Pool aastat selja taga
Tõnu Ojala
17.08.2011

Suvekuumus tõmbas autoäris veidi tempot alla, kuid tervikuna on müük aastatagusega võrreldes pea kolmveerandiga plussis. Oleks enamgi, kuid kahjuks napib pea kõigil firmadel autosid, mida müüa…

Juunis läks Eestis kaubaks 1458 uut sõiduautot. Seda on küll 264 võrra vähem kui müüdi mais, kuid sageli ongi suve algus registritabelitesse languse toonud. Ja et 2009. ja 2010. aasta juunis piirduti vastavalt vaid 982 ja 897 autoga, oli sellel taustal seekordne tulemus igati korralik.
Viimastel kuudel on esikohti omavahel jaganud ikka Škoda ja Toyota, kuid juunis oli 164 autoga edukaim Volkswagen. Poolaasta lõikes ei muuda see siiski veel kuidagi esikolmiku omavahelisi jõuvahekordi – samas on VW viimastel kuudel esikolmikule jõudsalt lähenenud ning võib oletada, et kuu aja pärast tuleb meil tipus teha muudatusi. Aga jah – praegu näeb Eesti uute sõiduautode TOP3 välja järgmiselt: 1) Škoda, 2) Toyota ja 3) Peugeot.
Mudelite pingereas suve algus muutusi ei toonud, 88 autoga hõivas esikoha Škoda Octavia, mis on kindel liider ka 6 kuu vahekokkuvõtetes. Juunis järgnesid Hyundai i30 ja Subaru Legacy, I poolaasta lõikes on jõuvahekorrad veidi teised ning esikohta hoidvale Octaviale järgneb teisena Nissan Qashqai. Subaru Legacy on kolmas ka siin.
Esimesel poolaastal võeti Eestis esmaselt arvele 8463 uut sõiduautot ehk kolmveerandi võrra enam kui aasta tagasi samal ajal. Kokku on 6 kuuga maanteeameti liiklusregistrisse kantud 8463 uut sõiduautot (mullu samal ajal 4857, kaks aastat tagasi oli vastav näit 5725 autot). Omaaegsete tippnäitajateni on siiski pikk maa, aastatel 2007–2008 rääkisime suurusjärkudest 15-17 tuhat autot…
Absoluutarvudes on aastatagusega võrreldes kõige enam oma numbreid kasvatanud Peugeot, Volkswagen ja Škoda, kelle esmaregistreerimised on kasvanud enam kui 400 auto võrra. Miinuspoolel on marke tunduvalt vähem, suurimad kukkujad on Renault, Chrysler ja Mazda.
Erinevad automargid tegutsevad siiski erinevates mõõtkavades – nii et kõige suurema kasvu läbi teinud automargiks võiks nimetada ka Fiati, kes on 6 kuuga oma tulemust parandanud koguni 12,2 korda (aastataguse 5 auto asemel nüüd 56)! Sama pingerea teises otsas troonivad seevastu kolm ameeriklast – Euroopas oma tegevust nende kaubamärkide all kokku tõmbavad Dodge ning Chrysler ja siinkandis statisti rollis olev Cadillac (selle automargi 50% kukkumine tuleb tegelikult ülilihtsast matemaatikast –aasta tagasi oli neid tabelis kaks, nüüd aga üks).
Tasapisi saab täiendust ka automarkide nimekiri – juunis lisandus tabelisse selle aasta esimene Maserati GranCabrio. Siiski on see nimekiri mullusest oluliselt lühem, aastataguses Tehnikamaailmas ilmus analoogne tabel, kus automarke oli mitte 40 nagu praegu vaid 46!

 

 

 

Uute sõiduautode registreerimine
2011. a 6 kuud vrdl 2010. a 6 kuud
1 Škoda 897 +547
2 Toyota 755 +266
3 Peugeot 710 +509
4 Volkswagen 697 +496
5 Renault 594 -84
6 Honda 511 +244
7 Nissan 484 +357
8 Subaru 469 +322
9 Ford 450 +236
10 Opel 351 +286
11 Hyundai 349 +192
12 Citroën 295 +104
13 Mitsubishi 239 +169
14 Kia 200 +130
15 Volvo 185 +100
16 Suzuki 174 +146
17 Dacia 144 +51
18 BMW 135 +94
19 Mazda 128 -6
20 Seat 121 +78
21 Mercedes-Benz 108 +35
22 Audi 106 +50
23 Chevrolet 74 +51
24 Fiat 61 +56
25 Jeep 48 +38
26 Lexus 42 +3
27 Land Rover 29 +18
28 Porsche 25 +17
29 Mini 14 +11
30-31 Saab 13 +10
30-31 Chrysler 13 -25
32 Alfa Romeo 9 +8
33-34 Dodge 6 -14
33-34 Jaguar 6 +3
35 Bentley 3 0
36-38 Lamborghini 2 +1
36-38 Infiniti 2 0
36-38 Lotus 2 0
39-40 Cadillac 1 -1
39-40 Maserati 1 0
Matkaautod 10 +3
Kokku 8463 +4503
Mudelite TOP10
1 Škoda Octavia 459
2 Nissan Qashqai 331
3 Subaru Legacy 316
4 Renault Megane 297
5 Toyota Avensis 255
6 Honda CR-V 221
7 Volkswagen Golf 218
8 Hyundai i30 217
9 Škoda Superb 201
10 Peugeot 308 184
Allikas: maanteeamet

Sarnased artiklid