Suverehvide võrdlus
Jukka Antila
04.04.2011

Rehvide väike veeretakistus oleks nagu kasulik asi. Ametlikud kütusekulu näitajad on saadud rehvidega, mida valmistaja autole tehases alla paneb. Vahetate millegi muu vastu ja riskite suurema kütusekuluga. Mida vähem autod kütust kulutavad, seda kasulikum loodusele. Ainult et madal veeretakistus on enamasti saadud muude omaduste arvelt ja halvemal juhul kannatab turvalisus.

Auto: Audi A3
Rehvimõõt: 205/55 R 16

Barum Bravuris 2
BF Goodrich g-Grip
Bridgestone Turanza ER300 Ecopia
Continental ContiPremiumContact 2
Dunlop SP Sport Fastresponse
Goodyear EfficientGrip
Hankook Ventus Prime 2
Linglong Green-Max
Michelin Energy Saver
Nokian Hakka Green
Nokian Hakka V
Pirelli Cinturato P7
Sava intensa hp
Sunny SN3630
Vredestein Sporttrac 3

Klient on rehvireklaame lugedes keerulise probleemi ees. Peaaegu kõik reklaamivad head pidamist ja paljud mainivad ka juhitavust. Enamasti räägitakse, et sobib märjale asfaldile, aga mõned siiski ka kuivale; osa rehve on vaiksed, osa mugavad, osa vastupidavad. Peaaegu kõik kinnitavad oma loodussõbralikkust ja muidugi on kõik suutnud oma rehvis ühendada kõik vajalikud omadused, seejuures konkurentidest paremini. Vähemalt on uus mudel parem sama valmistaja eelmisest. Vajab tõelist detektiivitööd, et rehvitootjate reklaamilausetest välja lugeda, millele siis sedapuhku tegelikult on rõhku pandud.
Püüdsime võrdlusse võtta rehve erinevatest hinna- ja kvaliteediklassist, samuti erinevaid omadusi rõhutavaid rehve. Neli neist – Goodyear, Michelin, Nokian Green ja Pirelli – peaksid olema eelkõige väikese veeretakistusega ja loodussõbralikud. Teised tuntud tegijad on püüdnud rehvide parema pidamise poole märjal asfaldil. Odavamate toodete kohta on raskem selgust saada. Barum, BF Goodrich, Dunlop ja Sava on suurte tegijate – Continentali, Michelini ja Goodyeari – teine või lausa kolmas mark ja neist eriti ei räägita. Ning Hiina rehvide hankimine on sama mis kotis põrsa ostmine.
Siiski tegime kindlaks, et ka säästueelarvega on võimalik leida autole korralikud rehvid alla – ja et kõva raha eest võib saada ka nirud rehvid. Mõned testis osalenud rehvid pole Eesti rehvipoodides saadaval. Otsustasime need siiski sisse jätta, kuna ootamatu rehvivajadus võib tekkida ka reisil.

Turvalisus kõigepealt
Rehvide paremusjärjestus tekib meie võrdlustes kindla loogika alusel. Rehvidele tehakse kindlaksmääratud katsed ja katsete tulemustele antakse teatud kaalud. Üle nelja viiendiku lõpphindest moodustavad turvalisusega seotud katsed. Sinna hulka kuuluvad rehvi pidurdusteekond, käitumine vesilius, juhitavus möödumisel ja muudes ohtlikes olukordades. See tähendab aga, et kui rehvi pidamises ja turvalisuses on tõsiseid puudujääke, siis pole võimalik võrdlustestis kõrgele kohale tulla.
Muidugi on rehvil ka muid, mitte otseselt turvalisusega seotud omadusi. Mõned neist teevad sõidu mugavamaks ja viimasel ajal on üha enam tõusnud kõneaineks ka veeretakistus.

