TM võrdleb - premium-klassi väiksemad universaalid
Aimo Niemi
03.03.2013

Premium-klassi autod erinevad tavalistest selle poolest, et äratavad suuri tundeid. Neil on tulihingelisi toetajaid ja veendunud vastaseid. Püüdsime nende heades ja halbades külgedes erapooletut selgust luua.

-Audi A4 Avant 2,0 TDI Quattro Stronic
-BMW 320d A Touring
-Citroën DS5 HDi 163 So Chic AT
-Mercedes-Benz C 250 CDI Blue Efficiency 4Matic T
-Volvo V60 D4 A R-Design

Kuni Volvod olid veel kandilised, suutsid nad oma universaalkerega neelata tohutu hulga kaste ja kastikesi ning sobisid asendama pakiautosid. Ajad on muutunud, tänased premium-klassi väikeuniversaalid ei rõhuta enam oma võimet koormat vedada, pigem püütakse näida konkurentidest stiilsem ja sportlikum. Kahtlemata mahutab universaal aga rohkem kui sedaan. Ja samal ajal pole põhjust karta, et universaali puhul oleks tehtud kompromisse juhitavuses.

Sagedamini ostetakse neid autosid diiselmootori ja automaatkäigukastiga. Need siis võrdluse aluseks võtsimegi, püüdes ka hinnad enam-vähem ühtlased hoida.

Rühma uusimad on BMW ja Citroën. BMW uue 3. seeria esitlus algas aasta eest ja universaalini jõuti suvel. Citroëni nägemine selles nimekirjas pani ehk mõne kulmu kerkima, aga kuna kallima DS5 hind jõuab klassikaliste premiumitega samale tasemele ja kere kisub lausa mahtuniversaali poole, pidasime DS5 osalemist igati õigustatuks. Tõsi, testis osales siiski mitte pea 40 000eurose hinnaga hübriidmudel vaid tavaversioonide „lipulaev” HDi 163 – niisiis jutt enam-vähem ühtlasest hinnatasemest antud juhul siiski paika ei pea.
Volvo V60 on turul olnud tubli paar aastat. Valida on mitme diiselmootori vahel. Meie saime D4-mootori ja (nagu Audilgi) topeltsiduriga automaatkasti.

Praegune Audi A4 jõudis turule 2007. aasta sügisel ja selle universaalkerega variant Avant pool aastat hiljem. Mullu kohendati välimust ja meie saime proovida uut põnevat jõuülekannet: kaheliitrine mootor koos S-tronic automaatkastiga ja Quattro nelikveoga.

Mercedes-Benz on juba kuus aastat vana. Vahepeal on välimust ja mootorivalikut aga uuendatud ja C-klass tundub ikka värskena.

Audi ja MB nelikvedu lõpptulemusi ei mõjuta, sest me ei teinud kehva pidamisega pinnal juhitavuse katseid. Ka Volvost on olemas nelikveoline AWD-versioon, Citroënil on aga Hybrid4, mille nelikvedu on teostatud elektrimootoritega. Ka BMW 3. seeria on laienemas nelikveolise XDrivega.

Mis selgus? Vastuse leiad märtsikuisest Tehnikamaailmast.

Sarnased artiklid