Seat Leon X-perience
Tõnu Ojala
07.01.2015

Nn maastikuuniversaalide buumi käivitasid varsti nüüd juba ligi kaks aastakümmet tagasi Audi, Volvo ja Subaru vastavalt Allroadi, XC70 ja Legacy Outbackiga. Tänaseks on selliste mudelite rivi mitmekordistunud ja ainuüksi VW kontserni väikekeskautode baasil on selliseid autosid juba kolm – Škoda Octavia Scoutile lisandusid sügisesel Pariisi autonäitusel VW Golf Alltrack ja Seat Leon X-perience.

Seatile pole nelikvedu ja mahutavus uus kombinatsioon – lähiajaloost meenub nt mahtuniversaalilik Altea Freetrack, mis on küll jäänud nišimudeliks (lisaks muidugi ka päris-mahtuniversaali Alhambra 4x4-versioon). Peale selle on kõige vedavate ratastega versioon olemas nii tavalisest universaalkerega Leon ST-st kui nüüd ka selle sõsarmudelina Leon X-perience, mis sisuliselt kujutab endast kõrgemaks tõstetud veidi maasturilikumate detailidega täiendatud (ja tänu sellele 8 mm pikemaks muutunud) Leon ST-d. Lisaks küljelaienditele lisab siin efekti veel auto alt piiluv alumiiniumikarva „põhjakaitse”, mis tegelikult vaid visuaalset efekti omab.
Lisakõrgusest tuleb osa veermiku ja osa suuremate rehvide (põhivarustuses 205/55 R 17) arvelt. Kliirens on võrreldes tava-ST-ga kasvanud 28 mm võrra, ulatudes nüüd 172 mm-ni.
Ka nelikveosüsteem on tuttav tavaliselt Leon ST 4Drive’lt. Tavasõidul on auto esiveoline, vajadusel saab tagasillale suunata kuni 50% veojõust.
Varustustasemega on asi lihtne – seda on vaid üks ja see on üsna rikkalik (üht-teist leiab siiski lisavarustuse lehelt juurde). Varustuse osas on X-perience võrreldav tavalise ST FR-iga – roolil, uksepiidal jm olevad logod on muidugi mitte FR-i vaid X-perience’i omad.
X-perience’i kohtab ühe bensiini- ja kolme diiselmootoriga, meile sattus neist „kangeim”, 184 hj 2liitrise turbodiisliga versioon. Kaks võimsamat (peale nimetatu ka 180 hj 1,8 TSI) varustatakse automaatkastiga, ülejäänud käsikastiga. Odavaim on 25 900 eurot maksev 1,6liitrise diiselmootoriga versioon, hinnakirja lõpetab napilt alla 30 000 euro piiri jääv 2,0 TDI 135 kW 4DRIVE DSG. See summa ei tundu just peenrahana (universaalkerega tava-FR maksab tervelt 3910 eurot vähem), aga üht-teist loksub paika, kui selgub, et Škoda analoogidega võrreldes on seda siiski umbes 1000 eurot vähem. Sellest ilmselt veel kallim VW Golf Alltrack peaks aga Eestisse jõudma alles sügisel.
Oodatult on kõrgem kliirens õigustatud kehvades teeoludes. Võiks ju arvata, et 3 cm lisakõrgust muudab auto maanteesõidul veidi kipakaks, aga võta näpust. Enim õigustab X-perience end muidugi maanteelt kõrvele pöörates, kus ta end auklikul kruusateel suurepäraselt tunneb. Aeg-ajalt võib ette heita vaid kerget rooli, kuid kellele see meeltmööda ei ole, leiab ka siin rohtu, valides sõidurežiimide valikust Sport-seade.

Sarnased artiklid