Veeretakistus või pidamine?
On üldtuntud tõsiasi, et rehvi madal veeretakistus ja hea pidamine on teineteist välistavad asjad. Seletus on lihtne. Veeredes kulutab rehv igal juhul kineetilist energiat, mis muutub rehvis ja teepinnal soojuseks. Mida suurem on veeretakistus, seda rohkem nõuab ühtlase kiiruse säilitamine kütuse kulutamist. Väikese veeretakistusega rehv raiskab vähem auto kineetilist energiat. Pidurdamisel on eesmärk vastupidine. Siis on rehvi tööks vabaneda kineetilisest energiast nii tõhusalt kui võimalik, et auto kiiresti pidama saaks – peamiselt soojuseks läheb see energia aga igal juhul.
Rehvide arendustöös püütakse pidamise ja veeretakistuse vastuolust üle saada uute materjalide ja tehnoloogiate kasutuselevõtuga, see töö toimub lakkamatult. Samas pole valmistaja eesmärk ainult ühe omaduse täiustamine. Tegelik küsimus on selles, milline tuleb kahe teineteist just nagu välistava omaduse summa – alles see näitab rehvi kvaliteeti ja valmistaja taset.

Raha või turvalisus
Rehv on kompromiss ka ostja poolt vaadatuna – kui palju raha võiks välja anda ning mida selle ees saab: kui palju aitab rehv kütuse pealt kokku hoida ning kui palju turvalisust ja mugavust raha eest saab?
Kõige suurema veeretakistusega rehv kulutas 7% rohkem kütust kui kõige kergemini veerev. Igaüks võib selle rehkenduse nüüd oma autole mõeldes ära teha, aga kui sõidate suverehvidega aastas 10 000 km ja auto võtab 7 liitrit sajale kilomeetrile, siis on kujuneb suve erinevuseks umbes 50 liitrit. Üks paagitäis või nii umbes. Igaüks otsustab ise, kas see paagitäie hind kaalub üles parema pidamise või mitte.
Täpsemalt vaadates selgus küll, et kõige suurema veeretakistusega rehvil olid ka pidamisega kehvad lood. Samas, tuntud tegija kvaliteetrehvi pidamise pärast ei pea muretsema ka siis, kui valik on tehtud veeretakistusest lähtudes. Ning teisalt: kui valite parima pidamisega rehvide vahel, siis võib leida sellisegi, mille veeretakistus on mõistlikul tasemel. Ning nagu arvutus näitas, annab väiksem veeretakistus siiski suhteliselt tagasihoidliku kokkuhoiu. Auto ja sõidustiili mõju kütusekulule on igatahes paar suurusjärku suurem.

Pidurdamine
Pidurduskatse tehti märjal asfaldil kiiruselt 80 km/h ja kuival 100 km/h. Märjal teel said kõige paremini pidama Continental ja Vredestein. Goodyeari madala veeretakistusega rehv näitas aga, et pidamise osas pole järeleandmisi tehtud, eriti kui võrrelda samuti kergele veeremisele rõhunud Micheliniga. Kuival asfaldil oli parem pidamine Continentalil ja Pirellil, ent ka Hiina Linglong üllatas positiivselt. Eriti kuna teine hiinlane Sunny oli pidamise poolest kõlbmatu nii märja kui kuivaga. Kui maanteel 120 km/h juures Continentali ja Sunnyga korraga pidurdada, siis sel ajal, mil Continental seisma jääb, on Sunnyga kiirust veel üle neljakümne. Kui sellise kiirusega takistusele otsa sõita, on kallis remont garanteeritud, aga ka tervis võib kahjustatud saada.

