Subaru Outback
16.05.2013

Mudeli elutsükli keskel toimuvad uuendused on sageli kosmeetilist laadi, kuid Subaru Legacy ja Outbacki puhul leiab ka olulise tehnilise muudatuse – lõpuks ometi on Outback saadaval kombinatsioonis bokserdiiselmootori ja Lineatronic-automaatülekandega.

Välised muudatused on nagu sellistel puhkudel ikka – uus iluvõre, uuendatud kujuga tuled, veidi kohendatud põrkeraud, variatsioonid velgede-värvide jms valikul. Sõitjateruumis on loobutud vahepeal pea kõigil Jaapani autodel ühte nägu läinud halli tooni keskkonsoolist ja asendatud see mustaga, näidikuteplokk on saanud popima ilme. Lisaks veel nipet-näpet siit-sealt – näiteks on seisupiduri lüliti toodud armatuurlaualt esiistmete vahele.

Jõuallikad jäid endiseks, kui mitte arvestada mõnda lisahobujõudu ja -njuutonmeetrit ning samal ajal vähenenud kütusekulu. Üks põhimõttelisem uudis on ka. Sarnaselt ülejäänud Subaru boksermootoritega on ka 2,5liitrine saanud kettülekande ning see tähendab, et rihmülekannet ei kasutata enam ühelgi praegu müügis oleval Subarul.
Veel suurem uudis on see, et aastapäevad tagasi uuenenud 2liitrise bokserdiisliga klapitatakse nüüd ka automaatkasti (esialgu Outbackil, kuid peagi ka Legacyl). Või mis automaati! Kui mitte arvestada Toyotaga kahasse valmivat sportautot BRZ, siis ega Subarul klassikalist automaatkasti ju olegi, selle asemel on täielikult üle mindud variaatorülekandega Lineatronicule.

Ehkki silma järgi ei oskaks arvatagi, teeb Outback oma maastikuomadustelt ära ka paljudele nn linnamaasturitele. Tehnoandmetesse süvenedes selgub, et midagi müstilist selles ei olegi. 200 mm kliirens jääb omas klassis (VW Passat Alltrack, Škoda Superb Combi AllDrive, Audi A4 Allroad, Volvo XC70) alla vaid Volvole ning lööb muuseas ka selliseid välimuse põhjal maastikul tunduvalt enam eeldusi omavaid sõidukeid nagu Honda CR-V, Toyota RAV4 või Nissan Qashqai. Maanteesõidul on see 200 mm muidugi vastupidiselt tunda. Kuigi konarlikul teepinnal on vedrustus jäik ja annab sellest aukudes ka valjuhäälselt teada, kipub suur ja kõrge kere kurvides siiski bussilikult õõtsuma.

Varustuse osas teeb Subaru konkurentidel meele mustaks, sest sisuliselt kõik, mida Outbackile pakutakse, ongi baasvarustuses ning Business ja Business+ toovad juurde vastavalt vaid nahksisu ja mäluga juhiistme ning katuseluugi, võtmeta sisenemise ja nupust käivituse ning navisüsteemi. Veel hullem on hinnaga, nii on 2,5liitrise bensiinimootoriga mudel senisest koguni 1300 eurot odavam. Outbacki hinnakäärid on nüüd 28 490 eurost 31 500 euroni ehk jutt on vahemikust, kuhu rivaalidest asja vaid tunduvalt sõiduautolikumal Škodal.

Sarnased artiklid