Tokyo lõi Pariisi päevaga
06.12.2005

Tänavune Tokyo autonäitus lõi vähemalt ühe maailmarekordi – kui 2004. aasta Pariisi autonäitus oli avatud 16 päeva, siis jaapanlased hoidsid tänavu oma näitust lahti ühe päeva kauem.

Iga kahe aasta tagant toimuv Tokyo autonäitus väärib suurtest maailmanäitustest näituse nime kõige enam. Kui Euroopa autoshow'd on pigem suured autosalongid, kus väljas samad mudelid mis müügisaalideski pluss 1-2 esmaesitlust ja heal juhul ka mõni ideeauto (pole tähtis, kas midagi uut on või mitte), siis Jaapanis on rõhk esmaesitlustel ning ideesõidukitel. Ja neid jätkub – maailmauudiseid loeti kokku 79.
Jaapani automaastik erineb Euroopa omast kõvasti. Nii pole ime, et ka Tokyo näitusehall kubiseb Jaapani autodest, millest meie midagi kuulnud-näinud pole. Suur osa tuleb aga Euroopassegi – kes varem, kes hiljem.
Toyota väljapaneku märksõnadeks olid “keskkond” ja “emotsioon”. Kaugemaks “muusikaks” olid Fine-X, mis näitas viimaseid arenguid kütuseelementide alal, ning i-swing, mis suudab liikuda kahel rattal inimrohkel kõnniteel ning kolmel rattal sõiduteel… Lähiajal teedele-tänavatele jõudvatest uudistest tegid ilma mahtuniversaali Estima (meil tuntud kui Previa) hübriidversioon ning sõiduauto ja mahtuniversaali vahepeale mahtuv FSC.
Alates sügisest on Jaapanis omaette margina esindatud Lexus – seni müüdi neid autosid, mis meil Lexused, tõusva päikese maal Toyota mudelitena.
Uue Lanceri tulek Mitsubishi mudelirivvi ei ole enam mägede taga – seda reetis juba Frankfurdis näidatud ideeauto. Sama auto järgmine versioon – nüüd sedaanina – oli väljas Tokyos.
Ka Subaru ideeauto B5-TPH peidab endas hübriidtehnoloogiat (2liitrine bensiinimootor + elektrimootor/generaator), tekitades _oki margi paadunud fännide seas. Nimelt peegeldavat B5 disain järgmise põlvkonna Impreza kujundusjooni ning B5 ei ole mitte sedaan või universaal, nagu me Impreza puhul harjunud, vaid hoopis kolmeukseline luukpära! Kui uus Impreza aastal 2007 tuleb, ei ole tegu siiski ainsa keretüübiga – ka sedaan ei kao kuhugi.
Senku tutvustas Mazda mõttekäike neljaistmelise sportauto arendamisel. Nagu see Mazdale juba aastaid omane, käitab Senkutki rootormootor. Huvitavaimaks seeriamudeliks oli uus Mazda MPV, mis jõuab kunagi ka Euroopasse.
Nissani väljapaneku keskseks eksemplariks oli GT-R Proto, mis üsna selgelt iseloomustas 2007. aasta lõpus ilmavalgust nägeva Nissani uut superautot GT-R. Äramärkimist väärivad ka 2+2kohaline kupee Foria, kõrgtehnoloogiat täis pikitud mahtuniversaal Amenio ning 360 kraadi ulatuses pöörleva(!) kabiiniga ja elektrimootoriga linnasõiduk Pivo (venekeelse sõnaga “pivo” (õlu) siin tegu pole, nime valikul oli aluseks hoopis ingliskeelne sõna “pivot” (telg)).

Mitte ainult Jaapan
Ehkki Tokyo tänavapildis domineerivad “omad”, ei liigu seal siiski mitte ainult kodumaine autotoodang. Suurim turuosa on Volkswagenil, kes valis just Tokyo Polo GTI esmaesitluse paigaks. Mini uudis Makuhari messikeskuses – Concept Tokyo – andis üsna hea ülevaate, milline võiks üks Mini Traveller tulevikus välja näha.
Kui Audi Shooting Brake Concept on kaugem tulevikumuusika, andes aimu järgmise põlvkonna Audi TT-st, siis uus S8 jõuab müügisalongidesse juba uue aasta teisel poolel (muide, 5,2 liitrine V10 on laenatud Lamborghini Gallardolt!).
Päris tundmatud pole Jaapanis ka USA automargid. Nii sai Chrysleril esitlusküpseks täiesti eba-Chryslerlik väikeauto Akino, mille nimigi reedab, et päris puhta ameeriklasega tegu ei ole. Nii ongi – auto kannab oma looja, 37aastase jaapanlanna Akino Tsuchiya nime. Lisaks välimusele on tähelepanuväärne ka auto materjalivalik – keskkonnasõbralikkusele (ja jaapanlaste kodude kujundusele) viidates on sisemuse kujunduses kasutatud ohtralt koguni bambust!

Sarnased artiklid