Vesiliug
Vesiliug tekib iga rehviga, küsimus on vaid selles, millise kiiruse juures see ohtlik nähtus ilmneb. Oht on aga eriti suur seetõttu, et vesilius pole rehv enam juhitav ning juhil jääb üle vaid istuda ja oodata, kuni kiirus väheneb ja pidamine tagasi tuleb.
Dunlop ja Hankook said vesiliu katses parimad tulemused ja pingerea teises otsas olid ehk liiga kergesti vesiliugu sattuvad Sunny ja Michelin. Esimese puhul asjade selline seis ei üllata, teise puhul aga küll. Parema ja halvema erinevus on vesiliu tekkimisel üle 10 km/h. Kõige ohtlikum on olukord siis, kui rehvide jaoks kriitiline veekiht satub teel (või eelkõige tee sissekulunud pikiroobastes) olema piirkonnas, kus lubatud piirkiirus kattub vesiliu tekkimise kiirusega – meie katsetes oli see 80 km/h ringis. Sel juhul on ühes rivis sõitvatest autodest osa juhitavad, osa aga enam mitte.

Juhitavus
Möödumiskatse näitab, kas rehv allub juhi soovidele ja võimaldab takistusest kiiresti mööda pääseda. Katse käigus surub juht pidurile ja samal ajal pöörab rooli kiiresti poolringi võrra vasakule – selline on autojuhi tavaline reaktsioon, kui ta märkab, et teel on ees midagi ootamatut. Mõõdeti, kui pika tee oli auto läbinud pikisuunas selleks ajaks, kui külgsuunas oli nihe 4 meetrit – ehk siis sisuliselt seda, millal auto on jõudnud naabersõiduritta. Katse tehti märjal teel kiirusega 80 ja kuival 100 km/h.
Märjal teel said möödumiskatsega paremini hakkama Continental, Nokian V ja Vredestein, kuival tõusis nende kõrvale ka Pirelli. Saba lõpp on tuttav. Sunny ei taga ohuolukorras pidamist ega juhitavust.

Sõiduomadused
Rehvide kuulekas ja rahulik iseloom aitab turvalisusele kõvasti kaasa. Hea rehv allub igas olukorras juhi käskudele, annab teada tee pinnal toimuvast ega üllata äkiliste libisemistega. Ainult heast pidamisest ei piisa. Äärmuslikuks näiteks on võidusõidurehvid. Nende pidamine on viimase peal, eesmärgiks on saada võimalikult häid ringiaegu. Liiklusse pole niisugusel tasemel pidamist vaja, kui selle asemel saaks rehvile rahulikuma iseloomu. Continentali ja Nokian V puhul on kõige õnnestunumalt leitud kompromiss pidamise ja juhitavuse vahel, samas kui võidusõidutraditsioonidega Dunlop on häälestatud liiga äkiliseks. Omaette klass on Sava ja Sunny, mis ühendavad kehva pidamise ja õnnetud sõiduomadused.

Mugavus
Rehvide müratasemel ja sõidumugavusel pole turvalisusega otsest seost. Üldiselt hakkavad ebamugavad aistingud vähehaaval nii juhile kui reisijatele stressi tekitama ja see pole liikluses soovitatav. Mõlemad katsed tehti ilma mõõteriistadeta, lihtsalt erinevad testijad andsid oma hinnangu. Rühma vaikseim rehv oli Michelin ning kõige lärmakad tundusid Sunny ja BF Goodrich. Sõidumugavuse osas kogus kõige rohkem etteheiteid Dunlop.

Veeretakistus
Rehvide veeretakistus mõõdeti laboris vastaval trumlil. Katsed tehti erinevatel kiirustel ja nende keskmisest saadi rehvile veeretakistuskoefitsient. Lõpptulemus on ümber arvestatud kütusekuluks. Michelini ja Goodyeari veeretakistus on eriti heal tasemel – selline ongi rehvitehnoloogia tänapäeva tipptase. Paremusjärjestuse lõpus on Dunlop ja Sava, mille veeretakistus hakkab isegi mingil määral rahakotis tunda andma.

Pildiallkirjad

Suurem osa katseid tehakse rehvi omaduste piiril. Siis saab selgeks, mida võib oodata, kui rehv tegelikus elus ohtlikku olukorda satub.

Kasutasime suletud ringrada. Ringiajad ei mõjutanud küll lõpptulemust, sest need ei näita rehvi sobivust tavaliiklusse. Märksa olulisem on rahulik käitumine.

