Red Bull võttis aja maha
Teodor Luczkowski
30.10.2010

Paul Bonhomme, 46aastane britt, krooniti teist aastat järjest lennuralli maailmameistriks Red Bull Air Race’i selle aasta viimasel etapil 8. augustil 2010 Lausitzis. Tuleval aastal tal seda tiitlit kaitsta ei õnnestu, sest Red Bull otsustas lennurallide korraldamisel pidada aastase pausi.

Lennuralli 2010. aasta maailmameister selgus pärast kuut etappi, mis toimusid Abu Dhabis Araabia Ühendemiraatides, Perthis Austraalias, Rio de Janeiros Brasiilias, Windsoris Kanadas, New Yorgis USAs ja Lausitzis Saksamaal. Neist neljal oli võitjaks 2008. aasta maailmameister austerlane Hannes Arch, kuid üldvõiduks sellest ei piisanud. Nagu paljudel teistel võistlustel, on lennuralli punktisüsteemi aeg-ajalt kohandatud sooviga leida parim tasakaal, väärtustamaks nii võite kui stabiilset esinemist. Viimati tehti seda eelmisel aastal, kui etapi võitja hakkas saama 12 punkti varasema üheksa asemel. Lisapunkt otsustati anda kvalifikatsioonipäeva parimale, et selle võistluse tähtsust tõsta. Tänavu enimvõitnud Arch sai uuendatud punktisüsteemiga kokku 60 punkti, ebaõnnestunud etappe vältinud Bonhomme kogus seevastu neli punkti rohkem. Teisi etapivõitjaid polnud, nii et kolmel korral teiseks tulnud Nigel Lamb sai kindlalt kolmanda koha 55 punktiga. Kvalifikatsiooni preemiapunktid üldvõitja selgumisel määravaks ei saanud, neid sai Arch kaks Bonhomme’i ühe vastu. Ärajäänud etapid Selle aasta edetabel võinuks olla aga teistsugune, kui oleksid toimunud kaks viimast etappi. Väljakuulutatud lennuralli etappe on varemgi ära jäänud, nii tühistati 2008. aasta juulis kavas olnud võistlus Stockholmis, kuid järgnevad etapid toimusid seejärel plaanipäraselt. Nüüd tundub olukord tõsisem – juuli algul tühistati septembris toimuma pidanud ralli viimane etapp Lissabonis, paar päeva hiljem ka eelviimaseks mõeldud etapp Budapestis. Vahetult enne Lausitzi etappi võeti vastu otsus aasta 2011 lennurallide korraldamisel üldse vahele ära jätta. Red Bulli pressiteates nimetati tuleva aasta tegemistena võistluste veelgi suurema ohutuse tagamist ning pikaajaliste koostöölepingute sõlmimist nende linnadega, mis lennuralli toimumisest tõeliselt huvitatud on. Jääb vaid loota, et sellised kokkulepped sõlmitakse, võistluse korraldajate ja pilootide motivatsioon kestab ning 2012. aastaks tehtud võistluskalender kehtib muudatusteta kogu hooaja jooksul. Loodetavasti.

Sarnased artiklid