Talveauto 2015
Jussa Nieminen
02.12.2015

Kord aastas – aga alati ootamatult – kohale saabudes ei karda talv kedagi. Kas aga hakkavad mõnel uuel ja läikival autol talve tulles vedrud hirmust värisema? Seda ei tohiks juhtuda, sest põhimõtteliselt teevad kõik autovalmistajad ulatuslikke talvekatseid. Erinevused tulevad esile ka suvel, aga talvel on neid veelgi rohkem.

BMW 218i Active Tourer Citroën C4 Cactus Puretech 110 Ford Mondeo Wagon 2,0 TDCi A Hyundai i10 1,0 Jeep Renegade 1,4 Twinair Kia Soul 1,6 Mercedes-Benz C 220 dT Mini Cooper 5-ukseline Mitsubishi Space Star 1,2 CVT Nissan Qashqai 1,2 DIG-T Opel Corsa 1,0T Peugeot 108 e-VTI 68 Renault Twingo 1,0 SCe Smart Fortwo 1,0 Škoda Fabia 1,2 TSI Toyota Aygo 1,0 Volkswagen Passat 2,0 TDI DSG Seekordse 17 katsealuse ühiseks nimetajaks on esitlusaasta 2014. Nelikveolised jätsime kõrvale – kui kõik rattad veavad, pääseb ka argise välimusega sõidukiga üllatavalt kaugele. Suurem osa autodest sõidab siiski ringi ühe telje veoga, nii et nende võrdlus on olulisem.

Iga margi esindaja valisime mootoriga, mida ostjad kõige enam soosivad – või mis oletatavasti kõige soositumaks on saamas. Diislite populaarsus on vähenenud ja need on reeglina vaid suurematel autodel. Antud juhul oli neid kolm: Ford Mondeo, Mercedes-Benzi C-klass ja Volkswagen Passat. Numbri või paari võrra väiksemast klassist on rühma n-ö kõrgema katusega liikmed: BMW 2. seeria Active Tourer, Citroën C4 Cactus, Jeep Renegade, Kia Soul ja Nissan Qashqai. Mullu tõi BMW-le talvetesti võidu aastatega paika saanud lahendus: diiselmootori ja tagaveoga sedaan. Seekordne BMW on aga sootuks teistsugune: väiksema keskklassi mahtuniversaal, millel esivedu ja kolmesilindriline bensiinimootor. Reipa välimusega Cactus sõidab samuti uue kolmesilindrilise turbomootori jõul. Jeep Renegade ja Kia Soul on väljast üsna sarnased ja vähemalt testis osalenud isendid olid sarnased ka omaduste poolest. Kia on siiski mõeldud pigem linnaautoks, Jeepi saab aga lisavarustuse abiga teha sobivaks ka teedeta maastiku jaoks. Qashqai ei vaja vast pikemat tutvustamist, uus põlvkond on juba osutunud niisama edukaks kui eelmine. Väikeautosid on palju, neist kolm kuuluvad väikeautode suuremasse klassi: Mini, Opel Corsa ja Škoda Fabia. Lisanimi Cooper Mini järel tähendab 1,5liitrist mootorit. See, nagu mõned muudki komponendid on ühised BMWga, nii on huvitav uurida, mis neil siis vahet on. Ka Corsal on uus kolmesilindriline mootor, vedrustus ja rung – nii et kuigi väliskuju on tuttav, on tegu uue autoga. Fabia on Corsa otsene konkurent ja sedapuhku neljasilindriliste mootorite traditsioone kaitsmas. Muide, 14 bensiinimootorist tervelt 10 on kolmesilindrilised. Kui pisutki suurematel autodel on mootorile lisajõudu andmas turbo, siis kõige väiksemate viisik – Hyundai i10, Mitsubishi Space Star, Peugeot 108, Renault Twingo ja Toyota Aygo – ajab ilma läbi. Mitsubishi erineb teistest automaatkasti poolest, tagamootori ja tagaveoga Renault on aga päris unikaalne lahendus. Peugeot ja Toyota on lähisugulased, aga sama võib öelda Renault’ ja Smarti kohta – lihtsalt Smart on veelgi lühem. Tuleb veel mainida, et Renault ja Smart kasutavad ees kitsamat ja taga laiemat velge ja rehvi ning paraku on mõlemad sellises mõõdus, millele talverehve on üsna raske leida. Tegime kompromissi, pannes nii ette kui taha ühesugused vahepealses mõõdus rehvid. See ei tundunud sõiduomadustele siiski halvasti mõjuvat. Kuidas see ülimalt kirju seltskond Lapimaa karmile pakasele vastu pani, loe detsembrikuisest Tehnikamaailmast.

Sarnased artiklid