Rattavahetusi kogunes palju. Vahetused tuli teha kiiresti, et katse ei veniks pikale ja ilmastikuolud ei jõuaks muutuda.

Kuiv asfalt pole rehvi jaoks lihtne koht. Rehv peab olema ühtaegu kindel ja kiire reaktsiooniga, rahulik ja juhi vigu tasandav.

Vesiliu ja pidurdamise katsetel kasutasime juhtrööpaid, et auto satuks alati õigesse kohta ja raja pinna väikesed erinevused ei mõjutaks rehvi tulemusi.

Märg asfalt on libe ja vaja oleks elektroonilist stabiilsuskontrolli. Rehvitesti katsed tegime aga ilma elektroonika abita, et rehvide tegelik iseloom paremini esile tuleks.

Möödumiskatse on meie katsete seas rehvile kõige raskem. Ühtaegu hädapidurdus ja äkiline suunamuutus sunnivad rehvi viimast välja panema.

Rehvi sõidumugavuse katsetamiseks sõitsime eriti kehvas seisukorras teedel. Hea rehv summutab värinad ja tõuked ning sõit jääb mugavaks.

Continental ContiPremiumContact 2
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: V (240 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: ei
Sise/väliskülg erinevad: jah
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 2 nailon / 1 polüester
DOT: CNOF P1XF
Valmistamisaeg: 2010 nädal 38
E-sertifikaat: E4 (Holland)
Valmistatud: Prantsusmaal
Hind: 129 eurot (2018,41 krooni)

CONTINENTAL osutus testi lõpuks teistest selgesti edukamaks. Pidamine oli kuival ja märjal asfaldil nii hea kui üldse võimalik. Rehvi iseloom on samuti eeskujulik: parasjagu täpne ja rahulik. Pikemal reisil on Continental mugav ja vaikne, veeretakistus on heal tasemel, eriti kui arvestada kõiki muid tipptasemel omadusi. Veel paremat rehvi on tõepoolest raske valmistada.

Hea
Pidamine märjal ja kuival asfaldil
Juhitavus märjal ja kuival asfaldil

Halb

* * * * *
Koondhinne 9,5

Nokian Hakka V
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: V (240 km/h)
Koormusklass: 94
Kindel pöörlemissuund: ei
Sise/väliskülg erinevad: jah
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 1 nailon / 1 polüester
DOT: YLCP
Valmistamisaeg: 2010 nädal 31
E-sertifikaat: E17 (Soome)
Valmistatud: Soomes
Hind: 115 eurot (1799,36 krooni)

NOKIAN tuli testiga tublisti toime. Pidamine on tipptasemel, rehv on täpne ja kuulekas, juhtida on lihtne. Reaktsioon on täiuslik, kuulekus säilib ka möödumiskatse kiiretel suunamuutustel. Rehv on ka üsna vaikne. Üks parimatest valikutest selleks suveks.

Hea
Pidamine ja juhitavus märjal asfaldil
Sõiduomadused kuival asfaldil

Halb

* * * * *
Koondhinne 8,8

Vredestein Sportrac 3
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: V (240 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: jah
Sise/väliskülg erinevad: ei
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 1 nailon / 1 polüester
DOT: DVIC
Valmistamisaeg: 2010 nädal 48
E-sertifikaat: E4 (Holland)
Valmistatud: Hollandis
Hind: 73,80 eurot (1154,72 krooni); postimüük

VREDESTEINi pidamine on märjal asfaldil suurepärane. Pidurdades ja kurve läbides ei oska paremat tahtagi ning kuna rehv reageerib roolile kiiduväärselt, muutub kiire sõit harvanähtavalt mõnusaks. Paraku on Vredesteinil ka probleeme. Kuival teel läheb sportlik käitumine liiga äkiliseks ja möödumiskatsel kipub tagarataste pidamine kaduma. Tõsi, rahulikumalt sõites on Vredestein igati mugav ja vaikne reisikaaslane.

