Rehviolümpia 2008 – kvaliteet tasub ära
Jukka Antila
01.03.2008

Vahel võib kuulda juttu, et ega neil suverehvidel suurt vahet ole. Tõsi ta on, et talvised olud nõuavad rehvidelt enam. Kui ikka tee on libe, siis kipub see viimane pidamiseraas kergemini kaduma. Aga see ei tähenda veel, et suvalise rehviga oleks asfaldil turvaline sõita. Kvaliteetrehviga on muidugi kindel tunne – aga vahel näib ahvatleva võimalusena lasta ka suvel ringi talviste lamellrehvidega või minna kaasa netipoe või supermarketi eripakkumisega: neli Hiina rehvi ühe korraliku rehvi hinna eest. Test näitab, et need võimalused on siiski üsna kehvad.

Auto: Audi A3
Rehvimõõt: 205/55 R 16

Barum Bravuris
Bridgestone Turanza ER300
Continental ContiPremiumContact 2
Dayton D210
Goodride R-VH 680
Goodyear HydraGrip
Hankook Ventus Prime
Kumho Ecsta SPT
Michelin Energy Saver
Nokian Hakka H
Triangle Talon GLS
Vredestein Hi-Trac
Võrdluseks teevad kaasa lamellrehvid

Peale rehvimõõdu on rehvi küljel veel igasugu numbreid, millele tasub tähelepanu pöörata. Näiteks kiirusklass.
Rehvi kiirusklass näitab, millise kiirusega võib selle rehviga jätkuvalt sõita. Just jätkuvalt, kusagil Saksamaa kiirteel, lühikese spurdi kannatab välja iga rehv. Lükatakse rehv laboris trumli otsa, tehakse ettenähtud katsed läbi ja kui kõik korras, saabki konkreetne rehvimudel oma sertifikaadi kätte. Kasutaja jaoks on see ka kõik, mida kiirusklassi tähis talle ütleb. Rehvi omaduste, kvaliteedi või vastupidavuse kohta ei ütle see tähis midagi.
Auto valmistaja määrab tavaliselt ära, millise mõõdu – aga ka kiirusklassi – rehvid autole sobivad. Seega sõltuvad nii rehvivalmistaja kui tarbija autovalmistaja otsusest. Isegi juhul, kui see on täiesti totter. Üldsegi mitte harvad pole juhused, kui valmistaja tungiv soovitus on kasutada autol V-klassi (240 km/h) rehve, samas kui auto maksimaalkiiruseks teatatakse 170 km/h. Ilmselt katsetas valmistaja siis rehvi oma toodangu kõige uhkema ja sportlikuma esindajaga, leidis, et sobib küll, ja laiendas seda otsust oma kõigile autodele. Lihtne ja selge – kõigile neile, kes selle eest ise maksma ei pea. Kui nüüd veel arvestada, et suurim kiirus, millega meil seda jätkuvat sõitu teha võib, on 110 km/h, tekib tõsine küsimus, milleks neid kõrgema kiirusklassi rehve vaja on, eriti kui sama mudel on saadaval ka madalamates klassides.
Rehvivalmistajatele läheb see erinevate rehvimõõtude ja kiirusklasside segadik kalliks maksma, seda nii projekteerimise, valmistamise kui logistika osas. Mõned on teinud asja endale lihtsamaks. No et kui oleks nagu vaja müüa erinevaid, näiteks H- ja V-klassi rehve, siis tuleb kokkuvõttes soodsam valmistada ainult kõrgema kiirusklassi rehve, varustada osa neist teise tähisega ja müüa natuke odavamalt. Täpsemat teavet mitmesuguste mudelite tehnilistest erinevustest valmistajad nagunii ei anna.
Mõned rehvivalmistajad on aga madalama klassi rehvide pakkumisest üldse loobunud. Oma testi jaoks valisime H-klassi, aga kuna Korea ja Hiina valmistajad neid ei tooda, siis esindab nende mudelit V-klassi rehv.

