Sony Roadshow 2013
04.05.2013

Aasta algul Las Vegases CESil näidatud uusima kraamiga tuuritas Sony läinud kuul ka Euroopas. Käisime Berliinis firma tuleviku- ja olevikusaladustega tutvumas.

X900 seeria
3D asemel on uueks trendisõnaks 4K. Sellesse mahub täpselt neli korda rohkem piksleid kui Full HDsse –3840 x 2160 versus 1920 x 1080. Sony 4K mudelitipuks on X9-seeria, nii 84-, 65- kui 55tollise ekraaniga. Lisaks ülivõrdes pildiresolutsioonile on rõhku pandud ka heliosakonnale – kõlarid pole kusagil ekraani ja tagapaneeli vahel, vaid soliidselt teleri servades. Ja kuuldud demo oli ausalt öeldes päris veenev – kui muidugi kusagil laua all mõnd suuremat valjuhääldit peidus polnud. Tõenäoliselt aasta keskpaigast saadava 55tollise X900 hinnaks lubatakse 5500 eurot, 65tollisel 8500.

Triluminos 1
„Et kõike näha, tuleks enne veenduda, kas teler pole värvipime” – umbes sellise lööklausega tutvustas Sony uut taustvalgustuse tehnoloogiat nimega Triluminos, mis on kasutusel uute tippmudelite juures. Ja tõsi ta on – pildil parempoolne Samsungi aparaat tõepoolest nii palju erinevaid värvivarjundeid kuvada ei suutnud. Kuid pärast väikest seadete reguleerimist (peamiselt värviküllastuse vähendamist) õnnestus ka korealane veidi rohkem „nägijaks” tuunida, aga erinevus Sony kasuks ikkagi jäi.

Triluminos 2
Kui küsida, mille poolest erineb Triluminos tavalisest, enam-vähem valgeks filtreeritud LED-taustvalgusest, ei pruugi vastus palju tarkust tuua, sest mängu tulevad kohe nanotehnoloogia ja muud kosmilised terminid. Nimelt on tegemist kvantpikslitest (quantum dots) koosneva maatriksiga ning need müstilised nanokristallilise struktuuriga osakesed kiirgavad „originaalis” sinise LED-valguse toimel punast ja rohelist spektrit – umbes midagi taolist. Nii on võimalikult puhtad RGB-toonid kooskõlas vastavate osavärvide LCD-pikslitega ning kokkuvõttes on värvigamma täpsem ja laiem kui ühevärvilise taustvalguse puhul.

85 tolli
85tolliseid mudeleid näitasid kõik suuremad elektroonikatootjad juba IFAl ja nüüd on need juba täiesti „ostetavad”. Kuna kommertsiaalselt saadava 4K videomaterjaliga on lood nagu nad parajasti on, siis on Sony palju rõhku pannud üles skaleerimise tehnoloogiale ning võrdlusena oli kõrval ühe Korea tootja (mille paneeli muide kasutab ka Sony) 84tolline teler. Skaleerimisel on Sony kavaluseks reaalsete piltide baasil koostatud andmebaas, milles oleva info alusel luuakse puuduvad pikslid. Teooria teooriaks, aga tulemus oli tõepoolest üllatavalt hea – Full HD skaleeritud pilt nägi Sony 84tollisel ekraanil välja igatahes detailsem kui Korea konkurendil. Üks hea nüanss veel. Kuna tegemist on nn passiiv-3D-tehnoloogiat kasutava ekraaniga, siis on teoreetiliselt võimalik kuvada täiesti vilkumisvaba 3D-kujutist selle Full HD täisresolutsiooni kasutades. Praegustele 1080realistele ekraanidele mahub 3D puhul vaid 2 x 540 rida.
Mudelit nimega KD-84X9005 saab juba selle aasta algusest osta, kui 25 000 eurot selleks olemas.

Kõlarid
Selle pildi peategelasteks on tavalised multimeediakõlarid. Eriliseks, või õigemini uudseks muudab need nn magnetvedeliku kasutamine tavaliste pehmest materjalist „kõlariamortisaatorite” asemel. Nii kulub energiat hinnanguliselt 35% vähem ning ka heli on puhtam, kuna puuduvad suuremapinnaliste amortide tekitatud segavad võnked. Nupuvajutusega sai kõlaripaare vahetada ning nn vedelate magnetitega varustatud kõlarid kõlasid tõesti veidi selgemalt – eriti suurema helitugevuse puhul. Magnetvedelikke kasutab Sony mitmetes uutes kõlarimudelites.

NFC
NFC jõuab vaikselt üha rohkematesse seadmetesse. SRS BTM8 portatiivse kõlari ühendamine NFC-võimekusega mobiiliga (proovisime kaasas olnud Nokia Pureview 808ga) oli lihtsamast lihtsam – piisas vaid mobiili asetamisest kõlari ülaserva kohale ning muusika siirduski Bluetoothi vahendusel kohe kõlarisse. Teistkordne „puudutus” katkestas ühenduse ja tõi muusika mobiilikõlarisse tagasi. Ei mingit sahmimist menüüdes ja koodide toksimist – nii võiks kõik asjad töötada. SRS BTM8 hind on 80 eurot.

Sarnased artiklid