Tartu vaim autonduses
Tõnu Ojala
01.10.2014

Üheksakümnendate aastate Eesti autoelu tippsündmuseks oli Motorex. Igakevadine auto- ja tehnikanäitus oli siinmail tõeliseks hitiks – autod ummistasid Pirita tee ja tuhanded inimesed ootasid tundide kaupa kevadist lumelörtsi trotsides sissepääsuvõimalust. Siis aga hakkas üritus tasapisi maha käima, selle „mootor” hakkas turtsuma ning ehkki seda veel paar korda poolvägisi uuesti käima lüüa üritati, suri ta ometi välja. Motorex oli Eesti oludes hiiglaslik näitus, tippaegadel käis seal üle 60 000 inimese. Samas ei ole Eesti ka pärast Motorexi ja 2008. aastal viimase omataolisena aset leidnud Tallinna Motorshow vaibumise järel autonäituseta olnudki. Nimelt on tartlased vaatamata kõigele igal sügisel oma autonäituse ära teinud ja erandiks polnud ka tänavune aasta, mil Tartu äsja kolmel päeval Eesti autopealinnaks oli.

Pühapäeval Tartus oma uksed selleks aastaks sulgenud Tartu Motoshowl on Eesti automaailmas tähtsam rolli kui seda kahes kitsukeses näitusepaviljonis toimuvast ettevõtmisest esmapilgul arvata võiks. Ehkki olemuselt lokaalne ettevõtmine, lööb Eesti automeedia just selle üritusega „kinni” nominentide nimekirja järjekordse Eesti aasta auto (nüüd siis juba aastanumbriga 2015) valimistel. Kes astub samasse ritta sel kümnendil võidukarika pälvinud Škoda Yeti, Opel Astra, Peugeot 508, Mercedes-Benz A-klassi ja Volkswagen Golfiga, selgub novembri viimastel päevadel. Aga tartlastele jaksu autonäituse vankrit edasi vedada! Järgmisel aastal siis juba 20. korda!

Sarnased artiklid