Lamellrehv suvel
Võtsime võrdlusse ka paar jooksu lamellrehve. Mitte margierinevuste uurimiseks, vaid et näha, kuidas erinevad lamellrehvid käituvad suveoludes ja suverehvidega võrreldes. H-kiirusklassi lamellrehvid on mõeldud põhiliselt Kesk-Euroopa turule ja nende projekteerimisel on talvise pidamise kõrval pandud rõhku ka asfaldiomadustele. Siiski jõuab neid rehve üha enam ka meile. Tavalisemad on siiski pehmemad, madalama kiirusklassi lamellrehvid. Oma ehituse tõttu on nende pidamine libedaga enamasti parem, aga juhitavus asfaldil kehvem. Mõnigi juht vahetab lamellrehvid sügisel aegsasti alla, et mitte vahetamistähtaja saabudes järjekorras oodata – ega kiirusta kevadel suverehve käiku võtma. Tõsi ta on, et esimesed libedad kipuvad saabuma ootamatult, ja seaduse järgi võib lamellrehvidega aastaringselt sõita. Võtsime valikusse ühe „kiire” lamellrehvi ja ühe „põhjamaise” valiku keskelt.
Kas peab või ei pea?
Testirühma parima ja kehvima rehvi pidurdusmaa erinevus on umbes viis meetrit. Lamellrehv kaotab parimale suverehvile juba ligi viieteistkümne meetriga. Need meetrid võib ka kiiruseks ümber arvutada: kui kõik alustavad pidurdamist üheaegselt, siis hetkel, mil parimate rehvidega auto on seisma jäänud, on kehvade suverehvidega auto kiirus veel 30 km/h ja lamellrehvidega auto tuleb, pidurid põhjas, 50 km/h. Ohuolukorras on selline vahe juba väga suur. Ka H-klassi lamellrehv jäi parematele suverehvidele alla, osutus aga siiski paremaks kui Hiina odavrehvid. See on ikka häbiasi, kui suverehv suvetingimustes talverehvile alla jääb.
Erinevusi oli tunda ka vesilius. Seal, kus kehvemad juba liuglevad, on parematel võimalik kiirust veel 20 km/h võrra lisada. Sirgel teel püsisid lamellrehvid konkurentsis, aga ringi peal mitte. Seal kadus lamellrehvide külgpidamine õigupoolest juba enne vesiliu tekkimist. Seda peaks suvel lamellrehvidega sõitja tingimata meeles pidama.

Juhitavuse mured
Rehvi pidamine on turvalisuse seisukohast tähtis asi. Aga samatähtis on ka rehvi käitumine probleemsemas olukorras, olgu selleks siis ootamatu teepinna muutus, juhtimisviga või möödumine. Paremal juhul muudab rehv kiiresti ja täpselt suunda, minnes sinnapoole, kuhu juht rooli keeras. Esirataste järsu suunamuutuse peavad tagarattad aga rahulikult ja pidamist kaotamata välja kannatama. Kõige paremini pöörabki auto just siis, kui esirattad pidamise piiril juba kergelt libisevad, ent tagarattad veel kindlalt suunda hoiavad.
Kvaliteetse rehviga on lihtne sõita. Tundub lausa, et juht võib rooli keerata muuseas ja umbkaudu, rehvid hoiavad aga iseenesest auto õiges suunas ja tee peal. Kehva rehviga on aga elu nagu köietantsijal, liigne roolinõks või hooletu pidurdamine kurvis viib esi- või tagaratastelt ootamatult pidamise. Kiireks sõiduks mõeldud lamellrehv osutus juhitavuselt üllatavalt heaks, kehvadest suverehvidest paremaks. Tavaline lamellrehv jääb aga nii märjal kui kuival teel lubamatult viletsaks. Pehme ja mugav võib see ju olla, aga suverehv see ei ole.

