Renault Megane RS
Tõnu Ojala
15.08.2010

Renault Mégane’i mudelirivi tipneb nüüd 250 hj tippmudeliga RS, mis kannab oma lisanime õigusega – arvaku seda täheühendit seni kasutanud Ford ja Porsche selle kohta mida iganes.

Vaata ka videot. Nürbürgringil on Megane RS-i roolis Sebastien Grosjean.

Ehkki sisuliselt ehitatud tavalise kolmeukselise Mégane’i baasil, on RS oma baasmudelist sedavõrd erinev, et paljudes maades kasutatakse suisa omaette marginime – Renaultsport.
Välimuses on tavamudeliga võrreldes suurimateks erinevusteks kerelaiendid, avaram õhuvõtuava auto esiosas, hiiglaslikud 18- või 19tollised veljed, nende alt punetavad Brembo pidurid, LED-päevasõidutuled (tõsi, lisavarustusena), tagaossa keskele kokku toodud summutitoru.
Hoopis olulisem peitub aga auto sisemuses, kuhu peidetud 2liitrine turbomootor on tuunitud 250hobujõuliseks. Kogu selle hobustekarja ramm suunatakse kuuekäigulise manuaalkasti kaudu esiratastele – nii et pole mingi probleem (pigem vastupidi!) rehvi nii kohalt minnes kui käike vahetades suitsema saada. Sisuliselt on tegu küll juba vanalt Mégane R26-lt tuttava jõuallikaga, kuid see on põhjaliku uuenduskuuri läbi teinud (kokku olevat vahetatud tervelt 25% detailidest).

Põhjalikumalt loe augustikuisest Tehnikamaailmast.

Sarnased artiklid