Seat Exeo
Tõnu Ojala
01.09.2009

Ei ole saladus, et Seat Exeo seotus eelmise põlvkonna Audi A4-ga on hoopis tugevam kui pelgalt kuulumine ühte ja samasse VW-kontserni. Pärast A4 eelmise generatsiooni tootmise lõppu võeti Audi tehasest tootmisliinid maha ning pandi üles Seati tehases Martorellis. Autole endale tehti väikestviisi kosmeetikat ja oligi esimene Seati keskauto valmis!

Vt ka videot - Exeo universaali ST maailmadebüüt 2009.aasta Genfi autonäitusel

Kes Audidega lähemalt kokku puutunud, tunnevad end Exeo roolis kahetiselt. Ühelt poolt on kõik tuttav, teisalt aga midagi justkui häiriks – keegi on end võõraste sulgedega ehtinud! Päris identne eelmise A4-ga Exeo siiski ei ole, nii on näiteks armatuurlaud laenatud hoopiski A4 kabriolettversioonilt.
Iseenesest pole see ju kaugeltki vale suhtumine – milleks heita valmis toode üle parda vaid sel põhjusel, et turundus nõuab teatud aja möödudes mudelite vahetamist? Nüüd elab see auto veel mitu aastat ja loodetavasti edukat.
Ehkki Exeo telgede vahe on sama mis baasautol, on pikkuste erinevus tervelt 8 sentimeetrit – Seat on pikem. Seda näeb eriti hästi autode esiotsi võrreldes, Seati nina on selgelt enam kiiljas. Tagaosas on vahe olematu, pakiruumi mahuks on endiselt 460 liitrit ja selle kasutamist piirab endiselt väike ava.
Suure kontserni eeliseks on võimalus kombineerida erinevaid jõuallikaid, käigukaste, varustuselemente ja mida kõike veel. Sama loogikat on Seati puhul kasutatud varemgi – nii oli ju esimese põlvkonna Seat Leoni armatuurlaud ümber tõstetud esimese generatsiooni Audi A3-lt.
Exeole on VW hunnitutelt varuosariiulitelt valitud kolm bensiini- ja kaks diiselmootorit, kusjuures uued Volkswagenitelt ja Audidelt tuttavad ühisanumpritsega turbodiislid on Seatidel kasutusel esimest korda. Manuaalkäigukast on igal juhul kuuekäiguline, kuid ülekandesuhted varieeruvad vastavalt jõuallikatele.
Exeo avab Seati jaoks uue autoklassi – seda ka varustuse osas. Vastavalt varustustasemele lisanduvad pakutavasse nimekirja ka Seati jaoks esmakordselt infrapunafiltriga Thermatic-tuuleklaas, kahekordsed mürasummutavad küljeklaasid, juhi põlvede turvapadi, päikesepatareiga katuseluuk, adaptiivsed AFS-esituled, muutuva võimendusega Servotronic-roolivõimendi, MMI 3D-navigatsiooniseade jpm.
Hispaanlaste poolt ümber riietatud sakslase üheks peibutiseks on hind – Exeo hind on kriipsuke alla 300 000 krooni. Järgmisel aastal lubatakse valikusse ka nelikveolisi 4Motion-versioone.

Sarnased artiklid