Senisest paremad pereautod
Aimo Niemi
01.01.2019
Markus Pentikäinen

Uusimad keskklassi pereautod on varustatud väga hea tehnikaga. Sõiduomadused ja ruumikus on tasemel, milleni mõne aasta eest küündisid vaid kõige paremad. Omavahel ägedat võistlust pidades on autod kõvasti arenenud ja nende vahed on vähenenud. Sama eesmärgi poole püüdmine ei tähenda aga, et autod oleksid ühesugused.

Ford Focus 1,0 Ecoboost 125 hj M6 Titanium
Honda Civic Comfort 129 hj
Hyundai i30 1,0 T-GDI Style Limited
Kia Ceed 1,0 T-GDI ISG EX
Volkswagen Golf 1,0 TSI Comfortline

Kunagi varem pole meil selle autoklassi võrdlustes olnud nii ühesuguseid mootoreid: liitrine kubatuur, kolm silindrit, turbo. Mootori jätkuks kuue käiguga manuaalkast. Ka väliselt on autod üsna sarnased nii omavahel kui oma eelkäijatega, kuigi kaks neist on päris uued. Varustust, eriti turvalisust tõstvat, on aga varasemaga võrreldes kõvasti lisandunud. Liiatigi kuulub see varustus ka baasmudeli põhivarustusse või on siis vähemalt mõistliku lisaraha eest juurde hangitav. Rühma kõigi autode juures on tunda hoolikat läbimõeldust ja kvaliteetset teostust.

Võrdlustesti kõige uuemad liikmed on äsjasel Eesti aasta auto konkursil vastavalt II ja III koha saanud Kia Ceed ja Ford Focus.

Focus on alati olnud tuntud kõrgel tasemel sõiduomaduste poolest ja Fordi Ecoboost oli mootor, mis andis teistelegi usku kolmesilindriliste kasutamiskõlbulikkusest.

Kia Ceed on jõudnud kolmanda põlvkonnani. Kaks eelmist on Kia maine loomisele kõvasti kaasa aidanud. Kia suurimaks trumbiks on olnud seitsmeaastane garantii, mis pannud konkurendidki selles suunas liigutama.

Honda Civic on juba kümme aastat rikastanud oma viieukselist mudelit futuristliku välimusega. Siseruumi kasutatavuse mitmekülgsuses on praeguse mudeliga küll samm tagasi astutud. Sportlikkust rõhutav Honda on meelitanud mootorist välja mõned hobujõud konkurentsidest rohkem.

Hyundai i30 on paratamatult oma põhilahendustelt Kia Ceedi sarnane. Pisut vanema mudeli plussideks on pisut rikkalikum varustus ja Kia kombel pikk garantiiaeg, seejuures ilma läbisõidupiiranguta.

Volkswagen Golf on põhimõtteliselt rühma vanim, aga iga ei paista kusagilt välja, sest mudelit on aastate jooksul mitu korda uuendatud. Näitena võib tuua kas või selle liitrise mootori. Igal juhul on Golf – mille järgi on kogu seda autoklassi vahel ka nimetatud – uustulnukatele õigeks mõõdupuuks.

Testi leiad uue aasta esimesest Tehnikamaailmast.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid