Polaarjoone kangelased
Jussa Nieminen, Hannu Ahonen, Jyri Ajomaa, Robert Koistinen, Jenni Kurki-Suonio, Ragnar Mehisto, Aimo Niemi, Jari Pitkäjärvi
02.12.2013

Arvestatava aja meie aastast moodustab talv – näiteks mullu sai isegi Tallinnas suusatada detsembrist aprillini välja. Seega on autot valides ülimalt oluline, kuidas see talvistes oludes hakkama saab. Meie seekordses talvetestis võtavad üksteiselt mõõtu koguni 20 uudisautot – kes on parim?

Audi A3
BMW 320i
Chevrolet Volt
Citroën DS5
Fiat 500L
Ford B-Max
Honda Civic
Hyundai i30 Wagon
Kia Cee’d
Mazda6 Sport Wagon
Mercedes-Benz A-klass
Opel Mokka
Peugeot 208
Renault Clio
Seat Leon
Škoda Rapid
Toyota Auris Hybrid
Toyota GT86
Volkswagen Golf
Volvo V40

Uusi autosid tuleb kogu aeg lisaks, hea meelega tahaks ju nende kõigi kohta teada, kuidas nad talvetingimustes käituvad, aga juba kahekümnega oli tükk tegemist. Valik on, nagu talvetestides ikka, seinast seina: üldiselt manuaalkäigukastiga bensiinimootorid, aga sekka ka kaks diislit, kaks hübriidi, kaks automaatkasti…

Mis kõigil ühtviisi: juba teist aastat on elektrooniline stabiilsuskontroll kohustuslikult kõigi uute autode põhivarustuses. Kahtlemata on ESC vajalik, samas erinevad need omavahel nii palju, et on, mida testida. Lisaks turvalisusele aitab elektroonika raskemaid kohti läbida. Kümmekond aastat tagasi polnud haruldane, et esiveoline auto jäi kinni lumisel kaupluseesisel parkimisplatsil. Nüüd võtab elektroonika pidureid kasutades kaapiva ratta kiiresti kinni. Uudishimust tegime mõned katsed ka ESCd kasutamata, aga hindeid see ei mõjutanud.

http://www.youtube.com/watch?v=Lwrt-t1sv1g

Kuigi mõnelgi katsel võetakse aega, pole stopperi näit nii oluline, kui auto usaldusväärne käitumine. Või siiski – soojendusseadmete võrdluses on aeg tõepoolest kõige tähtsam!

Talveilmad on muutlikud, seepärast püüdsime iga katse ühe päevaga ära teha. Olude suhtes kõige tundlikumad katsed ehk kütusekulu ja heitgaaside sisalduse mõõtmise tegime laboritingimustes, tagades nii kõigile võrdsed tingimused.

Ülipõhjaliku testi leiab detsembrikuisest Tehnikamaailmast.
NB! Nüüd saadaval ka iTunes´is ja Google Plays!

Sarnased artiklid