Škoda Octavia Combi
20.06.2013

Universaalkerega Škoda Octavia Combi on läbi oma ajaloo olnud üks kõige praktilisemaid autosid, aga uus versioon annab seniselegi silmad ette.

Viimaste aastate Škodad on tõelised ruumiimed ja alates hiiglaslikust Superbist, lõpetades uue Octaviaga, kipuvad olema seest isegi suuremad kui väljast. Siin jätkab sama liini ka Octavia Combi. Octavia tagaistme ruumikust ei jõutud juba tavamudelil (vt TM, 3/2013) ära imestada. Combi tähendab aga suuremat pakiruumi ja ehkki alul tundub, et selle 610liitrine maht (vaid 5 l enam kui senisel mudelil) ei ole üle 4,5 m pikkuse universaali kohta teab mis imenumber, jätkab Octavia siiski üllatamist.
Kogu see esinduslik mugavusvarustuse nimekiri, mis üllatas juba luukpäral, on muidugi ka Combil, lisaks veel elektriliselt suletav tagaluuk. Kõige olulisem asub aga selle luugi taga ning kui tagaistmed kokku murda, tekib sõna otseses mõttes hiiglaslik kaubaruum, millel mahtu koguni 1740 liitrit. Ja seda on rohkem kui Ford Mondeol, Mazda6-l, Opel Insignial või Volkswagen Passatil ehk autodel, mis Octaviast selgelt suuremad. Muidugi on autos ka kõikvõimalikud mõeldavad ja mõeldamatud kinnituskonksud, -hoovad ja mis kõik veel. Samuti saab kaassõitja istme kokku voltida, mis tähendab juba kuni 3 m pikkuste esemete kaasavõtmise võimalikkust. Auto kandevõime varieerub seejuures sõltuvalt modifikatsioonist vahemikus 585 ja 645 kg.
Juulis Eestisse jõudva Combi jõuallikate valik koosneb sarnaselt tavamudeliga esialgu 1,2-, 1,4- ja 1,8liitristest bensiini- ning 1,6- ja 2liitristest diiselmootoritest. Alates augustist saab kombinatsioonis diiselmootorite ja suurima bensiinimootoriga ka nelikvedu. Valik ei ole lõplik ning lisandumas on ka üliökonoomne Greenline-diisel, aga kiirusekummardajate rõõmuks ka sportlik RS-mudel.
Tava- ja universaali hinnavahe on Eesti oludes 800 eurot ehk siis odavaima Octavia Combi saab alates 15 790 eurost.

Sarnased artiklid