Talisman ka universaalina
Tõnu Ojala
06.09.2016

Aasta alul müüki jõudnud Renault Talismani mudelivalik on täienenud universaaliga, mis Renault „slängis“ kannab lisanime Grandtour.

Euroopa autoturul läbi löömiseks ei piisa juba ammu sedaanidest-luukpäradest ning üha enam on universaalide „usku“ ka Eesti autoostjad – keskautode segmendis on enam-vähem pooled meil müüdavatest autodest just seda keretüüpi. Nii on meil tänavu arvele võetud uute VW Passatite puhul universaalide osakaal 53%, ja Toyota Avensistel 56%. Škoda Superbidel jääb see 7 kuu vahekokkuvõtetes küll pisut alla poole (48%), ent Peugeot 508-l on vastav näitaja 58% ning Opel Insignial koguni 74%.
Tehniliselt Talisman Grandtour üllatusi ei valmista ja kõik see, mis kehtis sedaan-Talismani juures (vt TM 12/2015), peab paika ka siin. Jõuallikate tuumiku moodustavad 1,6liitrised diisel- ja bensiinimootorid (130-200 hj), 1,5liitrist diiselmootorit (110 hj) kasutatakse vaid 23 690 eurot maksval baasmudelil. Kõik bensiinimootoriga Grandtourid on varustatud 7käigulise topeltsiduriga automaatkäigukastiga, diislitel kohtab sõltuvalt mudelist ja modifikatsioonist kas 6käigulist manuaalkasti või sama käikude arvuga automaati. Vaatamata esmapilgul väikesele töömahule saavad need turboga varustatud jõuallikad oma tööga igati hästi hakkama ning uue auto ostjal väikest kuupsentimeetrite arvu karta ei tasuks.
Universaali ostavad inimesed, kes hindavad praktilisust ja nendele pakub huvi eelkõige auto mahutavus. Sõitjateruumi avarusega paistis silma juba sedaan (selle eelduseks on 2,8 m pikkune telgede vahe), universaali ostja saab boonuseks veel avara 572 liitrise pakiruumi, mida istmete kokkulappimisega ligi 1700 liitrini kasvatada saab.
Baashinda vaadates tundub Talisman kallina, aga erinevalt paljudest rivaalidest on baasvarustus rikkalik ning hinnatase seega siiski igati konkurentsivõimeline. Tippversioonidel leiab koguni nelikroolimise ja elektrooniliselt reguleeritavad amortisaatorid. Initale-versioonil olnud 19tolline rehvimõõt mõjub meie ebatasastel teedel siiski kerge ülepingutusena ning nii tasuks neil, kes kõigi teekonarustega lähemalt tutvuda ei taha, kaaluda veidi maalähedasemat „jalanumbrit“. Sportautoks pole Talisman muidugi mõeldud, ent alates Zen-varustustasemest saada olev Multi-Sense-tehnoloogia võimaldab valida viie eelprogrammeeritud sõidurežiimi vahel ja seeläbi auto olemust oluliselt muuta.

Sarnased artiklid