Tihe rallisuvi
Rein Luik

Volkswageni sõitjate kindlad võidud Poola ja Soome MM-etappidel ei äratanud enam eriti suurt imestust, aga kui WRC2-klassis olid neil rallidel võidukad vastavalt Ott Tänak ja Karl Kruuda, siis põksusid eestlaste südamed ikka kiiremini küll.

Lisaks eestlaste märkimisväärsetele etapivõitudele jätkusid suvel tulised arutelud MM-sarja tuleviku üle. Samuti toimus esmakordselt Eesti pinnal ralli EM-etapp ja täiendati punktitabelit ka Eesti meistrisarjas.

Kruuda püsib medalikonkurentsis
WRC2-klassi arvestus pakub ralli MM-sarjas kuhjaga põnevust ja seda just Eesti rallihuviliste hulgas, sest tänaseks on meie sõitjad võitnud juba kolm etappi. Meenutame, et Karl Kruuda võitis talvistel Rootsi teedel ja lisaks oli enne Poola rallit tal kirjas ka kaks neljandat kohta. Poolas kahjuks ei lõppenud võistlus hea punktikohaga, vaid hoopis Peugeot R5 „katusega”. Aga Kruuda katkestamise korvas suurepärase etteaste teinud Ott Tänak, kellele kirjutati punktitabelisse hooaja esimesed võidupunktid.
Kui Poolas oli ebaõnn Kruudal, siis Soome kiiretel ja kuulsate hüpetega pikitud kiiruskatsetel jällegi Tänakul, kelle Fordi tehnikaprobleemid röövisid Oti võimaluse heidelda esikoha pärast juba avapäeval. Lõpuks aga suutis Tänak siiski tõusta pjedestaali kolmandale astmele. WRC2-klassi esikoha pärast jäid võitlema Jari Ketomaa, kes oli Poolas saavutanud teise koha, ja Karl Kruuda. Aga kui rehvipurunemine maksis soomlasele koduse etapivõidu, siis oli just Kruuda see, kes seejärel sõitis kindlalt lõpuni ja noppis hooaja teise etapivõidu.
WRC2 punktitabel muutus aga Soome MM-etapi järel hulga põnevamaks, sest esiviisikut lahutab vaid 21 punkti. Liidrite Lorenzo Bertelli ja Juri Protasovi järel, kellel punkte vastavalt 81 ja 75, on koha sisse võtnud Kruuda 74 punktiga. Temast vaid kaks punkti vähem on Ketomaal ja väga kaugele maha ei jää ka Tänak 60 punktiga.

Latvala vähendas vahet
Aasta-aastalt kahaneva kodupubliku ees liidrikohal kihutanud Jari-Matti Latvala sattus maailmameistrist tiimikaaslase rünnakute alla Soome ralli eelviimasel päeval, mil soomlase Volkswagenil ilmnesid probleemid piduritega. Sebastien Ogier nägi oma võimalust ja asus kahandama ligi pooleminutilist vahet. Just Latvalaga on tihti juhtunud, et taolises situatsioonis tema närvid ei pea vastu ja soomlase võistlus lõpeb mingi prohmakaga. Aga seekord näitas Latvala tõelist „Soome sisu”.
Viimase päeva kolmele katsele vastu astudes oli Ogieri kaotus veel ainult 3,4 sekundit. Parim aeg avakatsel ja ülejäänud kahel vaid napp kaotus tiimikaaslasele tähendas soomlase võitu 3,6 sekundilise vahega. Hooaja kolmas etapivõit Ogieri viie vastu tähendas aga seda, et viimase viie etapi eel on Latvala kaotus punktitabelis 44 punkti.
Suurepärase etteaste tegi Soomes ka Citroëni sõitja Kris Meeke, kes kuni eelviimase päeva pärastlõunani suutis seljataga hoida ka Ogieri. Lõpuks pidi britt siiski tiitlikaitsjale alla vanduma, kuid ka kolmanda kohaga oli Meeke igati rahul. Seevastu suurimaks pettumuseks oli nii kodupubliku kui ka Fordi tiimipealiku Malcolm Wilsoni jaoks Mikko Hirvoneni kehvapoolne esitus. Viies koht polnud kindlasti see, mida soomlaselt kodus oodati, pealegi kui see tuli veel ligi kolmeminutilise kaotusega.
Eestlastele pakkus rõõmuhetki ka Sander Pärn, kes saavutas juba teise võidu DMack Fiesta Cupi arvestuses. Ja kui esikohti on tal kirjas nüüd kahest etapist kaks, siis loomulikult on Pärn ka sarja kindel punktiliider.

Teemaks on tulevik
Kui sõitjad võtavad teineteiselt mõõtu kiiruskatsetel, siis taustal jätkuvad tulised arutelud ralli MM-sarja tuleviku teemadel. Idee, et tulevikus oleks võistlused veidi lühemad, ja et siis kogu võistluse võitja selgitaks viimane kiiruskatse, küpseb otsustajate meeltes ja leiab aina uusi variatsioone. Lõplik otsus MM-rallide uue formaadi kohta tuleb tõenäoliselt alanud septembrikuu jooksul.
Teinegi idee, aga veidi kaugema tuleviku kohta, on samuti välja paisatud ‒ selleks oleks WRC-autode tehniliste reeglite muutmine. Nimelt on pakutud, et tulevikus (hetkel räägitakse 2017. aastast) võiks kasutusele võtta tänaste sport-prototüüpide eeskujul autod, mis nii kere kui mootori osas oleksid suhteliselt vabad. Kasutusel oleks hübriidsüsteemid ja piirangud puudutaksid vaid kütuse sissevoolu. Elame-näeme!

Otepääl täiendati punktitabelit
Lisaks esmakordselt Eesti pinnal toimunud Euroopa meistrivõistluste etapi staatusele, jagati auto24 Rally Estonial ka Eesti meistrivõistluste punkte. EM-etapi võitnud Ott Tänaku seljataga lõpetanud Aleksei Lukjanuk on asunud Eesti sarja juhtima N-rühma nelikveoliste autode arvestuses 84 punktiga ja tema järel hoiab teist kohta Otepääl neljanda koha punktid noppinud Roland Murakas 68 punktiga.
Kõik ülejäänud nelikveolised autod sõidavad ühises arvestuses ja selles meistrivõistluste klassis juhib enne kolme viimast etappi Timmu Kõrge. Esiveolistel kuni 2liitristel autodel on hetkel punktitabeli kindlaks liidriks Kristo Subi. Aga kuni 1,6liitristel autodel on esiotsas seis veidi põnevam, sest seal on suhteliselt tihedalt koos Rasmus Uustulnd, Sander Pärn ja Kristen Kelement.

Sarnased artiklid