Selle talve rehviolümpia
Jukka Antila
11.10.2011

Talverehvidesse suhtub mõnigi pealiskaudselt. Kiired sõidud tehakse ju ikka suvel, talvel veered vaikselt kodust tööle ja tagasi – mis vahet, mis rehvid all? Teine levinud usk on, et peavad ju naelad, ükskõik mis rehvi sisse need on pandud. Allpool näeme, et asjad pole kaugeltki nii lihtsad.

Rehvimõõt: 205/55 R 16
Testiauto: Ford Focus 2,0

Naastrehvid
Agi Sarek 2
Bridgestone Noranza 2 Evo
Continental ContiIceContact
Goodyear Ultra Grip Extreme
Hankook Winter I*Pike
Michelin X-Ice North XIN2
Nokian Hakkapeliitta 7
Pirelli Winter Carving Edge
Vredestein Arctrac
Yokohama Ice Guard Stud ig35

Lamellrehvid
Bridgestone Blizzak WS70
Continental ContiVikingContact 5
Dunlop SP Ice Sport
Goodyear Ultra Grip Ice+
Kumho I’Zen KW31
Michelin X-Ice XI2
Nokian Hakkapeliitta R
Pirelli Icecontrol
Yokohama Ice Guard ig30

Alustuseks: tegelikult on talverehvide töö harukordselt raske. Talverehve kasutatakse igasuguse ilmaga, kangest pakasest üle sulade-lörtsi päikeselise kevadeni. Jäisel teel sõltub pidamine temperatuurist, veel rohkem aga sellest, millal tee viimati sahka nägi või kui libedaks või karedaks kaasliiklejad selle on sõitnud – aga veel paljudest asjadest. Testirajal, kus kõik tingimused kontrolli all, hakkab mõõtmistulemusi mõjutama isegi tuule suuna muutumine.
Lumel muutuvad sõidutingimused veelgi rohkem – mitte asjata pole Põhjamaa loodusrahvastel lume kohta palju erinevaid sõnu. Kerge ja külm lumi on midagi muud kui taevast plärtsatav lobjakas. Sügav lahtine lumi nõuab rehvilt korralikku mustrit, nullkraadiga libedaks lihvitud ristmik aga hoopis teisi omadusi.
Enamasti lähevad talverehvid alla enne lume tulekut ja kevadel jõuab asfalt lagedaks sulada enne rehvivahetusaega. Seega peab talverehv hakkama saama ka kuiva ja märja asfaldiga, just nagu suverehv. Sellega ei saa aga nõudmised veel otsa. Rehv peab olema mugav, vaikne, ökonoomne ja mitte liiga kallis. Kõiki neid nõudmisi ühes rehvis ühitada näib ilmselt võimatu. Või siis vähemalt on talverehvi ülesanded märksa keerulisemad suverehvi omadest. Tabeleist leiate paar rehvi, mida tegelikult Eestis ei müüda. Otsustasime need siiski testi alles jätta, sest ootamatu rehviostu vajadus võib ju tekkida ka näiteks Soomes või Rootsis viibides.

Pidurdame
Pidurduskatsed ei puudu küll ühestki rehvitestist. Pidurdustulemused räägivad selge sõnaga, kuidas rehvi ehitus, kummisegu ja muster toimivad. Tundub lihtne, aga katsetulemuste laialivalguvus on suur. Selle vastu aitab vaid hoolikus, olude arvestamine ja katsete kordamine: päevast päeva, iga rehvikomplektiga 15–30 korda järjest.
Jääl vähendati kiirust 20–5 km/h, lumel 30–5 km/h ja asfaldil 80–5 km/h. Lõpptulemused arvutati ümber pidurdamiseks 50–0 km/h jääl ning 80–0 km/h lumel ja asfaldil.
Asfaldil on isegi soovitatav teha kõik pidurdamised täpselt samas kohas. Jääga on risti vastupidi – see koht, kus üks rehv naastud sisse löönud, uueks katseks enam ei sobi. Lamellid küll ei kraabi, kuid lihvivad, ja sellegi koha asemel tuleb järgmine võtta. Paarkümmend jooksu rehve, iga jooksuga paarkümmend pidurdust – niisiis peab testirada olema päris pikk ning seejuures tõusude ja langusteta.

