Roniv rahvaauto
Tõnu Ojala
21.11.2014

Volkswagen ründas kümnendi alul julgelt uusi turunišše. Mõnega ei läinud teab kui hästi, nt esinduslik Phaeton osutus vähemalt Euroopa jaoks selgelt liiga suureks suutäieks. Teised – sh ka maastur Touareg – said aga ülimalt edukaks.

Aastal 2002 esitletud esimese põlvkonna Volkswagen Touarege läks kaubaks 475 000 autot ja kui liita sellele ka 2010. aastal esitletud teise põlvkonna mudeli 300 000 autot, siis loodab VW nüüd pärast teise põlvkonna mudeliuuendust kiiremas korras 800 000 piiri ületada.
Seekordne mudeliuuendus on ette võetud vägagi volkswagenlikult (loe: ettevaatlikult). Nii esi- kui tagaosa olla küll uue kujunduse saanud, kuid neile, kes Touaregidega igapäevaselt tõtt ei vaata, on uue ja vana auto eristamine tõeline väljakutse. Muutused võtab tabavalt kokku sõnapaar „korporatiivne disain”. Uued laternad, senisest enam kroomi ning mitmelt uuemalt VW-lt tuttav radiaatorivõre – ehk siis revolutsiooni pole tehtud, piirdutud on evolutsiooniga. Muidugi on oluliselt täienenud varustustase, lisaks leiab varustusnimekirjast ohtralt kõikvõimalikke elektroonilisi sõiduabisid, kaameraid, radareid jpm.
Touaregi põhiliseks jõuallikaks on endiselt 3liitrine turbodiiselmootor, lisaks on valikus V8-diisel ning 3liitrist bensiinimootorit ja elektrimootorit omavahel kombineeriv hübriid (ajad, mil sellistele autodele ka 4,2liitrist V8-bensiini- või 5liitrist V10-diiselmootorit paigaldati, on pääsmatult ajalooks saanud). Tegelikult on sellest jõuallikast isegi kaks versiooni – lihtsamal juhul 150 kW ehk 204 hj seades, tippseades on võimsust 193 kW ehk 262 hj. Tore, et 3liitrine TDI on vahepeal hulganisti tunde „jõusaalis” (mootorilaboris) veetnud, mille tulemuseks on lisahobujõud ja -njuutonmeetrid ning vähenenud kütusekulu.
Kuigi Volkswagen on oma nime järgi rahvaauto, siis vähemalt Touaregi puhul see tõdemus kuigi hästi ei sobi. Selle paneb paika juba ligi 52 000 eurost algav baashind, kusjuures hübriid-Touaregi hinnatase ronib sellest veel 20 000 euro (ehk ümmarguselt ühe uue baasvarustuses Passati hinna jagu) ülespoole.
See-eest on aga kindel, et vähemalt Touaregi tippversioonide puhul võib üsna julgelt teelt maha keerata – piisavalt paksu rahakoti olemasolul saab Touaregile nii aeglusti kui diferentsiaalilukud, samuti õhkvedrustuse, mis auto põhja kuni 300 mm kõrgusele maapinnast kergitada suudab. Kõik see omavahel kombineerituna tähendab aga, et üheksal juhul kümnest saab enne otsa juhi julgus, kui auto suutlikkus.

Sarnased artiklid