Renault Clio
02.11.2012

Üks maailma populaarsemaid väikeautosid on üle elanud õnnestunud muundumise senisest säästuautost peene joonega elustiilisõiduriistaks. Uus ei ole Clio pelgalt välimuselt – ta ka sõidab eeskujulikult ning omab põnevat hulka lisavarustust.

Renault Clio pole kunagi olnud muud kui oma hinda vääriv väikeauto. Just seetõttu on ta osutunud populaarseks, kuna paljude jaoks on auto esmatarbekaup, mille mistahes lisafunktsioon peale veeremise ei ole suurt tähtsust omanud. Aga ajad muutuvad ning nõnda kõnnivad inimesed ringi, veel mõni aeg tagasi pisema arvuti mõõdu välja andnud telefonid taskus. Nii näib juhtuvat ka autodega – neljanda põlvkonna Renault Clio ei meenuta ühegi detailiga oma edukaid, kuid väheinspireerivaid eelkäijaid.

Peaaegu kõik on uus
Clio IV on ehitatud samale platvormile mis eelkäijagi ja müügile saabub ta esmalt 5ukselise luukpärana. Peidetud tagumiste ukselinkide ning esiletükkivate tagatiibadega mõjub Clio tõeliselt sportlikuna. Eeskätt püüabki Clio olla noortepärane ning nii on võimalik autot personaliseerida vastavalt oma nägemusele velgede, küljeliistude ning interjööri põhjal.
Lisaks 5ukselisele ilmub tuleval aastal müügile veel universaalkere, 3ukselisest kerest on aga loobutud. Tõelise Renault’na on uus Clio väga turvaline ning isegi baasvarustuses EuroNCAPi katsel eeskujuliku 5 tärni vääriline.
Enam-vähem samaks jäänud pikkuse ja laiuse juures on vähendatud kõrgust ning suurendatud telgede vahet ja rööbet. See omakorda lubab Cliost jätta suurema auto muljet, mis ei jää avaldumata sõidul. Clio käitub rahulikult ning ettearvatavalt, jättes provotseerivale juhile seeläbi tühjad pihud. Täisväärtusliku auto mulje jätab veermik, mis järsust kurvist tagasi sirgele keerates on võimeline hetkega stabiliseerima. Oluliselt aitab siin kaasa ka auto väike tühimass (napilt üle 1000 kg), mis on saavutatud pisema kütusepaagi, kõrgtugeva terase, polüpropüleenist tagaluugi jms kasutamisega auto konstruktsioonis.
Clio sisemust ilmestavad kaht eri tooni armatuurlauapaneelid, mis on üllatavalt meeldivad katsuda ning silmale mitte liiga odavailmelised. Koostekvaliteet jätab samuti väga hea mulje ning naginaid ei kosta kusagilt. Keskkonsoolil ilutseb 18 cm ekraan, mida vastavalt varustustasemele nimetatakse kas Media Nav’iks või R-Link’iks. Esimese puhul on tegemist klassikalises mõttes naviseadmega, teise puhul aga meediakeskusega, mis ühildub nutiseadmega, analüüsib juhi sõidustiili ning jagab soovitusi säästlikumaks sõiduks, võimaldab läbi kõlarite muuta auto häält (!) ning saata vajadusel meili. Palju muudki põnevat sisaldava seadme hind pole paraku hetkel veel teada.
Juba auto baasvarustus sisaldab veojõu- ning stabiilsuskontrolli, muutuva võimendusega roolisüsteemi, korralikku helissüsteemi, võtmeta sisenemist, kiirushoidikut koos kiirusepiirajaga jm. Põneva elemendina kuulub lisavarustusse iluvõres paiknevad nn aktiivklapid, mis arvestades jahutuse vajadust antud hetkel ning reguleerides sellele vastavalt õhuvoolu läbi jahutusradiaatori aitavad vähendada muu hulgas õhutakistust ja kütusekulu (olgugi et kõigest 0,1 l/100 km ning sedagi kiirusel 130 km/h, kuid asi seegi). Lisaks on valikus parkimisandurid, tagurduskaamera, automaatne kliimaseade jm.

Säästlikud mootorid
Täiesti uus on 898 cm3 töömahuga turboga ülelaetud kolmesilindriline bensiinimootor (90 hj), mis koos suuremate ülekandearvudega käigukastis lubab tootja andmeil kütusekuluks 4,3 l/100 km. Pisike moment (135 Nm) on saadaval 2500 mootoripöördel, kuid hoopis olulisem on teada, et 90% sellest on saadaval juba 1650 p/min juures. Mootor jätab üllatavalt hea mulje ning seda eriti oma käreda hääle poolest. 100 km/h saavutab selline Clio 13 s jooksul.
Parem valik on 1,5liitrine 4silindriline diisel (90 hj), mis tagab maksimaalse momendi (220 Nm) juba 1750 mootoripöördel. Tootja andmeil kõigest 3,4 l/100 km tarbiv jõuallikas pole küll särtsakas, kuid oma parameetreid arvestades igati asjalik. 0–100 km/h tuleb kätte 11,7 sekundiga.
Mõlemad mootorid on varustatud stopp-start-süsteemiga ning kasutavad 5käigulisi manuaalkaste, mis hea momendi ning pikkade ülekannete tõttu lubavad samuti auto massi vähendada.
Lisaks saabub uue aasta alguses müügile 4silindriline 1,2liitrine bensiinimootor, mis turbolaadimise abil tagab 120 hj ning 190 Nm. Antud versioonil on kasutusel topeltsiduriga automaatkäigukast, mida hiljem ka diislile saab.
Veel on valikus 1,2liitrine normaallaadimisega bensiini- ja 1,5liitrine diiselmootor. Mõlemad 75 hj jõuallikad on säästlikud, lubades keskmiselt läbi ajada vastavalt 5,5 ja 3,6 liitri kütusega 100 km läbimiseks. Paraku jäävad nende mootorite kiirusnäitajad allapoole taluvuspiiri…
Järgmisel aastal lisandub valikusse veel sportmudel RS.

Baashinnalt soodne

Uus Clio väärib igati tervitamist, kuna pakutavate seast on võimalik kokku panna endale sobilik säästlikkuse-edevuse kombinatsioon. Ehkki Clio IV baashinnad algavad 9990 eurost võib selle ohtra personaliseerimise läbi lihtsalt peaaegu kahekordseks muuta. Kainet mõistust säilitades on aga võimalik rattad soodsalt „alla saada”.

Sarnased artiklid