Kellelt osta?
Traditsiooniliselt ostetakse rehvid ikka rehvipoest. Sageli on need kettideks liitunud, toeks mõni suurem maaletooja, kui mitte lausa valmistaja. Sellises kohas on reeglina tööl ka parimad asjatundjad. Nimekas pood või teenindus ei saa endale igasuguse jama müümist lubada, sest maine maksab. Piltlikult öeldes: vanale kliendile võib kümne krooni võrra vastu tulla, sest uue kliendi hankimine läheb maksma sada, kord juba kaotatud klienti ei too aga ka tuhandega enam tagasi.
Väiksemal firmal tekib kergemini kiusatus kiirele kasumile mängida ja kvaliteedi osas pisut riskida. Suurte tegijate tavaline toodang liigub väljakujunenud hinnaga. Vahel satub olema aga ka väiksemaid partiisid, mis liiguvad väljaspool harilikke hankekanaleid ja mis tunduvad olema lausa uskumatult soodsad – vähemalt müüja jaoks. Klient peaks ise mõtlema, kas tundmatu firma kaupa ikka tasub usaldada. Ja tuntud tootja kauba soodusmüük mõnes nurgataguses poekeses tähendab reeglina seda, et keegi on kusagilt laonurgast leidnud vananenud kraami.
Uus ja järjest populaarsust koguv võimalus on rehvide tellimine internetist. On see nüüd juhus või mitte, aga testi kahte kõige viletsamat rehvi ühendab mitte ainult päritolumaa, vaid ka erandlikult soodus hind netikaubanduses. Interneti kaudu müüvaid firmasid on palju ja hinnavõrdlust üsna lihtne teha. Parimal juhul tuuakse kaup paari päeva pärast koju kätte. Kogu vastutus jääb siis aga ostjale – ja kurta pole kellelegi, kui kvaliteet ootustele ei vasta.

Võrdlustesti lõpptulemus on selge. Kvaliteet tasub ära ja odavat Hiina kaupa tuleks vältida. Need on tõsiseks turvariskiks, eriti kogenematu juhi jaoks. Niisama selge on seegi, et talverehvid on tehtud talvel sõitmiseks. Nende suvise kasutamisega ei tuleks liialdada. Suverehve neist ei ole, kuigi välimus on sarnane.

Bridgestone Turanza ER300
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: H (210 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: ei
Välis- ja sisekülg erinevad: jah
Ehitus: 2 teras + 1 raion + 1 nailon / 1 raion
DOT: 7G8K
E-sertifikaat: E20 (Poola)
Valmistamisaeg: 2007 nädal 47
Valmistatud: Poolas

BRIDGESTONE’i mitmekülgsus on imetlusväärne. Vaid harva oli see katse parim, kuid alati tipu lähedal. Parimaks küljeks on lihtne juhitavus. Ka ohuolukordades käitub Bridgestone kuulekalt – reageerib roolile piisavalt kiiresti, olemata seejuures liiga äkiline. Kuival asfaldil oli see testijate üksmeelsel otsusel parim rehv.

Hea
Juhitavus märjal ja kuival teel
Ühtlased omadused igasugustes oludes
Halb

Koondhinne 8,9

* * * * *
Hind: 2308 krooni

Continental ContiPremiumContact 2
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: H (210 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: ei
Välis- ja sisekülg erinevad: jah
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 2 nailon / 1 polüester
DOT: CNOF AXXF
E-sertifikaat: E4 (Holland)
Valmistamisaeg: 2007 nädal 52
Valmistatud: Prantsusmaal

CONTINENTAL on võrdlustes enamasti tipus. Selgi korral on rehvi pidamine märjal asfaldil eriti hea. Rehv on tundlik ja kuulekas ega valmista juhile ebameeldivaid üllatusi ka rasketes oludes. Samas on Continental mugav ja vaikne. Miinuseks keskpärane käitumine vesilius, mis mõjus märgatavalt koondhindele. Kokkuvõttes siiski esikoha jagamine.

Hea
Juhitavus märjal ja kuival teel
Mugavus
Halb
Käitumine vesilius

Koondhinne 8,9

* * * * *

Hind: 2150 krooni

Nokian Hakka H
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: H (210 km/h)
Koormusklass: 94
Kindel pöörlemissuund: ei
Välis- ja sisekülg erinevad: jah
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 1 nailon / 1 polüester
DOT: YLCP
E-sertifikaat: E17 (Soome)
Valmistamisaeg: 2007 nädal 51
Valmistatud: Soomes

NOKIAN tuleb toime ka suverehvide valmistamisega. Pidurdamine õnnestub märjal asfaldil kenasti ja sõit kulgeb üllatusteta. Reaktsioon roolile toimub sobiva kiiruse ja täpsusega, ka juhtimisveale ei järgne pidamise äkilist kadumist. Kuival asfaldil kuulab rehv samuti sõna, aga kiirel möödumiskatsel kipuvad tagarattad oma ritta tagasi jõudes pidamist kaotama. Ühtlaselt korralik esinemine kõigis katsetes tõi jagatud esikoha.

Hea
Pidamine märjal asfaldil
Juhitavus märjal asfaldil
Halb

Koondhinne 8,9

* * * * *

Hind: 1995 krooni

Goodyear HydraGrip
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: H (210 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 1 nailon / 1 polüester
DOT: H30F KACR
E-sertifikaat: E13 (Luksemburg)
Valmistamisaeg: 2007 nädal 04
Valmistatud: Sloveenias

GOODYEAR kaotas võitjale minimaalse võimaliku vahega, aga antud juhul tähendas see paraku neljandat kohta. Tegemist on siiski ühega selle suve parimatest rehvidest, eriti just oma pidamise poolest. Ka vesilius käitub Goodyear suurepäraselt. Rehv on oma loomult rahulik, väikeseks miinuseks on roolile reageerimise kerged ebatäpsused kuival asfaldil. Rehvimüra ja mugavuse poolest oli Goodyear keskmiste seas.

Hea
Käitumine vesilius
Pidamine märjal asfaldil

Halb

Koondhinne 8,8

* * * * *

Hind: 2076 krooni

Vredestein Hi-Trac
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: H (210 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 1 nailon / 1 polüester
DOT: DVIC
E-sertifikaat: E4 (Holland)
Valmistamisaeg: 2007 nädal 49
Valmistatud: Hollandis

VREDESTEIN lõi eeskujuliku pidamisega. Selle külgpidamine oli selgesti seekordse rühma parim ja nii tulid katsevõidud vigursõidus. Ka Vredesteini käitumine vesilius on eeskujulik. Rehv reageerib roolile kiiresti ja täpselt. mis on ihaldusväärne omadus – aga ainult teatud piirini. Paraku läheb Vredestein üle selle piiri ja rehv on kuival asfaldil liiga äkiline. Möödumisel on auto raskestijuhitav. Rahulikuma käitumise korral oleks ka võit olnud käeulatuses.

Hea
Pidamine märjal teel
Käitumine vesilius
Halb
Kuival asfaldil äkiline

Koondhinne 8,6

* * * *

Hind: 1900 krooni

Hankook Ventus Prime
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: V (240 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: ei
Välis- ja sisekülg erinevad: jah
Ehitus: 2 teras + 1 polüester + 2 nailon / 1 polüester
DOT: 5MRP
E-sertifikaat: E4 (Holland)
Valmistamisaeg: 2007 nädal 51
Valmistatud: Koreas

HANKOOK on mõne koha pealt väga hea. Rehv üllatas suurepärase pidurdusvõimega ning ka külgpidamisele polnud midagi ette heita. Vesilius oli käitumine aga keskpärane või alla selle. Hankook on rahuliku loomuga, sageli liigagi laisa reaktsiooniga just siis, kui rehvilt eriti kuulekust tahetakse. Mingeid halbu üllatusi see juhile siiski ei valmista. Kes valib Hankooki, ei eksi, see rehv sobib meie suvega kokku küll.

Hea
Pidurdamine märjal teel

Halb
Käitumine vesilius

Koondhinne 8,3

* * * *

Hind: 1450 krooni

Barum Bravuris
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: H (210 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 2 nailon / 1 polüester
DOT: LLT 4
E-sertifikaat: E4 (Holland)
Valmistamisaeg: 2007 nädal 44
Valmistatud: Prantsusmaal

BARUM sai seekordses testis kallimast hinnaklassist konkurentidele tublisti vastu. Tipptulemust küll üheski katses ei tulnud, kuid pettumusi samuti mitte. Suurimaks mureks on raskepärane juhitavus möödumiskatsel. Kiirel suunamuutusel reageerib rehv laisalt ja tagarataste pidamine on kerge kaduma. Märjal asfaldil on Barum kuulekam, säilitab oma järjekindlalt alajuhitavat loomust ega üllata pidamise kaotamisega.

Hea
Vaikne

Halb
Juhitavus kuival teel

Koondhinne 8,2

* * *

Hind: 1600 krooni

Michelin Energy Saver
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: H (210 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: ei
Välis- ja sisekülg erinevad: jah
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 1 polüamiid / 1 polüester
DOT: HC
E-sertifikaat: E2 (Prantsusmaa)
Valmistamisaeg: 2007 nädal 47
Valmistatud: Hispaanias

MICHELINi pidurdusvõime on märjal asfaldil eeskujulik. Hea on ka külgpidamine, kuid tulemus jääb kokku siiski keskpäraseks. Michelin on nagu rõhutatult rahuliku loomuga – aga ainult pidamise piirini. Äkilistes olukordades on reaktsioon aeglane ja tee kipub kitsaks jääma. Vesilius valmistas Michelin pettumuse. Siiski on tegemist korraliku rehviga, millega kõlbab sõita küll ja küll, aga mõned omadused vajaksid juba tänapäevases konkurentsis juba uuendamist.

Hea
Pidurdamine märjal teel

Halb
Käitumine vesilius

Koondhinne 8,2

* * *

Hind: 2018 krooni

Kumho Ecsta SPT
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: V (240 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Ehitus: 2 teras + 1 polüester + 1 nailon / 1 polüester
DOT: YOLM YA9J
E-sertifikaat: E4 (Holland)
Valmistamisaeg: 2007 nädal 37
Valmistatud: Koreas

KUMHO oli testirühma vaikseim rehv ning selle pidamine ja juhitavus olid heal tasemel. Ohuolukordades on Kumho juhitavus ebatäpne ja aeglase reaktsiooni tõttu võib takistustest möödapääsemine raskusi tekitada. Tagarataste pidamine siiski reeglina säilib ja äkilisi libisemisi ei teki. Kõige õnnetumaks omaduseks osutus nõrk käitumine vesilius. Kui seda annaks parandada, oleks tegemist täiesti arvestatava suverehviga.

Hea
Vaikne

Halb
Käitumine vesilius

Koondhinne 8,1

* * *

Hind: 1520 krooni

Dayton D210
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: H (210 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: jah
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 1 nailon / 1 polüester
DOT: 3YOF L9DT
E-sertifikaat: E20 (Poola)
Valmistamisaeg: 2007 nädal 43
Valmistatud: Poolas

DAYTON edestas küll väga selgesti Hiina päritolu rehve, kuid tulemused jäid rahuldava hinde piirile. Pakutavast pidamisest lihtsalt ei piisa enamaks. Konkurentidest kehvem pidamine kajastub ka juhitavuses. Pidamine kaob kergesti, seejärel kontrolli tagasi saada on aga raske. Möödumiskatsel on Dayton aeglane ja laisk. Õnneks on rehv loomult alajuhitav ja tagarataste libisemise pärast ei pea väga muretsema.

Hea
Rahuldav käitumine vesilius

Halb
Pidurdamine märjal teel
Juhitavus

Koondhinne 7,5

* *

Hind: 1550 krooni

Triangle Talon GLS
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: V (240 km/h)
Koormusklass: 94
Kindel pöörlemissuund: ei
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Ehitus: 2 polüester + 2 teras + 1 nailon / 2 polüester
DOT: OHQR
E-sertifikaat: E4 (Holland)
Valmistamisaeg: 2007 nädal 01
Valmistatud: Hiinas

TRIANGLE kohta on raske midagi head öelda. Märjal asfaldil on juhitavus eriti raskepärane. Pealtnäha täiesti süütus olukorras võib pidamine järsku ära kaduda ja tagasi on seda juba raske saada. Kuival teel on Triangle äkiline. Reageerib roolile küll kiiresti, ent sellega kaasnevalt kaob järsku tagarataste pidamine. Lisaks on rehv lärmakas ja ebamugav. No ei ole sellist leiutist meie turule tarvis.

Hea

Halb
Pidamine kõigis oludes
Juhitavus kõigis oludes

Koondhinne 5,9

Hind: No ega Eestis ei müüdagi

Goodride R-VH 680
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Kiirusklass: V (240 km/h)
Koormusklass: 91
Kindel pöörlemissuund: ei
Välis- ja sisekülg erinevad: ei
Ehitus: 1 polüester + 2 teras + 2 nailon / 1 polüester
DOT: 7DJF EBJ
E-sertifikaat: E4 (Holland)
Valmistamisaeg: 2007 nädal 33
Valmistatud: Hiinas

GOODRIDE on üsna kõlbmatu rehv. Harvanähtaval kombel on valmistajatel õnnestunud ühendada vilets pidamine, hädine juhitavus ja vesiliu tekkimine juba eriti väikesel kiirusel. Kuival asfaldil oleksid esi- ja tagarehvid nagu erinevatest komplektidest. Reaktsioon roolile on aeglane ja lõtv, takistustest möödumine läheb raskeks. Kui seda siiski üritada, kaob ootamatult tagarataste pidamine. Möödumiskatsega jäid hätta ka väga suurte kogemustega juhid. Kui vähegi võimalik, siis vältige seda rehvi.

Hea
Suhteliselt vaikne

Halb
Kõik pidamise ja juhitavusega seotud omadused

Koondhinne 5,5

Hind: netikaubamajas reifendirekt.de 623 krooni, lisandub saatmiskulu 117.-

 

