Suvised sportautod
Robert Koistinen, Aimo Niemi
02.09.2014

Mõned armastavad sporti, teised autosid, kolmandad ei pea lugu ühest ega teisest. Paljusid paelub aga nende kombinatsioon – olgu tegu siis autospordi või sportautodega. Neil viimastel tasub järgnevasse põhjalikumalt süveneda.

Abarth 595 Competizione
Alfa Romeo 4C
Audi S1 Sportback
Audi S3 Sedan
Audi RS Q3
BMW M235i
BMW M3
BMW M4
Chevrolet Corvette C7 Stingray
Jaguar F-Type R Coupé
Lamborghini Huracán LP 610-4
McLaren 650S Spider
Mercedes-Benz A 45 AMG
Mini Cooper S
Peugeot RCZ R
Porsche 911 Turbo S
Porsche Macan Turbo
Seat Leon SC Cupra
Subaru WRX STI
Toyota GT86 TRD
Volkswagen Golf R
Volkswagen Polo R WRC

Mõnede jaoks ei kõlba ehk sõnu „sport” ja „auto” kõrvuti üldse kasutadagi. Teiste jaoks sobivad need aga ideaalselt kokku ükskõik kummas järjekorras. Eestis võiksid need naljahambad, kes uudiste järel sporditeateid edastavad või filmidele subtiitreid nokitsevad, lõpuks aru saada, et mitte kõik alad, kus kiired autod üksteiselt mõõtu võtavad, pole „ralli”, aga seda on ehk palju tahta. Ent nagu on saanud juba kauniks traditsiooniks, koguneb suvel Knutstorpi ringrajale Rootsis hulk sportautosid ning tehnikaajakirjanikel on võimalus nendega lähemat tutvust teha.

http://youtu.be/bSJzpT-Wt0A

Osalemas oli 22 autot, mis omakorda jagunesid viide rühma: superautod, sportautod, mitme uksega muskelautod, GTI-d ja pisispordid. Kõhklusteta kuuluvad superklassi Lamborghini Huracán ja McLaren 650S, ent ka Chevrolet Corvette, Jaguar F-Type R ja Porsche 911 Turbo S on mõnegi omaduse poolest nendega sarnased. Üldiselt asuvad need autod garaažides, mille ustel on kullast lingid – ja reeglina pole nad seal üksi.

Klassikalises mõttes sportautosid oli kolm, neid ühendab kaunis ja samas söakas disain. Alfa Romeo 4C, Toyota GT86, Peugeot RCZ R – nende hinnad on eelmisest rühmast maalähedasemad ning neid võib leida ka tavalisematest garaažidest, ainult et garaaži omanikul peab bensiiniprotsent veres tavalisest mõnevõrra kõrgem olema.

Pereautost aretatud muskelautode sekka kuuluvad BMW M3 ja M4, Porsche Macan ja Audi RS Q3 – kõigil neil on mitu ust ja ohtrasti võimsust. Ehk siis need võib hankida ka lihtsalt argiasjade ajamiseks, kuid sportlikust hingest neil puudust ei ole.

GTI on kõige suurem ja ühtlasi kõige kirevam klass. Siin kohtab nii esi-, taga- kui nelikvedu, mootoreid on turboga ja ilma. Rühma kuuluvad Audi S3 Sedan, BMW M235i, Mercedes-Benz A 45 AMG, Mini Cooper S, Seat Leon SC Cupra, Subaru WRX STI ja Volkswagen Golf R. Nagu eelmise rühma liikmed, sobivad needki aastaringseks argikasutuseks, kuid et nende olemusest aru saada, tuleks neid vahel siiski ringrajale viia.

Pisisportide rühm on ka arvult pisike: Audi S1, Abarth 595 Competizione ja Volkswagen Polo R. „Kiired kaubakärud” sobivad igale poole, nende võistlema viimiseks pole väga suurt treilerit vaja.

Jagasime osalejad siinkohal rühmadesse, et lugejal oleks võimalik enam-vähem võrdsete eeldustega autode omavahelisi suhteid võrrelda. Suuremas plaanis on kõik 22 samas stardirivis ja punkte antakse absoluutarvestuses: kui kord võistlema tuldud, siis peab valmis olema ka selleks, et mõnel konkurendil on juba loomu poolest tugevamad musklid.

Hinnangud ja kokkuvõtted leiad septembrikuisest Tehnikamaailmast.

Sarnased artiklid