Tiguan vol 2
Tõnu Ojala
02.07.2016

Uus Volkswagen Tiguan on justkui kokku surutud (ja selle võrra kergitatud) Passat – seda nii auto välimust, hinda kui varustust silmas pidades.

Aastal 2007 sisenes VW Tiguaniga tollal jõudu koguvasse ja siis veel üsna eripärasesse kompaktsete linnamaasturite segmenti. Mudeli eripära rõhutas ka mudelinimi – Tiguan ehk hübriid tiigrist ja iguaanist! Sellest ajast on omaniku leidnud pea 3 mln Tiguani, mis viinud ta juhtpositsioonidele kõigil olulisematel turgudel, kusjuures Euroopas jääb Tiguan müüginumbritelt alla vaid Nissan Qashqaile. Vaatamata vahepealsele mudeliuuendusele kippus senine mudel siiski ajale juba lootusetult jalgu jääma.

Uue VW Tiguani turuletoomine venis Volkswagenil pea nädalapikkuseks – kes mai lõpus Tallinna sadama kanti sattusid, juhtusid nägema hiiglaslikku kraanat, mille otsas kõlkus valgesse kattesse peidetud auto. Töönädala lõpus tehti kohalviibijatele ja juhuslikele möödakäijatele kärtsu-mürtsu ning lasti kogu kupatus uhke tulevärgi saatel maapinnale.

Juba järgmisel hommikul seisis seesama nädal aega kraana otsas kõikunud valget värvi Läti registreerimismärkidega VW Tiguan TMi toimetuse ees. Esmamulje – eelmise nüüdseks juba üsna aegunud välimusega auto asemel on tegu täiesti uue sõidukiga, mis oma välimuselt midagi uue Passati ja Tourani vahepealset. Kui viimati Golfi või Passatit uuendades kippusid paljud Volkswagenit kritiseerima konservatiivse lähenemise eest – asjasse mitte süvenedes ei pruukinud nende autode muudatused esmapilgul kohe silma torgatagi, siis Tiguani puhul on VW sellest „süüst“ puhas.

Eelmise mudelipõlvkonnaga võrreldes on uue Tiguani proportsioonid oluliselt muutunud ja auto hoopis lennukamaks muutnud. Kui mõõdulint kätte võtta, siis selgub, et auto on kasvanud nii pikkuses kui laiuses (vastavalt 6 ja 3 cm), ent „tulnud“ samal ajal maale lähemale, olles vanast mudelist 3 cm madalam ning jättes endast hoopis suurema mulje kui ta tegelikult ongi. Nende numbrite taustal on eriti muljetavaldav telgede vahe venimine ligi 8 cm võrra, mis lihtsalt ei saa auto siseruumis märkamata jääda – 2681 mm näitab koha kätte nii Toyota RAV4-le, Kia Sportagele, Hyundai Tucsonile kui Eestis selles segmendis valitsevale Honda CR-V-le.

Uus vana tuttav

VW-le omaselt rooli taga harjumiseks aega ei kulu – kõik on tuttav teistelt VW mudelitelt. Armatuurlauas traditsiooniliste „kellade“ asemel trooniv 12,3tolline digitaalne näidikuplokk debüteeris omal ajal Audi TT-l ja VW Passatil ning on nüüdseks jõudnud ka Tiguanile. Varustuse osas ongi Tiguan üsna kenasti võrreldav uue Passatiga, mis mullusel Eesti aasta auto valimisel Škoda Superbile tõsise lahingu andis, kuid lõpus siiski hõbedaga rahulduma pidi.

Mudelivalik saab VW-le omaselt olema rikkalik – valikus olevatest bensiini- ja diiselmootoritest, automaat- ja manuaalkastidest, erinevatest varustustasemetest ning esi- ja nelikveost saab ohtralt erinevaid kombinatsioone kokku panna. Jõuallikate valik on tuttav VW lõputust mootorivalikust – nii erinevaid bensiini- kui diiselmootoreid on rivis neli (1,4- ja 2liitriseid bensiinimootoreid mõlemaid kaks; lisaks neli versiooni 2liitristest diiselmootoritest). Lisaks on uue Tiguani valikus sportlik R-Line, klassikaline maanteemudel ja spetsiaalselt väljaspool teid liikumiseks loodud maastikumudel.

Erinevalt senisest saab uue Tiguani mudelivalikus tulevikus olema ka 7kohaline versioon – tõsi, kas see ka Euroopasse tuuakse, pole veel ametlikku kinnitust leidnud.

Sõidab Tiguan... nagu üks Volkswagen sõitma peab. Kes vähegi VW-ga (või mõne kontserni sõsarmargiga) kokku puutunud, tunneb end roolis koduselt. Auto on äärmiselt vaikne, vaid lisavarustuse lehelt pärit 19tolline rehvimõõt tundus meie teedel ülepingutamisena. Dünaamika- ja kütusekulu näitajate vastavuse kohta oli vara järeldusi teha, sest 2liitrise TSI-bensiinimootoriga Highline-varustuses auto senine läbisõit piirdus sõiduga Riiast Tallinna – nii et esimene 1000 km sai sel autol täis juba ilmselt tagasiteel Riiga.

Kui vaja, siis ka maastikule

Nagu paljudel VW kontserni mudelitel, saab ka Tiguanil sõidurežiime valida. Lisaks kasutatakse nelikveolisel Tiguanil 4MOTION Active Control-süsteemi, kus ka nelikveo seadeid vastavalt sõiduoludele optimeeritakse. Neist „kangeim“ on Offroad, mis koos lisavarustusse kuuluva erikujulise esipampriga kuni 25kraadiseid tõuse rünnata lubab (nelikveolise Tiguani kliirens on 20 cm, esiveolisel sentimeetri võrra vähem). Maastikukõlbulikkust rõhutab mägipidur, maastikul on tõhusaks abiks ka juba Touaregilt tuttav 360 kraadine kaamerapilt, mis kitsastes oludes orienteerumiseks juhile ka auto pealtvaadet pakkuda suudab. Kuni 2,5 tonni kaaluva haagisega manööverdamist hõlbustab juba Passatilt tuttav haagise manööverdamisabiline „Trailer Assist“. Võib aga päris kindel olla, et enamik Tiguane maastikule ei satugi ning nende maastikuvõimekuse testid saavad piirduma talviste lumevaalude läbimisega.

Uue Tiguani hinnad on gati võrreldavad Passati omadega. Need algavad tänase seisuga 21 404 eurost – see tähendab valiku pisimat, 1,4liitrist bensiinimootorit (mis ilma kiirteedeta ja sisuliselt tõusudeta-langusteta Eesti teedel oma tööga igati hakkama saab) ning esivedu. Kes kindlasti nelikvedu tahab, peab arvestama vähemalt 27 534 euroga, kusjuures nelikvedu ja automaatkasti kombinatsioon tähendab juba üheselt üle 30 000 eurost hinnanumbrit. Kõige kallima versiooni hind jääb napilt alla 40 000 euro piiri, kuid Volkswagenile omaselt pole keeruline end lisavarustuse lehele „unustades“ ka 50 000 euro piiri rünnata.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid