land Cruiseri omanikest tegelikult asfaldilt maha ei keeragi. Aga see on nende valik. See auto on ehitatud siiski neid arvestades, kes seda teevad.
Ruumi pakub Land Cruiser kuni 7 inimesele – seda siis kolmes istmereas (kolmas istmerida kuulub lisavarustusse). Teist istmerida annab 135 mm ulatuses edasi-tagasi liigutada. Nii et kui seal reisijad on kompromissialtid, saab ka tagareal enam-vähem ära elada (seda enam, et taga on tänu madalamale põrandale ka enam jalaruumi).
Nagu eelkäija puhulgi on põhirõhk pandud diiselmootoriga mudelitele, mille hinnatase algab 632 800 kroonist. Bensiinimootoriga modifikatsioone pakutakse vaid tippversioonidena ja sel juhul räägitakse juba seitsmekohalistest hinnanumbritest.

Sarnased artiklid