Renault Latitude
Tõnu Ojala
05.05.2011

Koreas ei toodeta mitte ainult Kiasid ja Hyundasid – Korea päritolu auto võib leida ka Renault’ mudelivalikust. Selle prantsuse autotootja uus esindussedaan kannab küll igati prantslaslikku mudelinime Latitude, kuid sellest ei tasu end segada lasta, sest see auto sündis hoopis kui Samsung SM5.

Suurkeskklassis pole prantslastel viimastel aastakümnetel kuigi hästi läinud. Tegelikult ei olegi see pelgalt prantslaste probleem, sest Euroopa oludes selles autoklassis peale kolme suure sakslase (Audi, BMW ja Mercedes-Benz) keegi pikka aega midagi arvestatavat korda saata suutnud. Nii ongi viimase pooleteise aastakümne kestel turult kadunud nii Nissan Maxima, Toyota Camry, Mazda Xedos, Renault Safrane, Peugeot 607 kui paljud teised. Tõsi, Citroënil on ju C6 valikus olemas, aga seegi auto on rohkem friikidele ja näiteks Eestis pole teda ametlikult hinnakirjaski ning seda tuleks eraldi tellida.
Tegelikult sobiks Latitide’i paremini võrdlema omaaegse Safrane’iga, kuid vahepeal oli Renault’l mudelivalikus selline avantüür nagu Vel Satis. Nüüd ei ole prantslased enam samas stiilis üritama hakanudki ja võtnud selle asemel korealaste valmistoote.
Samsungi teatakse meil ju hästi – kui elektroonikatootjat, kelle mobiiltelefonid ja koduelektroonika laialt levinud. Koduturul Koreas tähendab Samsung aga ka autosid ja nii pole Latitude päris õige Renault – tegu on Koreas müüdava Samsung SM5 euroversiooniga (muide, täpselt samamoodi pole Renault ka linnamaastur Koleos, mis algselt ilmavalgust näinud kui Samsung QM5).

Poliitiliselt korrektne
Latitude’i juures on igasugustest ekstravagantsustest piinliku täpsusega hoidutud ja tulemuseks ongi täiesti tavaline (esindus)sedaan. Vahest isegi liiga tavaline – suurt isikupära Latitude’st ei kiirga ning kui logo kinni katta, võiks tegu olla ükskõik millise suvalise sedaaniga. Mingis suvalises autoklassis poleks see probleem, kuid esindusauto puhul küll. Siin on aga võetud SM5, paigutatud sinna Lexus LS-stiilis esilaternad ning VW Passatit meenutav iluvõre – ja ongi Renault valmis! Autos sees on pilt siiski hoopis parem ja seal on Renault stiili paremini tabatud – kes Lagunadega kokku puutunud, leiab siit nii mõndagi tuttavat.
Et Renault’ga samasse kontserni kuulub ka Nissan, ongi Latitude omalaadne segu nii Samsungist, Renault’st kui Nissanist.
Latitude’i varustustase on igatahes esindusautole kohane – kuni kolmetsoonilise kliimaseadme, topeltksenoonlaternate, Bose audiosüsteemi, masseerimisfunktsiooniga juhiistme jne välja. Mõningaid kiikse on siiski kah. Samsungilt on pärandusena kaasa tulnud vasakul küljel asuv tankimisava, mis Renault’ inimestele ebameeldiva üllatusena eraldi korgiga on. Ka ei tea Latitude midagi reavahetusel ülimugavast suunatulede kolme vilgutuse režiimist – sama „haiguse” kallal vaevlevad mitmed teisedki Aasia päritolu autod. Ning tippmudelil, ligi 38 000 eurot maksval 3liitrise diiselmootoriga Initiale-varustuses autol võiks ka tagakardinad juba elektriliselt käia…
Seda et Latitude ei ole mõeldud üleeuroopaliseks massiautoks, näitas ka tema mullusuvise esmaesitluspaiga valik – kuu aega enne nn eurodebüüti Pariisis toodi Latitude välja hoopis Moskva autonäitusel. Aga sealmail ongi seda mõõtu sedaanid ülimalt menukad ja see on põhjuseks, miks Venemaal erinevalt Lääne-Euroopast tänaseni nii Toyota Camrysid kui Nissan Maximaid müüakse.

Rõhk diislitel
Diiselmootor on Lääne-Euroopast vaadates igati loogiline valik ja nii pole ime, et kahe diiselmootori kõrval on mootorivalikus vaid üks bensiinijooja – 2liitrine 140 hj bensiinimootor. Diislivalikus on seevastu 150 või 175 hj kahe- ning 241 hj kolmeliitrine.
Ruumi osas on Latitude oodatult tippklassist – auto 4,9 m kogupikkus ja 1,83 m laius on võrreldav BMW 5. seeria või Audi A6 omaga, ruumi on lahedalt nii esi- kui tagaistmetel. Sõiduomadustelt on Latitude mugav, kuigi päris prantslaslikuks ei saa tema vedrustuse seadeid pidada – kuid leitud kompromiss on täiesti tasemel.
Ka hinna osas on Latitude igati konkurentsivõimeline. Odavaimad Latitude’id on bensiinimootoriga (sõltuvalt mootorist 22 500 ja 25 900 eurot), diislite hinnakäärid on vahemikus 29 900 kuni 37 900 eurot. Citroën C6 hinnaga ei ole siin midagi võrrelda (selle hind on ümmarguselt 50 000 eurot) ja tegelikult kannatab Latitude’i hindu võrrelda isegi kõvemate Laguna omadega.
Hinnaloogika osas tasuks seega vaadata hoopiski enam-vähem sama mõõtu Škoda Superbi poole, mis samuti agressiivselt positsioneeritud. Sama varustusega sakslaste hindadega pole siin midagi võrrelda, kuid samas tasub silmas pidada ka autode jääkväärtust ja see on koht, kus Latitude’il kindlasti on arenguruumi…

Sarnased artiklid