Rallisarjas nii uut kui vana
Rein Luik
08.02.2011

Veebruarikuu toob endaga kaasa ralli MM-võistluste avalöögi ja Rootsi lumistel teedel võtavad esmakordselt üksteiselt mõõtu uut tüüpi WRC-autod. Lisaks pakub just eestlastele põnevust kahe oma poisi osalemine S2000-autode klassis.

Algava hooaja muudab ralli MM-võistlustel eriti põnevaks uute WRC-autode ja nende tootjate omavaheline mõõduvõtt. Avaetapp Rootsis näitab juba kindlasti nii mõndagi, kuid samas ei saa sarja ainukese taliralli põhjal veel kaugele ulatuvaid järeldusi teha, sest peamine on siiski uute autode konkurentsivõime asfaldil ja kruusateedel. Ja teisalt, selliste kogenud tegijate nagu Fordi ja Citroëni puhul vaevalt et mingisuguseid tõsiseid altminekuid uute autode konstrueerimisel juhtunud on. Ju need ikka suhteliselt tasavägised saavad olema.

Nii Ford Fiesta WRC kui ka Citroën DS3 WRC on testiradadel kihutanud juba varasügisest saadik ja küllap on tehasetiimide põhisõitjad suutnud hooaja avastardiks autod ka oma käe järgi ära sättida ning suutnud piisava hinnangu anda autode konkurentsivõimele. Kuid eks enne esimest mõõduvõtmist väike ootusvärin ole sees ikkagi, nii tiimidel, sõitjatel kui publikul. On ju autod siiski täiesti uued – baseeruvad varasemast erinevalt S2000-klassi autodel ja jõuallikateks võistlusoludes täiesti proovimata uhiuued 1,6liitrised turbomootorid.

Kahes peamises tiimis ehk siis Fordi ja Citroëni tehasetiimides on kahe hooaja vahel toimunud sõitjate osas vaid üks muudatus. Viis aastat Citroëni rooli hoidnud Dani Sordo on lahkunud ja tema asemel on põhisõitjaks edutatud mullu särava uue tähena rallitaevasse tõusnud Sebastien Ogier. Seitsmekordse maailmameistri Sebastien Loebi arvates on just tiimikaaslane, kaasmaalane ja nimekaim see mees, keda ta kõige rohkem kartma peaks.
Tänavune ralli MM-sari tõotab sõitjate poolelt niisiis kujuneda Soome ja Prantsusmaa maavõistluseks, sest kui Citroëni tehasetiim on nüüd kahe prantslasest sõitja päralt, siis Ford jätkab kahe soomlasega. Veidi üllatav on aga see, et võistkonna esinumbriks on Fordi poolt jätkuvalt nimetatud Mikko Hirvonen hoolimata sellest, et mullu kerkis Fordi peamiseks „salarelvaks” just Jari-Matti Latvala. Kuid samas ei tähenda see veel, et tiimis Hirvoneni hakataks eelistama.

Kuid uusi WRC-autosid pole stardirivis mitte ainult neli, vaid mõlemad tootjad on varustanud uhiuute autodega ka mitmeid nn pooltehasetiime ja eravõistkondi. Fordidel sööstavad Rootsis lisaks kahele tehasetiimi sõitjale võistlustulle koguni kuus sõitjat. Juba tuntud Stobarti võistkonnas on oodata rajale Henning Solbergi, Matthew Wilsonit ning eelmisel aastal meilgi nähtud ja Saaremaa ralli võitnud Mads Östbergi. Fiesta WRC-d on võistlusautodeks ka eratiimide sõitjatel Ken Blockil, Dennis Kuipersil ja Khalid Al Qassimil.

Juba möödunud aastal kimbutas eksmaailmameister Petter Solberg oma eratiimi Citroënil tehasetiimide sõitjaid ja oli mitmel korral lähedal etapivõidule. Tänavu jätkab ülipopulaarne norralane tõenäoliselt samal kursil, sest viimasel hetkel enne Rootsi ralli registreerimisaja lõppemist sai Solberg viia lõpuni läbirääkimised Citroëniga, mille tulemusena näeme teda eelseisval hooajal uhiuue DS3 WRC roolis. Ja loomulikult on maailma tähelepanu suunatud ka endise F1-maailmameistri Kimi Räikköneni tegemistele, sest soomlane jätkab samuti ralli MM-sarjas Citroëni roolis.

Kindlasti aga saab hooaja üheks oodatumaks sündmuseks Mini tagasipöördumine ralliradadele. Uhiuut, tuntud ja kogenud Prodrive’i võistkonnas ehitatud autot Mini Countryman WRCd on esmakordselt MM-võistluste starti oodata alates neljandast etapist, st maikuus toimuvast Sardiinia rallist. Kokku on Mini võistkonnal plaanis tänavu osaleda kuuel MM-etapil. Võistkonna sõitjateks on kinnitatud andekas britt Kris Meeke ja Citroëniga aastavahetusel hüvasti jätnud Dani Sordo. Tänu oma kogemustele on hispaanlane toonud Minile kindlasti väärtuslikku informatsiooni.

Teistest MM-võistluste raames toimuvatest sarjadest pakub eestlastele enim huvi muidugi S2000-autode MM-sari, kuhu on end registreerinud koguni kaks Eesti rallisõitjat. Kõige rohkem oodatakse loomulikult Ott Tänakult, kes kihutab sarjas Ford Fiesta S2000 auto roolis, ja kes juba mullu N-rühma arvestuses sõites tõestas veenvalt, et suudab konkurentsi pakkuda ka sarja kõige kogenumatele ja parimatele sõitjatele. Seevastu noorele Karl Kruudale, kes möödunud hooajal esines väga edukalt Junior WRC sarjas, saab esimene hooaeg nelikveolistel autodel kindlasti rohkem kogemuste omandamise ja õppimise aastaks olema. Eestlastele astuvad SWRC-sarjas vastu aga väga kogenud ja kõvad sõidumehed, nagu näiteks Nasser Al-Attiyah, Martin Prokop ja värske IRC-sarja meister Juho Hänninen. Viimane kihutab IRC-sarjast MM-sarja siirdunud Red Bull Škoda meeskonnas.

Junior WRC sari on algavaks hooajaks ümber nimetatud FIA WRC Akadeemiaks ja selles sarjas kihutatakse nüüd ühesugustel Ford Fiesta R2 autodel. Selles arvestuses võib samuti starti oodata mõnd eestlast, kuid kahjuks pole käesoleva loo kirjutamise hetkeks veel osalejate nimekirja avaldatud. Sarja 26 kohast kuulusid kuus automaatselt Pirelli Star Driver konkurssi võitnud sõitjale, aga ülejäänud 18 kohale laekus tublisti rohkem avaldusi ja seega peab FIA nende hulgast mingi valiku tegema. Üheks võimalikuks sõitjaks selles sarjas on värske Eesti meister N-rühmas Egon Kaur.

Sarnased artiklid