Kiirendame
Kiirendamisel pole pikipidamine turvalisuse mõttes nii tähtis ja arvesse läheb see väiksema kaaluga, aga paigast ära peab ju siiski saama. Jää ja lumi kipuvad pidamist muidugi häirima.
Mõõtsime, kui palju aega kulub kiiruse kasvamiseks 5–20 km/h jääl ja 5–30 km/h lumel. Auto stabiilsuskontroll oli sisse lülitatud. Tänapäeva elektroonika toimib juba nii hästi, et selle kasutamisega on mõõtmistulemuste hajumine väiksem kui ainult osava juhi gaasijalga usaldades.
Testirajale esitab kiirendus samasugused nõudmised kui pidurdamine, ehk siis iga katse tehakse uue koha peal.

Möödume
Ohu tekkides on juhi tavaliseks sundkäitumiseks pidurdada ja rooli keerata. Rehvi pidamist ja reageerimisvõimet ohtlikus olukorras katsetati jääl ja lumel, märjal ja kuival asfaldil. Katse alguses juht pidurdas tugevasti ja pööras rooli vasakule, imiteerides teele astunud põdrast möödumist. Auto stabiilsuskontroll oli välja lülitatud, et rehvide eripärad paremini ilmsiks tuleksid. Algkiirus oli jääl 50, lumel ja märjal asfaldil 80 ning kuival asfaldil 100 km/h.

Kiirustame
Rehvide juhitavust jääl, lumel ning märjal ja kuival asfaldil hindasid juhid oma subjektiivsete muljete põhjal kiirusrajal, võttes arvesse rehvi käitumist pidurdamisel, kiirendamisel ja erineva konfiguratsiooniga kurvides. Kiirusrada tuli läbida pidamise piiril sõites. Kvaliteetne rehv ei kaota pidamise piiri ületades täielikult juhitavust, vaid käitub rahulikult ning libisemised ei ole kontrollimatud. Oluliseks peeti seda, kas libisemine tekib ootamatult või mitte, kõige ohtlikum on olukord siis, kui tagarattad järsku pidamise kaotavad. Elektrooniline stabiilsuskontroll püüab seda küll vältida, aga kui kiirus on liiga suur või juhi eksimus kriitiline, siis jääb loota vaid rehvide peale.
Ringiajad hinnet ei mõjutanud, pigem võib paremaid ringiaegu pidada negatiivseks näitajaks, sest kiire rehv ei ole tingimata turvaline rehv. Osav, pidamise piiri tunnetav juht saab kiire rehviga hea aja, ent mitte nii osaval läheb auto käest. Rallirehvid on projekteeritudki nii toimima, aga normaalsetes oludes on lihtne juhitavus olulisem.

Kuulame
Rehvimüra või selle puudumine ei ole otseselt turvalisusega seotud, kaudsemalt aga küll – lärmakas rehv väsitab. Nii leidubki neid, kelle jaoks rehvi vaikne veeremine on kõige tähtsam kriteerium uute talverehvide valikul.
Kindlasti tuleb müra mängu siis, kui kaalutakse valikut naast- ja lamellrehvi vahel. Palju aastaid on lähtutud sellest, et mida tugevam müra, seda turvalisem rehv. Statistika näitab nüüdki, et lamellidega on suurem risk avariisse sattuda.
Kummalgi rehvitüübil on oma poolehoidjad ja eks harjumuse jõud ole suur. Küll aga võiks vähemalt proovida „vastaspartei” toodet. Veendunud naastude kasutajale on tõenäoliselt üllatuseks, kui hea pidamisega on tänapäevased lamellrehvid. Ja teisest küljest veerevad parimad naastrehvid päris vaikselt, eriti kui auto ise on vaikne.
Rehvimüra auto sees hinnati subjektiivselt. Autol lasti kiiruselt 100 km/h vabalt veereda, kuni kiirus oli langenud 40 km/h-ni. Mõõteriistu ei kasutatud, müra kuulati nii ees- kui tagaistmel, lõpptulemus on mitme hindaja keskmine hinne.