Hea
Juhitavus märjal asfaldil
Pidamine märjal asfaldil

Halb
Pidamine ja juhitavus kuival asfaldil

* * * *
Koondhinne 8,5

Goodyear EfficientGrip
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: V (240 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: ei
Sise/väliskülg erinevad: jah
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 1 polüamiid / 1 polüester
DOT: DLOF JAWR
Valmistamisaeg: 2010 nädal 33
E-sertifikaat: E13 (Luksemburg)
Valmistatud: Prantsusmaal
Hind: 83,90 eurot (1312,75 krooni)

GOODYEARi omadused on õnnestunult tasakaalus. Veeretakistus on rühma väikseim, kuid muud omadused pole seepärast veel kehvemad. Käitumine on rahulik nii märjal kui kuival teel, pidamise tulemused lausa tipptasemel pole, aga seda ei saanud eeldadagi. Rehv on mugav ja vaikne, raske oleks leida põhjust nurisemiseks.

Hea
Vastupanu vesiliu tekkimisele
Veeretakistus

Halb

* * *
Koondhinne 8,2

Pirelli Cinturato P7
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: V (240 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: ei
Sise/väliskülg erinevad: jah
Ehitus: 1 rayon + 2 teras + 2 nailon / 1 raion
DOT: 93 BK K982
Valmistamisaeg: 2010 nädal 46
E-sertifikaat: E3 (Itaalia)
Valmistatud: Rumeenias
Hind: 119 eurot (1861,95 krooni)

PIRELLI tunneb end kuival asfaldil väga koduselt. Reaktsioon on kiire ja kindel, möödumiskatse äkilised suunamuutused ei tekita probleeme ei kõrvalritta minnes ega oma poolele naastes. Külgpidamine on eeskujulik ka märjal teel, pikipidamine jääb pidurdamisel aga mõnelegi konkurendile alla. Kiirele rooliliigutusele reageerib rehv pisut liiga järsult. Pikemaks reisiks on Pirelli meeldivalt mugav ja vaikne. Veeretakistus on küll tasemel, mida ei sobiks „ökorehvina” reklaamida.

Hea
Pidamine kuival asfaldil
Juhitavus kuival asfaldil

Halb
Pidurdamine märjal asfaldil

* * *
Koondhinne 8,2

Nokian Hakka Green
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: H (210 km/h)
Koormusklass: 94
Kindel pöörlemissuund: ei
Sise/väliskülg erinevad: jah
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 1 nailon / 1 polüester
DOT: YLCP
Valmistamisaeg: 2010 nädal 41
E-sertifikaat: E17 (Soome)
Valmistatud: Soome
Hind: Eestis ei müüda

NOKIAN Green ehk siis madala veeretakistusega rehv valmistas märjal teel meeldiva üllatuse. Käitumine on ka ohuolukordades kadestamisväärselt rahulik ja pikipidamine kannatab pidurdamisel välja võrdluse ükskõik millise tippkonkurendiga. Kuival teel on lugu nigelam. Pidamine jääb testirühma parematest selgesti maha. Käitumine jääb siiski loogiliseks, rehv ei üllata juhti. Nokian on vaikne ja mugav ning nagu lubatud, on selle veeretakistus väike.

Hea
Pidamine ja juhitavus märjal asfaldil
Veeretakistus

Halb
Pidamine ja juhitavus kuival asfaldil

* * *
Koondhinne 8,0

Dunlop SP Sport Fastresponse
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: V (240 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: ei
Sise/väliskülg erinevad: jah
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 1 polüamiid / 1 polüester
DOT: N507 JB8R
Valmistamisaeg: 2010 nädal 15
E-sertifikaat: E4 (Holland)
Valmistatud: Saksamaal
Hind: 99 eurot (1549,01 krooni)

DUNLOP tundub algul päris mõnusana, sest roolitunnetus on täpne ja vahetu. Ka vesiliuga tuleb rehv kenasti toime ja külgpidamine on harvanähtavalt hea. Dunlopi käitumine on siiski liiga äkiline ja eriti just märjal teel kaotavad tagarattad möödumiskatsel ootamatult pidamise. Pikemad reisid pole Dunlopi tugevam külg. See on testirühma kõige ebamugavam rehv ja veeretakistus on üks suurematest.

