Škoda Superb Combi
Tõnu Ojala

Eesti politseinike lemmikauto Škoda Superb jahmatas turule tulles oma ruumikusega, universaalkeraga uus Superb Combi tõstab aga lati selles osas veelgi kõrgemale.

Suured universaalid on ajalooliselt olnud Volvo pärusmaa. Hea küll, universaalmudelid on ju nii Audi A6, BMW 5. seeria kui E-klassi Mercedes-Benzi valikus, kuid nemad on oma hinnatasemelt siiski klass kõrgemal. Siiski ei saa kõrvale jätta ka universaalkerega Chrysler 300C, kuigi Euroopas on selle auto turuosa marginaalne.
Superb Combi pargib end otseselt Volvo territooriumile, pakkudes ruumikust ja soliidsust mõõduka raha eest. Kui universaalkerega Superb maksab sõltuvalt mootorist/varustustasemest 314 900–512 900 krooni, siis Volvo V70 hinnakiri alles 468 000 krooni juurest algab.
Mudelinimi Superb pärineb kolmekümnendatest aastatest ja ka siis oli mudelivalikus juba kaubaveoversioon – seega tänase Superb Combi eelkäija. Tänane Combi on pikkuse ja telgede vahe poolest identne Eestis laialt levinud sini-valge politseisedaaniga ning sarnaselt sedaaniga paistab ka universaal silma hiiglasliku ruumiga tagaistmetel.
Pakiruumi osas on samuti mindud uutesse kõrgustesse – tavaolukorras 633liitrise mahu saab istmete kokkupanekuga viia 1835 liitrini.
Paraku ei ole Škodal õnnestunud panna kümnesse pakiruumi kujundamisega ning tagaistmete kokkupakkimise ja kaubaruumi tekitamisega. Aga see-eest on tekkiv pakiruum SUUR!
Pakiruumi vahepõhja saab soovi korral kasutada laadimisel tagumise kaitseraua kaitseks. Endiselt leiab pakiruumist taskulambi, mis tavaolukorras täidab selle ruumi valgusti ülesandeid.
Sõitjateruum on tuttav tava-Superbilt. Tõsi, veidi on lisandunud ruumi peade jaoks – ees 13, taga aga tervelt 30 mm. Endiselt saab kiita ka sisemuse viimistlus – selles osas kipub Škoda koguni oma emamargile Volkswagenile ära tegema, trügides pigem Audi mängumaadele.
Kombi-Superbi mootorivalik on identne tava-Superbi omaga, nelikveolistena on saadaval 1,8liitrise ja 3,6liitrise bensiinimootoriga mudelid, samuti 2liitriste diiselmootoritega versioonid. Baasmudeli 1,4liitrine bensiinimootor ehmatab küll oma väikese kubatuuriga, kuid siin tuleb silmas pidada, et tegu on turbomootoriga, millel võimsust 125 hj. Siiski võib ennustada, et levinuimaks jõuallikaks kujuneb ka universaalidel siiski 160 hj 1,8liitrine bensiinimootor (alates kevadest on oodata ka 2liitrist bensiinimootorit). 1,8 TSI on ka ainus modifikatsioon, mida kombineeritakse uue mitmetelt teisteltki VW kontserni viimase aja uudismudelitelt tuttava 7käigulise DSG-automaatkastiga, ülejäänud automaatversioonid piirduvad kuue käiguga.

Sarnased artiklid