Veeretakistus
Rehvide veeretakistuse mõõtmiseks lasti autol vabalt veereda ning mõõdeti tee pikkust ja aega, mille jooksul kiirus langes 80 km/h-lt 40 km/h-le. See arvutati ümber kütusekulu protsentuaalseks suurenemiseks vähima veeretakistusega rehviga võrreldes.
Veeretakistusest ja kütusekulust on viimasel ajal palju räägitud ning päris mõttetu see jutt ju ei ole. Siiski tasub mõelda, mis jääb numbrite taha. Sõltub muidugi sõidustiilist ja sellest, kui palju sõidetakse, aga keskmiselt tähendab mõneprotsendiline vahe veeretakistuses talve peale ehk paarikümmet eurot. Kas see sääst on väärt kehvemat pidamist, juhitavust või mugavust? Kokkuhoiuks on lihtsamaidki kohti. Ja ohutumaid.

Tehke ise oma rehvitest!
Iga tootevõrdlus on teatud mõttes tinglik, sest igal inimesel on toodete suhtes erinevad ootused ja vajadused. Nii ka rehvidega. Meie lõpptulemused kajastavad keskmist Põhja-Euroopa kliimavööndis. Ent linnamees sõidab suurema osa talvest märjal asfaldil või jääl, maamehel tuleb hoopis sagedamini tegemist teha lumise teega. Mida siis teha? Lahendus on olemas – igaühel on võimalus meie töö tulemuste põhjal koostada ise oma rehvitest, mis vastab tingimustele, kus just teie kõige rohkem sõidate. Kuidas? Vaadake meie lõpptulemuste tabeli esimest veergu, kus on toodud erinevate katsete osakaalud. Meie võtsime nn Harju keskmise, ent teil on voli muuta osakaale vastavalt oma sõiduoludele – kui sõidate enamasti linnas, võite vähendada lumekatsete osatähtsust, kui elu käib kõrvalteedel, tuleb kergitada lumekatsete osakaalu. Ning kui te siis tabelis rehvidele igas kategoorias antud hinded uute, teie enda antud osakaaludega läbi korrutate, ongi teil test, mis küll meie poolt tehtud, ent just teie sõiduharjumuste ja olude jaoks!
Lõpphinnang/Naastrehvid

Continental ContiIceContact
Tüüp: naastrehv
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: T (190 km/h)
Koormusklass: 94
Kindel pöörlemissuund: ei
Välis- ja sisekülg erinevad: jah
Valmistamisaeg: 2011 nädal 2
DOT: CPOF NVVD
Eurosertifikaat: E4 (Holland)
Valmistatud: Saksamaal
Hind: 190 eurot

CONTINENTAL esindab seekord talvepidamise tipptaset. Rehv toimib jäisel teel suurepäraselt, pidurdusteekond on kõige lühem, pidamist jätkub paigast liikudes ja kiirendades. Lumisel teel on Continentali pidamine samuti hea. Tegemist on rehviga, millele võib igasugustes talveoludes kindel olla. Möödumiskatsel võiks juhitavus veel veidi täpsem olla, aga muid etteheiteid me ei teinud.
Continental toimib hästi ka plusskraadidega ja on naastrehvi kohta üsna vaikne, aga veeretakistus on suhteliselt suur. Ühtlaselt tublid omadused tõid teenitult testivõidu.

Hea
Pidamine jääl ja lumel
Juhitavus igasugustes oludes

Halb
Veeretakistus

Koondhinne 8,7
XXXX

Nokian Hakkapeliitta 7
Tüüp: naastrehv
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: T (190 km/h)
Koormusklass: 94
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Valmistamisaeg: 2011 nädal 8
DOT: YLCP
Eurosertifikaat: E4 (Holland)
Valmistatud: Soomes
Hind: 187 eurot

NOKIAN on jääl ja lumel tipptasemel. Rehv on kuulekas ning säilitab juhitavuse ka pidamise piiril ja isegi libisedes, juhtida on lihtne. Nii märjal kui kuival asfaldil on Nokian veidi vähem võimekas ja reageerib aeglaselt, kuid vähemalt ei üllata juhti. Müratase on keskmine, veeretakistus aga harvanähtavalt väike. Kui talvekuudel on ees ootamas tõeliselt valged teeolud, siis on Nokian vägagi sobiv valik.

