Subaru Forester
Tõnu Ojala
06.06.2011

Subaru neljasilindriline boksermootor jõudis oma kolmanda põlvkonnani ning esimese mudelina sai uue jõuallika kapoti alla Forester.

Tegelikult tegi Subaru populaarne linnamaastur samal ajal läbi ka mudelivärskenduse, aga sellest saavad aru vaid need, kes Foresteriga varasemast lähemalt tuttavad. Iluvõre ja velgede uuendused jäävad tõenäoliselt enamikule meist märkamata, ainsana reedavad mudelivahetuse tagavaatepeeglitesse kolinud suunatuled.
Pisut enam uut leiab sõitjateruumist – uus keskkonsool, uued näidikud, nipet-näpet siit sealt. Ka mootori osas tundub esmamulje põhjal uudis olevat PR-inimeste müügijutt – hobujõude on uuel mootoril täpselt sama palju, pisike erinevus ilmneb vaid momendikõveraid vaadates. Kolvikäikude, silindrimõõtude ja surveastmete tasemele minnes tuleb aga tuntav vahe sisse ning selgub, et pearõhk on pandud praegusele kõige kuumemale märksõnale – ökonoomsusele. Nii on keskmine kütusekulu langenud seniselt 8,6 liitrilt 7,5 liitrile – see näit oligi seni üks väheseid asju, mida Foresteri ostjad oma autole ette heitma kippusid.
Samas saab endiselt ette heita käigukasti – manuaalkast on 5-, automaat aga koguni vaid 4käiguline ja seda kipub 2011. aastal ikka natuke vähe olema… Nii et vaatamata paranenud momendinäitudele ja Subaru legendaarsele sportlikule imagole, ei saa vähemalt Foresteri liigses sportlikkuses süüdistada. Iseasi, kas peakski – sportlikkuse tarbeks on ju teised Subarud olemas.
Nagu juba mainitud, siis on sõitjateruumis muudatusi kõige enam. Kõigi mudelite standardvarustusse kuuluvad nüüd püsikiirusehoidja, stabiilsus- ja veojõukontroll VDC, Bluetooth-telefonisüsteem, esi- ja tagaklaasi soojendus ning kolm aastat tasuta hooldust. Bensiinimootoriga XS ja XE mudelitel on nüüd põhivarustuses ka kahe tsooniga digitaalne kliimaseade, 4,3-tollise ekraaniga parkimiskaamera, uudse disainiga 17tollised kergveljed ning elegantse kujustusega näidikutepaneel.

Sarnased artiklid