PZU küsitlus: lamellrehvi eelistamine on veidi kasvanud
TM
17.11.2017

PZU Kindlustuse poolt läbiviidud küsitluse põhjal eelistab 69 protsenti sõidukijuhtidest talvel naastrehve ning 31 protsenti lamellrehve. Aasta eest toimunud küsitluses oli naastrehvi pooldajaid 77 protsenti, teatas PZU.

PZU Kindlustuse sõidukikahjude grupi juhi Jaanus Tanne hinnangul ei ole naastrehvi eelistamine üllatus, kuid samas on lamellrehvi populaarsus veidi tõusnud. „Sõidukijuhtide arvates on naastrehv talveoludes universaalne valik, mis sobib kõigile teedele. Lamellrehvi pooldajate osakaal on aastaga veidi tõusnud ning seda peavad mõistlikuks valikuks pigem need, kes sõidavad peamiselt linnas,“ ütles Tanne.

Lamellrehvide pooldajad tõid esile järgmist:

• Olen siiani naastudega sõitnud, kuid mõistsin, et naastu läheb reaalselt vaja mõnel päeval aastas. Lamell on ka tunduvalt vaiksem.
• Esiteks on otsene kontakt teepinnaga, siis on nii pidavus kui juhitavus paremad, teiseks pole seda sõidumüra, kui juhtub olema puhas tee, kolmandaks saab lamelliga sõita aastaringselt.
• Seni sõitsin naastrehvidega, mis said keldrisse jäetud ja autole alla paigaldatud lamellid, mis ei lõhu nii palju meie juba niigi katkiseid teid ja on märgatavalt vaiksemad.
• Kuna olen rohkem linnas, eelistan lamelli.

Naastrehvide pooldajate seisukohti:

• Igal juhul soovin nüüd soetada naastrehvid, sest olen maal elades lamellidega hätta jäänud ja uut talvehooaega need rehvid ei kannata.
• Mina jääksin naastrehvile kindlaks. Teeme perega palju pikki sõite ja kõigi turvalisus on tähtsaim eelkõige!
• Naastrehv on ikka kindel maal. Täna tuli talv jälle ootamatult.
• Minu ja pere turvalisuse huvides ning Eesti talviseid ilmastikutingimusi arvestades võivad lamellrehvidega olla tagajärjed kurvad, kuna kontrolli auto üle võib olla raske saavutada.
• Teehooldus on tihti seda vaid nime poolest või paberil. Küll ise esimesi jälgi sisse sõitnud ja lumekirmealusel kiilasjääl driftinud.
• Naastrehvid iga kell, kuna liikuda on vaja ekstreemsetel külateedel, mis võivad tihti lausjääs olla.

Üks vastaja mainis, et „olen äärmiselt ettevaatlik, aga kui mulle tundub, et naelu on juba väheks jäänud ja hooaegu on seljataga rohkem kui kaks, siis rehvivahetuses öeldakse, et mul on parimas seisus rehvid, mida nemad täna (kell 20ks õhtul) näinud on“. Paljud vastajad märkisid, et jälgivad rehvide seisukorda ning suurema läbisõidu korral muretsevad uued rehvid juba paari hooaja pärast. Vanade rehvide vahetuses saab määravaks rehvimustri sügavus, naastude olukord ja kas rehv on näiteks eelmine hooaeg kannatada saanud.

Lamellrehvide üheks eeliseks pidasid vastajad võimalust sõita nendega aastaringselt, kuid Tanne sõnul on mugavus ja kokkuhoid näiline. „Soovitan lamellrehvid õigel ajal suverehvide vastu välja vahetada, sest nii paraneb sõiduki juhitavus ja jääb ära lamellrehvide kulumine, mis muidu suvel ähvardab.“

PZU Facebooki lehel toimunud küsitlusele vastas 2555 inimest, kelle kommentaaridega saab tutvuda siin:
https://www.facebook.com/PZUKindlustus/posts/2040283109526749.

„Rehvivahetus on praegu väga aktuaalne teema, sest kuigi tõeline talv ei ole veel saabunud, muutuvad teed nullilähedastel temperatuuridel libedaks. Selle hooaja esimene lumine päev, 26. oktoober tõi juba kaasa terve rea avariisid ja plekimõlkimisi,“ märkis Tanne.

Eestis on talverehvide nõutud minimaalne mustrisügavus kesksoonest mõõdetuna 3 mm ja soovituslik 4–5 mm ning kasutada võib nii lamell- kui ka naastrehve. Suure pakasega tasub uuesti kontrollida ka rehvirõhku.