Hea
Pidamine jääl ja lumel
Juhitavus jääl ja lumel

Halb
Asfaldil keskpärane

Koondhinne 8,4
XXXX

Bridgestone Noranza 2 Evo
Tüüp: naastrehv
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: T (190 km/h)
Koormusklass: 94
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Valmistamisaeg: 2011 nädal 5
DOT: YLCP
Eurosertifikaat: E17 (Soome)
Valmistatud: Euroopas
Hind: 193,20 eurot

BRIDGESTONE’i pidamine on jääl eeskujulik ja juhitavus tipptasemel. Rehv on kuulekas ega üllata juhti. Lumel on pidamine samuti hea, kuid möödumiskatsel on juhitavus raskepärasem. Märjal ja kuival asfaldil toimib Bridgestone üllatusteta. Rehv reageerib möödumiskatsel aeglaselt ja lõdvalt, kuid ei kaota pidamist, kontrolli säilitamine on lihtne. Veeretakistus on hea, üks madalamaid naastrehvide seas ja müratase ei häiri. Tasakaalus omadused tõid testis kolmanda koha.

Hea
Pidamine jääl ja lumel
Veeretkistus

Halb
Asfaldil keskpärane
Koondhinne 8,3
* * * *

Pirelli Winter Carving Edge
Tüüp: naastrehv
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: T (190 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Valmistamisaeg: 2010 nädal 51
DOT/serial: XT BK J536
Eurosertifikaat: E3 (Itaalia)
Valmistatud: Saksamaal
Hind: 213 eurot

PIRELLI on rehv sportliku sõidu eelistajale. See reageerib roolile kiiresti ja tunnetus on selge, juht saab aru, mis teel toimub, ning oskab seetõttu ootamatustele reageerida. Külgpidamine on hea nii jääl kui lumel, aga ka kuival asfaldil on kindel sõita. Märjal asfaldil jääb samas pidamisest puudu, möödumiskatsel võib tagarataste pidamine kaduda väga äkiliselt. Naastukrobin on selgesti kuulda ja veeretakistus on keskpärane. Kolmanda koha jagamine tähendab siiski, et Pirelli on üks selle talve parematest valikutest.

Hea
Juhitavus jääl ja lumel
Pidamine jääl ja lumel

Halb
Käitumine märjal asfaldil

Koondhinne 8,3
* * * *

Michelin X-Ice North XIN2
Tüüp: naastrehv
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: T (190 km/h)
Koormusklass: 94
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Valmistamisaeg: 2010 nädal 47
DOT: 22WC 7W6X
Eurosertifikaat: E2 (Prantsusmaa)
Valmistatud: Venemaal
Hind: 187 eurot

MICHELINi talvepidamine on hea, aga siiski võitjate pidamisest sammu võrra taga. Rehv on kõigis oludes eriti kindel ja rahulik. Michelin reageerib aeglaselt, kuid kindlalt ka ootamatutes oludes, aga asfaldil tahaks küll kiiremat reaktsiooni. Märjal asfaldil jääb pidamist napiks. Naastrehvide seas on Michelin vaiksemaid ja selle madal veeretakistus väärib äramärkimist.

Hea
Pidamine lumel ja jääl
Rahulik juhitavus

Halb
Pidamine märjal asfaldil

Koondhinne 8,1
* * *

Goodyear Ultra Grip Extreme
Tüüp: naastrehv
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: T (190 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Valmistamisaeg: 2010 nädal 43
DOT: A50F JCDR
Eurosertifikaat: E13 (Luksemburg)
Valmistatud: Poolas
Hind: alates 115 eurost

GOODYEAR on ühtlaselt heade omadustega kvaliteetrehv. Talveomadused jäävad võrdluses tänavuste testivõitjatega siiski pisut maha. Nii jääl kui lumel reageerib Goodyear rahulikult, kuid kui pidamise piir ületada, võtab kontrolli tagasisaamine aega ja veidi närve. Asfaldil käitub Goodyear loogiliselt ja teeb möödumiskatse kindlalt ära, kuid reaktsioon roolile peaks kiirem olema. Goodyeari müratase ja veeretakistus on naastrehvide seas keskmisel tasemel.

