Ruumikuningas
Tõnu Ojala
10.12.2015

Eestiski ülimenukaks osutunud eelmise põlvkonna Škoda Superb õigustas oma kõlavat nime igati ja seda isegi vaatamata veidi omapärastele proportsioonidele, mistõttu teda aeg-ajalt „taksikoeraks“ narriti. See oli aga ka ainus „krooniline“ etteheide, mis aga nüüd uue mudeliga ajaloohämarustesse jäetud on.

Superbi tõmbenumbriks on tema ruumikus. Sellega paistis silma juba eelmine mudelipõlvkond ning oodatult ei ole latti allapoole lastud ka nüüd. Telgede vahet on venitatud veel 80 mm võrra, 2841 mm-ni, ning tagaistmel on ruumi sedavõrd, et soovi korral võiks jala üle põlve visata. Nii et vägisi tekib tunne, et sellele autole võiks vabalt autojuhi palgata!

Ka pakiruum on klassi suurimaid – seda nii luukpäral kui nüüd ka värskelt Eestisse jõudnud universaalil (660 l). Kui teada, et tarvis on sagedasti pikki esemeid (kuni 3,1 m) vedada, siis tasub kaaluda lisavarustuse listist kõrvalistuja istme allalapatava seljatoe tellimist (tõsi, seda saab vaid käsitsi seatava istme korral).

Ruumikuse osas võiks Superbile konkurentsi pakkuda vast E-klassi Mercedes-Benz, aga see auto on siiski juba teisest maailmast (ehkki Škoda annab oma luksversiooniga Laurin & Klement selge vihje, et uus Superb ei ole mõeldud vaid taksodeks või politseiautodeks). Nii et Superb jätab nimele kohaselt igati premium-auto mulje – kas või uste ja armatuurlaua roheline valgusriba annab tunnustust, et latt on siin kõrgele seatud.

Volkswageni kontserni osana jagab Škoda oma tehnikat kontserni teiste markide ja mudelitega. Superbi puhul on kõige lähemaks „sugulaseks“ Volkswagen Passat, kuid Superb on oma nimekast sugulasest veidi suurem – nt pikkust on Superbil 9 ning laiust 3 cm enam. Nii et enam-vähem kõik, mida kohtab Passatil, leiab ka Superbilt. Silmaga nähtavatest asjadest jääb Superbil (esialgu) kättesaamatuks vaid Passatitele saadav digitaalne armatuurlaud – Škodal tuleb leppida tavaliste „kelladega“. Aga see-eest on muidugi eht-škodalikke vidinaid, millest Volkswagenitel midagi ei teata – näiteks Škoda üheks tõmbenumbriks on saanud kaabits kütusepaagi katteluugi sisepinnal, Superbile omaselt ustesse peidetud vihmavarjud ning muidugi pakiruumi valgusti, mille taskulambina saab ka kaasa võtta.

Uuemate ja popimate telefonidega (ning 8tollise ekraaniga naviseadme olemasolul) saab nutitelefoni sisu auto infosüsteemi integreerida, kasutades selleks Apple’i CarPlayd, Android Autot või MirrorLinki. Tegu on esimese Škodaga, mis sel moel internetiga ühildub – nii et kui asjad sel moel edasi arenevad, kaotavad tulevikus oma mõtte nii auto enda meelalahutussüsteemid kui naviseadmed (seda vähemalt kodustes oludes – piiri taha reisides seavad andmesidele kuluvad summad asjale siiski esialgu piiri).

Enamik Superbi ostjaid oskab hinnata eelkõige Superbi soliidsust ja ruumikust, kuid on ka neid, kes autost sportlikkust otsivad ja nii leiab lisavarustuse (ülipikast) nimistust ka sõidurežiimide valikuvõimaluse, mis annab kombineerida nelja (viie) erineva režiimi (Eco, Comfort, Normal ja Sport, pluss vajadusel veel juhi enda koostatud Individual) vahel.

Jõuallikateks on VW kontserni „varalaost“ valitud 1,4-, 1,8- ja 2liitrised bensiini- ning 2liitrised diiselmootorid (VIII põlvkonna Passati mootorivalikust ei saa Superbile kõige võimsamat, 240 hj diislit). Kuuekäiguliste manuaalkastide kõrval kasutatakse loomulikult topeltsiduriga DSG-automaatkaste – väiksematel bensiinimootoritel 7-, kõigil 2liitristel aga 6käigulisi (ainsaks mootoriks, millele automaati ei saa, on 1,4liitrise bensiinimootori väiksem, 125 hj versioon).

Lisaks 2liitrisele bensiini- ja diiselmootoritele saab teatava üllatusena neljarattavedu ka 150 hj versioonile 1,4liitrisele bensiinimootorile. Järgmiseks aastaks ennustatakse ka esimest hübriid-Škodat – pole ka ime, sest VW-l on GTE-versioonid olemas nii Golfist kui Passatist. Lisaks on „ootelehel“ ka maasturisugemetega Scout-versioon.

Eesti oludes algab luukpära-Superbi hind 17 990 eurost, universaalkere tähendab 1000–1100 eurost hinnalisa ning eelnevat kokku võttes võib päris kindel olla, et seda autot näeme lähemas tulevikus Eesti automüügi edetabelites konkureerimas (üli)kõrgetele kohtadele.

Sarnased artiklid