Tänapäeva mitmevõistlejad
Aimo Niemi
01.01.2017

Linnamaasturid on viimaste aastatega üha populaarsemaks muutunud, nende turuosa on kasvanud nii tavaliste universaalide kui mahtuniversaalide arvelt. Võtsime võrrelda mõned selle klassi uustulnukad ja mõned vanad soosikud.

Honda CR-V 2,0 Lifestyle Navi 4WD 5AT
Hyundai Tucson 1,6 1,6 T-GDI 7DCT Style
Seat Ateca 1,4 TSI 150 ACT 4Drive Xcellence
Subaru Forester 2,0 XS Lineatronic
Toyota RAV4 Hybrid 2,5 114 kW Luxury 4x4

Linnamaasturi hankimisel on sageli argumentideks lihtne kasutatavus ja mitmekülgsus, seega eelistatakse automaatkäigukasti ja nelikvedu. Kõik rühma autod ongi nelikveolised, kuigi Toyota hübriid lähtub teistsugustest põhimõtetest.

Kas eelistada bensiini- või diiselmootorit, on mõne jaoks maailmavaate küsimus, mõne jaoks aga lihtsalt kaine arvutus. Üldisem reegel oli, et kui ees on palju maanteesõitu, siis on diisel kasulikum, lühemate linnaotste puhul on mõistlikum bensiini kasutada. Nüüd on diiselmootorid aga NOx heitmete petuskeemide tõttu ebasoosingus. Süsihappegaasi tuleb bensiinimootorist küll rohkem, kuid lausa mürgiseid lämmastikuühendeid siiski vähem.

Pealtnäha on meie rühma viis liiget üsna sarnased, aga erinevused hakkavad silma juba pabereid vaadates. Kõige väiksem mootor on Seati 1,4liitrine turbo ja kõige suurem Toyota hübriidsüsteemi kuuluv 2,5liitrine Atkinsoni tsüklit kasutav mootor. Hyundail on samuti turboülelaadimine, mootor aga pisut suurem, 1,6liitrine. Hondal ja Subarul on traditsioonilised 2liitrised vabalthingavad mootorid.

Tahtsime saada kõik autod automaatkäigukastiga, aga lõpuks saime neli erinevat automaatkasti ja ühe manuaalse: Seati puhul oli valida kas nelikvedu või automaatkast, topeltsiduriga automaatkastiga ja nelikveoga variant ei jõudnud õigeks ajaks kohale.

Hondal on traditsiooniline viie käiguga ja hüdrotrafoga planetaarkäigukast. Hyundail on kerge ja madalama omahinnaga seitsmekäiguline topeltsiduriga automaatkast. Subaru kasutab sujuvalt muutuva ülekandearvuga automaatkasti, põhimõtteliselt siis mööda kahte koonust liikuvat kettülekannet. Toyotal on hübriidile omane süsteem, milles planetaarkäigukastiga bensiinimootori ja elektrimootori koostöö annab samuti sujuvalt muutuva ülekandearvu.

Tulemused leiad jaanuari Tehnikamaailmast.

Sarnased artiklid