Hea
Rahulik juhitavus kõigis oludes

Halb

Koondhinne 7,8
* * *

Vredestein Arctrac
Tüüp: naastrehv
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: T (190 km/h)
Koormusklass: 94
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Valmistamisaeg: 2010 nädal 49
DOT: DVIC
Eurosertifikaat: E4 (Holland)
Valmistatud: Hollandis
Eestis ei müüda, hinnaklass 115–125 eurot

VREDESTEIN on asfaldil seekordse testi parim naastrehv. Puudub talverehvidele tavaliselt iseloomulik lõtvus, roolitunnetus on hea, rehv on kuulekas ning peab hästi nii märjal kui kuival teel. Täpne juhitavus muutub küll närviliseks, kui tee on jäine või lumine, talveoludes pole ka pikipidamine paremate tasemel. Vredesteini naastukrobin kostab valjusti ja veeretakistus on kõrge.

Hea
Asfaldiomadused

Halb
Müra
Kütusekulu

Koondhinne 7,7
* *

Hankook Winter I*Pike
Tüüp: naastrehv
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: T (190 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Valmistamisaeg: 2010 nädal 43
DOT: 5MRP FH H
Eurosertifikaat: E4 (Holland)
Valmistatud: Koreas
Hind: 121,40 eurot

HANKOOKi pidamine jääb seekord veidi napiks. Mudel on juba vananenud ja võib-olla on probleem naastudes, aga igatahes on parimad kaugele ette läinud. Rehv on jääl rahulik, kuid lumel üsna närviline, pidamine kaob kergesti, kui hooletult gaasile või pidurile vajutada. Kuival asfaldil käitub Hankook tasakaalukamalt ja möödumiskatse õnnestub kenasti. Märjal asfaldil on pidamine aga viletsapoolne, juhitavusega tekib probleeme ja pidurdusmaad venivad pikaks. Samas on Hankook suhteliselt vaikne.

Hea
Müratase

Halb
Pidamine jääl ja lumel
Pidurdamine märjal asfaldil

Koondhinne 7,3
* *

Agi Sarek 2
Tüüp: taastatud naastrehv
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: Q (160 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Valmistamisaeg: 2011 nädal 6
Eurosertifikaat: E5 (Hispaania)
Valmistatud: Rootsis
Taastatud rehvide hinnad on üldjuhul 55–65 eurot

Taastatud AGI ei toimi jääl ja lumel tihti kohe üldse. Pidamine on kehvem kui uutel lamellrehvidel ja käitumine on harvanähtavalt rahutu. Taastatud rehvi ei tohiks talveoludes kasutada – või kui tasku selleks sunnib, tuleks sõites asja kogu aeg meeles pidada ja jätta ohutusvaru ootamatuste jaoks. Asfaldil on lugu hoopis teine. Möödumiskatsel on rehv küll veidi närviline, kuid pidamine ja juhitavus on naastrehvi kohta väga head. Agi on vaikne, kuid veeretakistus on kõrge.

Hea
Pidamine asfaldil

Halb
Kõik lume ja jääga seotud omadused
Veeretakistus

Koondhinne 7,0
*

Yokohama Ice Guard Stud ig35
Tüüp: naastrehv
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: T (190 km/h)
Koormusklass: 94
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Valmistamisaeg: 2010 nädal 47
DOT: 4U8K
Eurosertifikaat: E4 (Holland)
Valmistatud: Filipiinidel
Hinnaklass: 100–140 eurot

YOKOHAMA pidamine on talveoludes naastrehvi kohta ehk liiga vilets. Muidu veel, aga lausjääl ei toimi selle naastud korralikult. Rehv hakkab libisema juba lihtsana tunduvas olukorras, seetõttu on juhitavus ohtude puhul vägagi ebakindel. Lumel käitub Yokohama õnneks paremini. Üllatavalt kehv on pidamine märjal asfaldil. Rehv on lõtv ja laisk ning pidamine võib möödumiskatse keskel kergesti kaduda. Yokohama on suhteliselt vaikne, veeretakistus on keskmisel tasemel.