ABS-pidurdus märjal asfaldil Pidurdusteekond, m
Hankook 26,1
Michelin 26,3
Nokian 26,4
Bridgestone 26,8
Continental 26,8
Kumho 26,8
Goodyear 27,0
Barum 27,1
Vredestein 27,1
Dayton 28,7
Kiire lamellrehv 30,8
Goodride 31,1
Triangle 31,3
Tavaline lamellrehv 40,4
ABS-pidurdus märjal asfaldil kiiruselt 80–5 km/h
Vesiliu tekkimine sirgel Kiirus, km/h
Kiire lamellrehv 87,0
Vredestein 87,0
Goodyear 83,0
Nokian 79,5
Barum 75,0
Bridgestone 74,5
Dayton 73,5
Tavaline lamellrehv 71,5
Continental 70,5
Hankook 70,0
Michelin 69,5
Kumho 66,5
Triangle 66,0
Goodride 65,0
Katses sõideti vette ja alustati kiirendamist. Määrati kiirus, mille puhul esirattad kaotasid lõplikult haardevõime.
Külgpidamine märjal asfaldil Ringiaeg, s
Vredestein 14,0
Barum 14,2
Bridgestone 14,2
Continental 14,2
Goodyear 14,2
Hankook 14,2
Michelin 14,2
Kumho 14,3
Nokian 14,3
Dayton 14,5
Kiire lamellrehv 14,8
Goodride 15,3
Triangle 15,3
Tavaline lamellrehv 16,8
Sõideti võimalikult kiiresti märjal ringil, mõõtes samal ajal ringiaegu. Ringiaeg iseloomustab rehvi maksimaalset külgpidamist.
Kiirusrada märjal asfaldil Ringiaeg, s
Vredestein 66,7
Continental 68,2
Goodyear 68,2
Kumho 68,4
Nokian 68,5
Kiire lamellrehv 68,6
Hankook 68,8
Michelin 69,1
Bridgestone 69,3
Barum 69,5
Dayton 70,8
Tavaline lamellrehv 74,9
Triangle 75,0
Goodride 75,1
Katses läbiti märjaks kastetud asfaltrada võimalikult kiiresti. Tulemus on mitme katse ja mitme testija õnnestunud tulemuste keskmine.
Juhitavus märjal asfaldil Hinne
Continental 10
Bridgestone 9
Goodyear 9
Nokian 9
Vredestein 9
Barum 8
Hankook 8
Kumho 8
Michelin 8
Kiire lamellrehv 7
Dayton 7
Triangle 6
Goodride 5
Tavaline lamellrehv 4
Hinne näitab testijate hinnangut rehvi käitumisele kurvilisel märjal teel. Testijad ei teadnud, milliseid rehve parajasti kasutavad.
Juhitavus kuival asfaldil Hinne
Bridgestone 10
Continental 9
Goodyear 8
Hankook 8
Kumho 8
Michelin 8
Nokian 8
Barum 7
Kiire lamellrehv 7
Dayton 7
Triangle 6
Vredestein 6
Goodride 5
Tavaline lamellrehv 4
Hinnati rehvi käitumist möödumiskatsel. Iga juht tegi mitmeid möödumisi erinevate kiirustega. Tulemus on mitme testija hinnete keskmine.
Müratase Hinne
Kumho 10
Barum 9
Bridgestone 9
Continental 9
Nokian 9
Kiire lamellrehv 8
Dayton 8
Goodyear 8
Hankook 8
Michelin 8
Goodride 7
Vredestein 7
Tavaline lamellrehv 6
Triangle 6
Rehvimüra hinnati subjektiivselt, auto seest kuulduna. Katse käigus kiirendati kiiruseni 100 km/h ja lasti autol vabalt veereda, kuni kiirus oli langenud 30 km/h-ni.
Mugavus Hinne
Kiire lamellrehv 10
Tavaline lamellrehv 10
Continental 9
Barum 8
Dayton 8
Goodride 8
Goodyear 8
Kumho 8
Nokian 8
Vredestein 8
Bridgestone 7
Hankook 7
Michelin 7
Triangle 6
Sõidumugavust hinnati erinevat tüüpi teedel, ka sellistel mille pind oli kulunud, auklik ja ebatasane.
Lõpphinnang
Osakaal, % Barum Bridgestone Continental Dayton Goodride Goodyear Hankook Kumho Michelin Nokian Triangle Vredestein
Pidamine märjal asfaldil 50
ABS-pidurdus 15 9 9 9 7 5 9 10 9 10 10 5 9
Pikipidamine vesilius 15 8 8 7 8 6 9 7 6 7 9 6 10
Külgpidamine vesilius 10 9 9 9 8 6 10 9 8 8 9 7 10
Külgpidamine 5 9 9 9 8 5 9 9 9 9 9 5 10
Kiirusrada 5 8 8 9 8 5 9 9 9 9 9 5 10
Sõiduomadused 50
Juhitavus märjal teel 20 8 9 10 7 5 9 8 8 8 9 6 9
Juhitavus kuival teel 20 7 10 9 7 5 8 8 8 8 8 6 6
Müratase 5 9 9 9 8 7 8 8 10 8 9 6 7
Sõidumugavus 5 8 7 9 8 8 8 7 8 7 8 6 8
KOONDHINNE 100 8,2 8,9 8,9 7,5 5,5 8,8 8,3 8,1 8,2 8,9 5,9 8,6

Sarnased artiklid