Hea
Vastupanu vesiliule

Halb
Juhitavus märjal ja kuival asfaldil
Sõidumugavus

* * *
Koondhinne 7,8

Bridgestone Turanza ER300 Ecopia
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: V (240 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: ei
Sise/väliskülg erinevad: jah
Ehitus: 2 teras + 1 polüester + 1 nailon / 1 polüester
DOT: 7Q8K L5W
Valmistamisaeg: 2010 nädal 25
E-sertifikaat: E20 (Poola)
Valmistatud: Poolas
Hind: 84,80 eurot (1326,83 krooni); postimüük

BRIDGESTONE on ühtlaste omadustega rehv, aga selle pidamine hakkab juba ajale jalgu jääma. Rehv on rahulik ja käitub loogiliselt, aga kui ikka pidamist ei piisa, on pahandus kerge tulema. Kui mitte enne, siis äkilisel möödumiskatsel. Siis jääb Bridgestone’i reaktsioon aeglaseks ning kui rooli keerata palju ja kiiresti, kaotavad esirattad pidamise ja auto ühtlasi juhitavuse. Bridgestone on suhteliselt vaikne, mugavuselt ja veeretakistuselt aga tubli keskmine.

Hea
Rehvimüra
Halb
Pidamine märjal ja kuival asfaldil

* *
Koondhinne 7,5

Barum Bravuris 2
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: V (240 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: ei
Sise/väliskülg erinevad: jah
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 2 polüamiid / 1 polüester
DOT: CNOF A142
Valmistamisaeg: 2010 nädal 50
E-sertifikaat: E4 (Holland)
Valmistatud: Prantsusmaal
Hind: 99 eurot (1549,01 krooni)

BARUM tegi testi ausalt läbi. Selle pidamine ja sõiduomadused on tipprehvide omadest paar sammu tagapool, aga mingeid suuremaid vigu tal ei olnud. Barum on rahulik, aga veidi liiga laisk. Reaktsioon on aeglane, aga teisest küljest pole ka karta ootamatuid libisemisi. Barum on suhteliselt vaikne ja mugav, veeretakistuse üle pole põhjust nuriseda.

Hea
Veeretakistus

Halb
Pidamine märjal asfaldil
Juhitavus kuival ja märjal asfaldil

* *
Koondhinne 7,4

Hankook Ventus Prime
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: W (270 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: ei
Sise/väliskülg erinevad: jah
Ehitus: 2 teras + 1 polüester + 2 nailon / 1 polüester
DOT: 5MRP EX H
Valmistamisaeg: 2010 nädal 49
E-sertifikaat: E4 (Holland)
Valmistatud: Koreas
Hind: 99 eurot (1549,01 krooni)

HANKOOK on liiga raskelt juhitav. Külgpidamine on piisav, aga pidamise piir on järsk. Hankooki pidamine kaob kergesti ja hoiatamata. Märjal teel on pikipidamine kehv, aga kuival hea keskmine. Keskmise taseme rehv on Hankook ka müra, mugavuse ja veeretakistuse poolest. Vesiliuga tuleb Hankook tublisti toime. Kokkuvõttes on tulemus keskklassi rehvide keskmine.

Hea
Vastupanu vesiliule

Halb
Pidurdamine märjal asfaldil
Juhitavus märjal ja kuival asfaldil

* *
Koondhinne 7,4

Linglong Green-Max
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: V (240 km/h)
Koormusklass: 94
Kindel pöörlemissuund: ei
Sise/väliskülg erinevad: jah
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 2 nailon / 1 polüester
DOT: OUAV LUHP
Valmistamisaeg: 2010 nädal 40
E-sertifikaat: E4 (Holland)
Valmistatud: Hiinas
Hind: Eestis ei müüda

LINGLONG oli testi üllataja ning kahtlemata parim Hiina rehv meie testide ajaloos, kuigi ükski omadus ei küüni veel parimate konkurentide tasemele. Märjal pidurdamine jääb suhteliselt abituks, aga külgpidamine on parem ja juhtida on lihtne. Kuival teel on Linglongi pidamine hea, aga möödumiskatsel jääb reaktsioon liiga aeglaseks. Müra, mugavus ja veeretakistus on keskpärased.