Hea
Müratase

Halb
Talveomadused
Pidurdamine märjal asfaldil

Koondhinne 7,0
*

Lamellrehvid
Michelin X-Ice XI2

Tüüp: lamellrehv
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: T (190 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Valmistamisaeg: 2010 nädal 41
DOT: FUWC 002X
Eurosertifikaat: E2 (Prantsusmaa)
Valmistatud: Saksamaal
Hind: 187 eurot

MICHELINi pidamine on jääl lamellrehvi kohta harvanähtavalt hea. Rehv käitub tasakaalukalt ja kindlalt sõltumata sellest, millisel teepinnal sõidetakse. Märjal asfaldil venib pidurdusteekond õnnetult pikaks, aga rahulik käitumine aitab ohtlikud olukorrad lahendada. Rehv on kogu testi kõige vaiksem ja nii on oma klassi võit igati teenitud.

Hea
Ühtlased omadused
Müratase

Halb
Pidurdamine märjal asfaldil

Koondhinne 7,6
* *

Nokian Hakkapeliitta R
Tüüp: lamellrehv
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: R (170 km/h)
Koormusklass: 94
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Valmistamisaeg: 2010 nädal 50
DOT: YLCP
Eurosertifikaat: E17 (Soome)
Valmistatud: Soomes
Hind: 182 eurot

NOKIAN toimib jäisel teel hästi ja lumel lausa väga hästi. Rehv on hõlpsasti juhitav, kuulekas ka pidamise piiril ning ohtlike olukordade lahendamine on lihtne. Asfaldil, olgu see siis kuiv või märg, reageerib Nokian aga lõdvalt ja aeglaselt. Rehv on vaikne ja veeretakistus on kogu testi madalaim.

Hea
Pidamine ja juhitavus talveoludes
Veeretakistus

Halb
Juhitavus asfaldil

Koondhinne 7,5
* *

Goodyear Ultra Grip Ice+
Tüüp: lamellrehv
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: T (190 km/h)
Koormusklass: 94
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Valmistamisaeg: 2010 nädal 42
DOT: H3OF LA1R
Eurosertifikaat: E13 (Luksemburg)
Valmistatud: Sloveenias
Hind: alates 115,50 eurost

GOODYEARi pidamine jääl ja lumel jääb ehk kahest esimesest pisut maha, kuid on siiski heal tasemel, välja arvatud pidurdamine jääl, mis Goodyearil hästi ei õnnestunud. Rehv on rahulik ja käitub kuulekalt ka möödumiskatsel, kus on abiks hea külgpidamine. Märjal asfaldil on Goodyeari pidamine hea, rehv on kindel ja teeb, mis soovitud, kuigi veidi liiga aeglaselt. Rehv on üks testi vaiksematest.

Hea
Ühtlased omadused
Pidamine märjal asfaldil

Halb
Pidurdamine jääl

Koondhinne 7,3
* *

Continental ContiVikingContact 5
Tüüp: lamellrehv
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: T (190 km/h)
Koormusklass: 94
Kindel pöörlemissuund: ei
Välis- ja sisekülg erinevad: jah
Valmistamisaeg: 2010 nädal 48
DOT: CPOF NVXI
Eurosertifikaat: E4 (Holland)
Valmistatud: Saksamaal
Hind: 180 eurot

CONTINENTAL on seekord lumise tee jaoks ehk parim lamellrehv üldse, mida turult võib leida. Pidamine on lumel hea ja juhitavus on meeldivalt lihtne. Jääl pole pidamine päris samal tasemel, aga juhitavus jääb ka kõige libedamal pinnal rahulikuks. Asfaldil on Continental vaikne, aga rehvi külg- ja pikipidamist pole siiski põhjust eriti kiita.

Hea
Juhitavus jääl ja lumel
Pidamine lumel

Halb
Pidamine märjal asfaldil

Koondhinne 7,1
*

Bidgestone Blizzak WS70
Tüüp: lamellrehv
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: T (190 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Valmistamisaeg: 2010 nädal 44
DOT: EM 8K
Eurosertifikaat: E4 (Holland)
Valmistatud: Jaapanis
Hind: 193,20 eurot

BRIDGESTONE tuleb jäisel teel hästi toime, rehv on täpne ja kergesti juhitav. Lumel pole Bridgestone nii hea, pidamine jääb parematele mõnevõrra alla. Olemuselt on rehv aga lumelgi rahulik ja möödumiskatsel säilib tagarataste pidamine. Asfaldil on Bridgestone talverehvile omaselt lõtv ja aeglase reaktsiooniga – kõva keskmik.

