Subaru Forester
02.02.2013

Subaru Forester on tasapisi jõudnud oma neljanda põlvkonnani ning veebruari lõpus-märtsi alguses peaks uus mudel ka Eestis müüki jõudma.

Forester on üks edukamaid Subaruid üldse – ligi 16 aasta jooksul on neid toodetud üle 2 miljoni auto. Kui esimesed kaks põlvkonda (vastavalt 1997–2002 ja 2003–2007) olid midagi universaali ja maastikuauto vahepealset, siis 2008. aastast pärit III põlvkond muutus klassikaliseks linnamaasturiks ja seda suunda jätkab ka vastesitletud IV põlvkond
Subaru „firmamärgiks” on boksermootorite kõrval läbi aegade olnud nelikvedu ja selles osas ei peta ootusi ka Forester. Pea kõikide Foresteri tähtsamate konkurentide valikust leiab ka esiveolisi, Foresterid on aga igal juhul nelikveolised.
Võrreldes senise mudelipõlvkonnaga on uustulnuk märgatavalt kasvanud. Auto pikkuseks on nüüd 4595 mm ning teljevaheks 2640 mm. Pikkust on lisandunud 35 mm, laiust 15 ning kõrgust tervelt 35 mm. Siseruumi otseselt mõjutav telgede vahe on veninud 26 mm võrra, auto iseloomu arvestades ülioluline kliirens aga kasvanud seniselt 215 mm-lt 220 mm-le. Kõige selle tulemusena istub juht nüüd 33 mm kõrgemal ja ehkki tegu on nn linnamaasturiga, pole see sugugi vähetähtis nüanss, sest ka liikluskeerises märkab juht võimalikke takistusi senisest varem. Samas tuli head sõiduasendit ja ohtralt klaaspinda kiita ka metsas puude vahel manööverdades – nii et sealgi tundis Forester end oma nimele kohaselt igati kodus olevat.

Taas ka turboga
Meie oludes saab uue Foresteri jõuallikate valikus olema kolm erinevat boksermootorit, neist üks diislit ja kaks bensiini tarbivat. Bensiinimootorite valiku avab uuendatud 2liitrine jõustaja (150 hj, 198 Nm), sellele sekundeerib uus turbolaaduriga DiT-otsepritsemootor, millel hobujõude 240 ja njuutonmeetreid 350. 2liitrise diiselmootori „strateegilised mõõtmed” on vastavalt 147 hj ja 350 Nm.
Diisel-Foresteri saab vaid manuaalse käiguvahetusega, vabalthingavat bensiinimootorit saab nii manuaal- kui ka automaatkastiga, turboga bensiinimootoril on „valida” vaid automaatkäigukast. Seejuures tasub silmas pidada, et senist traditsioonilist automaatkasti Foresteril enam ei kasutata – tegu on variaatorülekandega Lineatronic-kastiga.
2liitrise vabalthingava mootori puhul on variaatorülekandega Lineartronicul kuus, ülelaadimisega DiT-mootoril aga kaheksa eelprogrammeeritud käiku. Sõltuvalt käigukastist erinevad ka nelikveo lahendused – manuaalkast töötab koos piiratud libisemisega keskdiferentsiaaliga nelikveoga ja sel juhul jagatakse momenti esi- ja tagasilla vahel tavaoludes vahekorras 50/50, Lineartronic on aga pisut esisilla suhtes „kallutatud” – seal on vastav näit 60/40.
Sõitjateruumis on Foresteril nupp tähekombinatsiooniga X-Mode, mis põhivarustuses kõigil Lineartronic-automaatkastiga mudelitel. X-Mode juhib nii mootori kui ülekannete ja pidurite tööd ning korrigeerib samal ajal ka stabiilsuskontrolli VDC tegevust. Kui tarvis maastikule minna, on abi mäepidurdussüsteemist, maantee tarbeks saab aga Si-Drive’i abil valida kas öko- või sportrežiimi. 220 mm kliirens on omas klassis absoluutsest tipust ja Foresteri maastikusuutlikkuse kirjeldamisel avaldab muljet kuni 51kraadine külgkaldenurk – kes julgeb, proovigu ise!
25 mm kasvanud telgede vahe on igati soodsalt mõjunud mitte ainult siseruumile, vaid ka auto maanteeomadustele. Boksermootorid – olgu tegu bensiini või diisliga – paistavad silma hea momendinäiduga ning reageerivad kiiresti. Ka mürataseme summutamisega on hästi toime tulnud ning diiselmootori saund ei kippunud isegi enam kui 25kraadises talvepakases liigselt kõrva kraapima.
Kui sõiduomaduste poolest on Subaru ikka kiita saanud, siis aastaid oli valulapseks viimistlustase, mis Euroopa konkurentide kõrval hästi võrdlust välja ei kannatanud. Nüüd on jaapanlastel sellest kriitikast saanud kõrini ja uue Foresteri siseruumi materjal on igati ka hellitatud eurooplaste maitse järgi.
Foresteri baasversioon X tähendab 17tolliseid velgi, Bluetooth-ühendust, reguleeritavat tagavedrustust, kiirusehoidikut ja palju muudki. Pisut üle 2000 euro eest saab varustustasemeks XS, mis lisab automaatse kliimaseadme, tagurduskaamera, elektriliselt reguleeritava juhiistme ja ksenoontuled, XEga lisandub nahksisu, võtmeta sisenemine, katuseluuk ja veel üht-teist. Varustustabeli lõpetab turboga mootori ja CVT-automaatkastiga XT, mis tähendab Harmann Kardoni audiosüsteemi, 18tolliseid velgi, sportpaketti ja veel muid asju. Nii saab 23 900eurosest baashinnast muidugi juba 33 900 eurot – aga siis on ka kõik olemas, mis vähegi pähe tulla võiks.

Sarnased artiklid