Tartu Kutsehariduskeskuses avati Baltimaade esimene hübriidi õppeklass
TM
02.09.2017

Reedel, 1. septembril avati Tartu Kutsehariduskeskuses uus Toyota hübriidauto õppeklass ning koolile anti üle Priuse pistikhübriid.

Toyota ja Tartu Kutsehariduskeskuse vaheline koostöö, mis toimib alates aastast 2007, jõudis uue ajaloolise verstapostini, kui esmakordselt Baltimaades avati alternatiivsetele autotehnoloogiatele pühendatud Toyota hübriidauto õppeklass ning koolile anti üle Toyota Prius pistikhübriidi õppevahend.

Toyota Baltic AS müügijärgse teeninduse juhi Erik Kuusi sõnul on selge, et kiiresti arenevas maailmas loovad uued tehnoloogiad uusi väljakutseid, mistõttu on koostöö autotootjate ja õppeasutuste vahel väga oluline. „Toyota soovib anda oma panuse selle nimel, et autoerialasid õppivad noored saaksid koolis tipptasemel ettevalmistuse ja oleksid kursis kõige viimaste ja tänapäevasemate autotehnoloogiatega. Priuse pistikhübriidi õppevahend annab õppuritele esmakordselt võimaluse hübriidtehnoloogiat süvendatult omandada,“ lausus Kuus.

Toyota Baltic AS müügijärgse teeninduse vanemspetsialist Lauri Erdi sõnul on juba praegu iga neljas Toyota poolt müüdud sõiduauto hübriidajamiga ning on näha, kuidas sisepõlemismootor annab teed elektriveojõumootoritele. „Kui kõik täna müüdud hübriidsõidukid viie aasta pärast remonti vajaksid, siis peavad meil olema sõidukite müügijärgse teeninduse turul ka vastava kompetentsiga spetsialistid.“ Samas tõdes Ert, et elektriveojõumootorid on ehituselt sisepõlemismootoritest lihtsamad ja seetõttu ka töökindlamad. „Autotehnika tehnoloogiate osas on toimumas suur muutus ning õpetus peab selle muutusega kaasas käima.“

Hübriidi õppeklass, mida aitas sisustada Toyota Baltic AS, vastab täielikult kehtivatele standarditele ning selles on kõik vajalik uue põlvkonna autotehnikute koolitamiseks. „Õppeklassi sisustamisel oleme lähtunud sellest, et selles õppeklassis oleks võimalik koolitada Toyota kõrgetele oskusnõuetele vastavaid spetsialiste,“ märkis Ert.

Õppijad saavad kutsehariduskeskuses lisaks sisepõlemismootorile nüüd õppida ka sügavamalt elektrimootorite ehitust ja rikkeotsingut, sest antud sõidukil on kasutusel mõlemad jõuallikad. „Saame selles klassis just alternatiivsete jõuallikate oskusteavet jagada, ning see puudutab ka teisi automarke, mis elektriveojõumootoreid kasutavad,“ kinnitas tehnikavaldkonna juht Ülo Ramp.