Subaru Outback
Tõnu Ojala
01.12.2009

Subaru Outback pärineb veel aegadest, mil universaalide push-up maastikuautodeks veel kaugeltki tavaline nähtus ei olnud – esimese põlvkonna Outback debüteeris juba 1995. aastal. Äsjase uuenduskuuriga jõudis Outback juba oma IV põlvkonnani.

Eeskuju nakkab. Kui Subaru pea poolteist aastakümmet tagasi otsa lahti tegi ja Legacyt kõrgemaks tõstes ning veidi tuunides Outcaki valmis meisterdas, järgnes Subarule peagi Volvo, esitledes 1998. aastal XC70. Teise põlvkonna Outbacki kõrvale lisandus juba Audi Allroad ja nüüdseks, mil ajalooks on saanud Outbacki kolmas generatsioon, on samatüübilisi kõrgendatud „maasturihakatisi” valikus juba paljudel autotootjatel alates Saabist ja lõpetades Škodaga.
Subaru on viimastel aastatel tormiliselt oma mudelivalikut uuendanud ning viimase kahe aastaga on välja vahetunud kogu gamma. Et nüüdseks on täie hoo sisse saanud ka diisel-boksermootorite tootmine, naudib Subaru praeguse üldiselt niru müügisituatsiooni juures turuosa kasvu ja vaatab ettepoole üsna optimistlikult.
Ehkki sisuliselt on Outbacki näol tegemist Legacy ühe modifikatsiooniga ja omal ajal oligi tegu mitte Outbacki, vaid Legacy Outbackiga, on tänaseks kaks mudelit siiski üksteisest vähemalt nime poolest eraldunud. Kuigi väliselt on uus Outback üsna eelkäija sarnane, piisab uue mudeli vana kõrvale parkimisest, et veenduda – tegelikkuses on Subarul valmis saanud ikka täiesti uus auto. Esiteks juba mõõtmed. 4,5 cm lisapikkust pole tõesti teab mis näitaja, küll aga 5 cm kasvanud laius ning koguni 7 cm lisandunud kõrgusesentimeetrid. See on ka peamiseks põhjuseks, miks Outback tagantvaates kannatab igati välja võrdluse linnamaasturitega (Subaru Forester, Honda CR-V, Toyota RAV4 jt). Külgvaates on mulje muidugi teine – siis on tegu eelkõige suure universaaliga, mis tahaks oma unistustes Volvo ja Audi konkurentide mängumaale trügida. Ruumikuselt, funktsionaalsuselt ja hinnalt ta seda teebki, maine osas tuleb siiski veel vaeva näha.
Outbacki mootorivalik koosneb kolmest jõuallikast. 2,5liitrisest bensiini-, 2liitrisest diisel- ning kirsina koogil ka 3,6liitrisest kuuesilindrilisest bensiinimootorist (Subarule kohaselt on kõik kolm loomulikult boksermootorid). Väiksemat bensiinimootorit kombineeritakse nii kuuekäigulise manuaal- kui automaatkastiga, diiselmootorit saab paraku vaid manuaalkastiga. Suure bensiinimootoriga mudel on vaid automaadiga, kuid käikude arv piirdub sel juhul viiega.
Erinevaid nelikveosüsteeme on samuti kolm – siingi sõltub nii mõndagi kasutatavast jõuallikast ja käigukastist. Kuuekäigulise manuaalkasti korral on lihtne – moment jaotub esi- ja tagasilla vahel kenasti pooleks (50 : 50). Uue Lineatronic-automaadi korral (siin kasutatakse erinevalt senisest variaatorkasti rihmülekande asemel ketti) on jaotus 60 : 40 ning Outback 3,6R puhul hoopiski 45 : 55. Kahel viimasel juhul toimub ka teatud vahemikes momendi ümberjagamine esi- ja tagasilla vahel.
Tõsine varustustase on juba standardis ja see on üks nüanss, millega Subaru oma nimekamatelt konkurentidelt kliente üle meelitada kavatseb. Ja kui sellest veel väheks jääb, siis pakutakse veel Business- ja Adventure-pakette. Neist esimene toob kaasa nahksisu ja istmeasendite mälu, teine puudutab aga peamiselt auto välimust, mida seeläbi veidi maastikuautole kohasemaks tuunida on püütud.
Odavaima IV põlvkonna Outbacki saab 421 900 krooni eest, hinnakääride teises otsas on aga 3,6liitrise mootoriga mudel, mille hinnanumbriks on kirjutatud 616 900 krooni.

Sarnased artiklid