Hea
Pikipidamine jääl
Rahulik käitumine jääl ja lumel

Halb
Käitumine märjal ja kuival asfaldil

Koondhinne 6,9
*

Kumho I’Zen KW31
Tüüp: lamellrehv
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: R (170 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Valmistamisaeg: 2010 nädal 46
DOT: Y0LM YAC9
Eurosertifikaat: E4 (Holland)
Valmistatud: Koreas
Hind: 125 eurot

KUMHO jäi jää- ja lumetestides viimaste sekka ja juhitavus on samuti kehv. Pidamine kaob äkitselt ja tihti juba väikesel kiirusel ning ilma stabiilsuskontrollita on autot siis väga raske taltsutada. Plusskraadidega tunneb Kumho end märksa paremini: kuulab täpselt rooli ja reageerib lamellrehvi kohta harvanähtava kiirusega. Kumho rehvimüra on lamellrehvide seas kõige tugevam.

Hea
Pidamine ja juhitavus asfaldil

Halb
Pidamine jääl ja lumel
Juhitavus talveoludes

Koondhinne 6,8
*

Pirelli Icecontrol
Tüüp: lamellrehv
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: T (190 km/h)
Koormusklass: 94
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Valmistamisaeg: 2011 nädal 4
DOT: 51 BK L777
Eurosertifikaat: E3 (Itaalia)
Valmistatud: Saksamaal
Eestis ei müüda, hinnaklass ca 120 eurot

PIRELLI pikipidamine on jääl hea ja külgpidamine rahuldav. Rehv kuulab hästi rooli ja nii on juhitavus ka ootamatutes olukordades lihtne. Ka lumel käitub Pirelli hästi ja reageerib ootuspäraselt. Märjal asfaldil on Pirelli tulemus nõrk. Pidamisest jääb puudu ja möödumiskatsel käitub rehv liiga äkiliselt. Et aga kuulekus säilib, on raskused kergesti lahendatavad. Pirelli on vaikne, kuid veeretakistus on suur.

Hea
Pikipidamine jääl
Juhitavus jääl ja lumel

Halb
Käitumine märjal asfaldil

Koondhinne 6,8
*

Dunlop SP Ice Sport
Tüüp: lamellrehv
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: T (190 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Valmistamisaeg: 2011 nädal 4
DOT: DM 0F NH1R
Eurosertifikaat: E4 (Holland)
Valmistatud: Saksamaal
Hind: 150 eurot

DUNLOP on sõidutunde poolest mudelinimele vastavalt sportlik ehk siis enamasti reageerib rehv roolile kiiresti ja täpselt. Üldiselt on see ju hea, aga koos kehva pidamisega, nagu Dunlopi puhul, on tulemuseks rahutu ja vaevaline sõit. Katsevõit lamellrehvide seas tuli Dunlopile märjal asfaldil pidurdamise eest, ent rahutu käitumine tõmbas alla ka kuiva asfaldi hinde.

Hea
Pidurdamine märjal asfaldil

Halb
Pidamine jääl
Rahutu käitumine kõigis oludes

Koondhinne 6,7

Yokohama Ice Guard ig30
Tüüp: lamellrehv
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: Q (160 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: ei
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Valmistamisaeg: 2011 nädal 3
DOT: FD8K
Eurosertifikaat: E4 (Holland)
Valmistatud: Jaapanis
Hinnaklass: 100–140 eurot

YOKOHAMA ei tulnud testiga õieti toime. Rehv oli peaaegu kõigil katsetel viimaste hulgas, seda nii talvetingimustes kui asfaldil. Yokohamas on ühendatud kehv talvepidamine ja õnnetud sõiduomadused. Pidamise piir on paberõhuke, vähimagi juhtimisvea järel kaob rehvide pidamine äkiliselt ja hoiatuseta. Asfaldil on rehv laisk ja reageerib liiga aeglaselt. Yokohama on vaikne, aga suurt muud positiivset pole selle kohta ka öelda.

Hea
Rehvimüra

Halb
Talveomadused
Pidamine ja juhitavus märjal ja kuival asfaldil

Koondhinne 5,9

Lisamaterjali punktitabelite ja mõõtmistulemuste näol leiad Tehnikamaailmast (10/2011).

Sarnased artiklid