Subaru XV
06.02.2012

Subarut teame kui tunnustatud nelikveospetsialisti, kuid sel spetsialistil on seni mudelivalikus olnud auk – on puudunud väike linnamaastur. Umbes selline nagu Nissan Qashqai või VW Tiguan. Nüüd on see tühik uue XV näol täidetud, kusjuures selle mittemidagiütleva nime taga peitub täiesti konkurentsivõimeline sõiduk.

Ehkki sakslased tituleerivad Subaru XV-d loomulikult „Jaapani Tiguaniks”, on Eestis selle peamiseks rivaaliks eelkõige siinne müügihitt Nissan Qashqai. On siiski üsna selge, et sõna otseses mõttes uut Qashqaid siit ei tule. Erinevalt Nissanist on Subarud vaid nelikveolised, see aga tähendab, et hinnatundlikum klient, kes meeleldi esiveolist Qashqaid ostab, kannab XV juba enne selle saabumist omas mõttes maha.
Eestis saab odavaima XV soetada 20 400 euroga, Qashqai hinnatase algab 16 640 eurost. Neliveoliste autode konkurentsis on XV-l kõik šansid Qashqai elu kibeda(ma)ks teha, sest nende Nissanite hinnakiri hakkab 21 980 euro juurest. Siin peab muidugi ka mootorivalikuid ja varustustabeleid võrdlema, sest need ei vasta oma vahel kaugeltki üks ühele.

Mõõtmetelt sobitub 4,45 m pikkune XV hästi Qashqai (4,32 m) ja Tiguani (4,43 m) kõrvale. Laiuse osas on XV täpselt samal tasemel Qashqaiga (Tiguan on veidi laiem), kuid erinevalt konkurentidest, kelle kõrgus küünib 1,6–1,7 meetrini, on XV vaid 1,57 m kõrgune ning see annab alust oodata häid sõiduomadusi.
Tõsisele maastikule selle klassi autodega enamasti asja ei ole, kuid XV 22 cm kliirens on oma klassis paremate killast. Ja et Subaru kasutab traditsiooniliselt boksermootoreid, tähendab see rivaalidega võrreldes madalamat raskuskeset ning see on sõidugurmaanidele igati hea uudis.

Eesti nirudel teedel üllatab XV vedrustus, mis ei ole absoluutselt maasturlik – see on jäik ja oleks justkui mõnelt sportlikumalt Impreza versioonilt laenatud. Aga eks XV ju sisuliselt üleskergitatud uus Impreza olegi – nii et selles osas on loogika olemas. Iseasi, kas linnamaasturil tegelikult sellist sportlikku seadet tarvis on – aga maitsed on ju erinevad.

Subarule on aastaid ette heidetud tagasihoidlikku siseviimistlust. Polnud väga kauge minevik, kui isegi pakiruumi polsterduse pealt hoiti kokku ning seetõttu tagaluuki sulgedes pidi hoolega vaatama, et näppe ei vigastaks. See näikse nüüd minevik olevat ning XV sõitjateruumi materjalid on oluliselt paranenud. Eufooriaks põhjust siiski ei ole, aga lähemate konkurentide ees ei ole enam põhjust silmi maha lüüa.

XV jõuallikate valik koosneb kahest bensiini- ja ühest diiselmootorist, ja loomulikult on tegu boksermootoritega. Subaru on eriti uhke nende ökonoomsuse üle, kuid see on saavutatud selgelt sõiduomaduste arvelt. Madalaid pöördeid hoides on kütusekulu numbrid meeldivalt madalal, kuid sel juhul ei ole tegu Subaruga selles mõttes, nagu me seda automarki ette kujutame. Kes hindab Subarut kui sportlikku autot, peab oma sõidustiili vastavalt kohandama ning pöörded ülal hoidma – siis ärkab boksermootor ellu, kuid spetsifikatsioonides lubatud madalad kulunumbrid tuleb muidugi unustada.

Väikese bensiinimootoriga XV-d saab ka automaatse käiguvahetusega – antud juhul tähistab see variaatorkasti. Meeldiva üllatusena osutub see lahendus üsna elujõuliseks. Ja kui ei kipu just sporti tegema (aga selleks ei ole 114 hj 1,6liitrine vabalthingav mootor mõeldudki), siis toimetab CVT täiesti loogiliselt ja, mis väga oluline, ka kiiresti. CVT-versioonidel kasutatakse ka teistsugust nelikveosüsteemi. Sellist, kus tavaolukorras 60/40 momendijaotust juhitakse elektrooniliselt (manuaalkastiga versioonidel on momendijaotus 50/50 ning seal toimetab veojõu jagamisel viskosidur).

Kiiremaks sõiduks sobib hoopis paremini diisel (2liitrist bensiinimootorit aastavahetuse eel Eestit väisanud proovisõiduautode rivis kahjuks veel ei olnud). Samas peab selgi puhul kõvasti käigukangiga tööd tegema. Taas on madalate pöörete ramm ohverdatud madala kütusekulu nimel ning nendel madalatel pööretel on numbrite järgi võimas diiselmootor üsna jõuetu.

Eestis jõuab XV müüki alates märtsist ning Subaru maaletoojad on kindlad, et kui mitte 2012. aastal, siis 2013. aastal on just see mudel enimmüüdud Subaru mitte ainult Eestis, vaid kogu Euroopas. Elame – näeme!

Sarnased artiklid