Hea
Juhitavus märjal asfaldil
Pidamine kuival asfaldil

Halb
Pidurdamine märjal asfaldil

* *
Koondhinne 7,4

BF Goodrich g-Grip
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: V (240 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: jah
Sise/väliskülg erinevad: ei
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 1 polüamiid / 1 polüester
DOT: B5 WC OONX
Valmistamisaeg: 2009 nädal 50
E-sertifikaat: E2 (Prantsusmaal)
Valmistatud: Poolas
Hind: 91,66 eurot (1434,17 krooni)

BF GOODRICH on omaduste poolest ebaühtlane. Reaktsioon on aeglane ja külgpidamisest ei piisa möödumiskatse korralikuks läbimiseks ei kuival ega märjal teel. Kui rooli korraga rohkem keerata, toob see kergesti kaasa pidamise kadumise. Pidurdamiseks vajalik pikipidamine on märjal teel hea, aga kuival teel kehv. BF Goodrich on vetrumise poolest mugav, kuid müra on rühma kõige valjem.

Hea
Veeretakistus

Halb
Pidamine ja juhitavus märjal asfaldil
Müratase

*
Koondhinne 7,2

Michelin Energy Saver
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: V (240 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: ei
Sise/väliskülg erinevad: jah
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 1 polüamiid / 1 polüester
DOT: FUWC KUBX
Valmistamisaeg: 2009 nädal 41
E-sertifikaat: E2 (Prantsusmaal)
Valmistatud: Saksamaal
Hind: 124,50 eurot (1948 krooni)

MICHELIN valmistas sedapuhku pettumuse. Veeretakistus on eriti väike, kuid kogu jõud on läinud selle saavutamisele ja eriti on kannatanud pidamine märjal. Kvaliteetmargi jaoks on Michelini pidamine ja juhitavus märjal teel tõsiselt õnnetu. Kiirel möödumiskatsel on rehv tõrges suunda muutma. Kuival teel on olukord parem. Käitumine on rahulik, ent ikkagi liiga laisk. Michelin on väga vaikne ja veereb kergelt, aga veel üks pikk miinus tuleb vesiliu kerge tekkimise pärast.

Hea
Veeretakistus
Müratase

Halb
Pidamine ja juhitavus märjal asfaldil
Käitumine vesilius

*
Koondhinne 7,2

Sava Intensa HP
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: V (240 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: jah
Sise/väliskülg erinevad: ei
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 1 polüamiid / 1 polüester
DOT: H3OF JBRR
Valmistamisaeg: 2010 nädal 47
E-sertifikaat: E13 (Luksemburg)
Valmistatud: Sloveenias
Hind: 75 eurot (1173,50 krooni)

SAVA pidurdab märjal teel päris hästi ja kehval teel on rehv suhteliselt mugav. Sellega saavad head küljed paraku otsa. Sava probleemiks on vilets juhitavus, olgu olud millised tahes. Roolitunnetus puudub, libisemised algavad üllatavalt ja vahel nagu ei millestki – esirataste pidamine kaob hooletust rooliliigutusest või kurvis pidurdades. Sava veeretakistus oli rühma suurim. Tulemus on kehv.

Hea
Pidurdamine märjal asfaldil

Halb
Pidamine ja juhitavus märjal ja kuival asfaldil
Veeretakistus


Koondhinne 6,6

Testitulemused koos kommentaaridega leiad aprillikuisest Tehnikamaailmast.

Sarnased artiklid