Porsche Carrera
Tõnu Ojala
08.08.2010

Porsche mudelid Carrera ja Carrera S tähendasid pikka aega vastavalt 325 hj 3,6liitrist ning 355 hj 3,8liitrist kuuesilindrilist boksermootorit, kuid viimase mudeliuuenduse käigus lisati neile hobudele veel vastavalt 20 ja 30 hobust juurde, mis viisid mõlemad autod kiirusnäitajatelt uue saja sisse.

Vaata ka videot.

Porsche 911 on Porsche mudelirivi klassik ja paljude arvates ainus õige Porsche üldse. Porsche on siiski ajaga kaasas käinud ja nii ei saanud temagi mööda vaadata maailma kümmekond aastat tagasi tabanud maasturibuumist, mis kippus 911 Porsche mudelirivis Cayenne’i taha suruma. Ometi jääb 911 vaatamata aastate kestel tehtud lugematutele mudeliuuendustele (ja Cayenne’i edule) ikka selleks, mis ta on – selleks kõige-kõige Porscheks!
Porsched on mõeldud kiireks sõiduks, seetõttu pole siinkohal mõtet aega auto välimuse ja varustuse peale raisata – selles osas on kõik korras. Nii et rooli ja teele – seda enam, et ees olid ootamas kolm tundi ringrajal (tänu Continentali uue rehviseeria esitlusele, mis osalejate suureks rõõmuks mitukümmend tuliuut Porschet raja äärde tõi)!

Manuaal või automaat?
Kui tavaliselt oleme harjunud, et automaatne käiguvahetus tähendab igal juhul järeleandmisi dünaamikas ja suuremat kütusekulu, siis uute topeltsiduriga kastide puhul ei ole see enam kaugeltki nii. Näiteks konkreetse Porsche 911 puhul on asi vastupidi mõlemal juhul. Kui tavaline kuuekäigulise manuaalse käiguvahetusega Carrera S jõuab 100 km/h-ni 4,7 sekundiga, siis 7käiguline topeltsiduriga (PDK) versioon saavutab sama kiiruse veel kiiremini – tavajuhul 4,5, Sport+ paketi korral aga koguni 4,3 sekundiga. Tõsi, lõppkiirus on PDK-kastiga pisut väiksem, aga kas see ulatub 300 või 302 km/h-ni, omab siin küll vaid statistilist väärtust, ei enam…
Lisavarustusena saada olev PDK osutub paremaks ka siis, kui kütuskulu võrrelda – käsitsi vahetuse korral 7,4–15,9 l/100 km (vastavalt maanteel ja linnas), PDK puhul aga 7,1–15,3 l/100 km. Ringrajal autot piinates (või mis piinamine see on – 911 ongi ju selliseks sõiduks loodud!) on need numbrid muidugi teisest klassist…
Paljudel tavaautodel mõõdetakse kiirendamist nullist 100 km/h-ni umbes 10 sekundi kanti. Kiirendusnäit on samas klassis ka Porschel – ainult et sel juhul on mõõdetud aega, mis kulub nullist 160 km/h saavutamiseks!
Meie testiautod olid siiski klassikalised – kuuekäigulise manuaalkastiga. Porsche sidur nõuab aga teatavat harjumist – see käib raskelt ja nii võivad need, kes selliste autodega vähem kokku puutunud, auto hõlpsalt välja suretada.

Superpidurid
Kui kiiruse osas ei suuda Carrera S erilist üllatust pakkuda – asi see sirgel teel kiiresti sõita –, siis enam kui 215 km/h kiirusega järsu tagasipöördeni lähenedes saab selgeks, miks Porschet kultusautoks peetakse – kombinatsioon mootorist, roolist ja piduritest toimib sedavõrd tervikuna! Eks Carrera S oma suurte piduritega (330 x 34 mm ees ning 330 x 28 mm taga) peabki juba spetsifikatsiooni järgi otsustades hästi pidama saama, kuid ringrajal saab otsustavaks ikkagi juhi julgus, mitte auto võimed (kui tegu ei ole päris võidusõitjaga ning neid sel päeval konkreetses grupis ei olnud, allakirjutanu nende seas).
Kolm tundi Sevilla lähedasel Montebianco ringrajal möödusid lennates. Paraku olime Sevillas, mitte Eestis, kus sellistel autodel paraku praktilist väärtust ei ole. Tõsi, emotsioone pakub Porsche nii või teisiti ja võimalust ennast näidata samuti – kahjuks jääb aga Eesti oludes peitu see, milles Porsche väärtus seisneb – et tegu on sportautoga, mis tahab, et temaga KIIRESTI sõidetakse.

Sarnased artiklid