Pöidlad pihku
Rein Luik
02.01.2018

Möödunud aastal esimesed etapivõidud noppinud Ott Tänak vahetas tiimi ja on valmis tänavu Toyota roolis võitlema MM-tiitli eest. Aga konkurents on tihe…

Uue MM-sarja hooaja eel oligi tehasetiimide koosseisudes kõige olulisemaks muudatuseks Ott Tänaku ja Martin Järveoja siirdumine aastate jooksul peaaegu teiseks koduks saanud M-Sporti võistkonnast Toyota tehasetiimi. Mullu oma esimeste etapivõitudega MM-sarja kokkuvõttes kolmanda koha saavutanud eestlased peavad nüüd harjuma uue võistkonna, uue auto ja uute töökaaslastega, mis iseenesest on juba suureks väljakutseks.

Eelmisel aastal uuenduskuuri läbi teinud ning varasemast võimsamate ja kiiremate WRC-autode tehnikale uueks hooajaks mingeid uusi reegleid ei kehtestatud. Tõsi, ametlikke rehvitarnijaid on nüüd kolm – Michelin, Pirelli ja DMACK – aga eks tehasetiimid jätkavad ikka Michelini toodangu kasutamist.

Aga heidame siis pilgu võistkondadele. Toyota tiimist lahkus ja tegi Tänakule koha vabaks Juho Hänninen, kelle mullused tulemused olid väga ebastabiilsed ja eks tema lahkumist oligi oodata. Seevastu aga jätkavad ülikogenud Jari-Matti Latvala ja mullu WRC-autol debüteerinud Esapekka Lappi. Värskelt Yaris WRC autoga MM-sarja naasnud Toyota üllatas rallimaailma mullu kahe etapivõiduga – nendest ühe noppis Latvala ja teise üllatuslikult kodusel MM-etapil Lappi.

Need võidu näitasid Toyota Yarise potentsiaali ja seega võib ka Tänakult igati häid tulemusi loota. Aga tiimisisene konkurents saab Toyotas olema äge – Latvala tahab kindlasti tiimis liidrikohta säilitada, Tänak tõestada, et suudab ka Yarise roolis kiire olla ning ja Lappi eesmärgiks on tõusta tulemustelt vähemalt kahe kogenenuma tiimikaaslase tasemele.

Hyundai tiimis möödunud aastal sõitnud ja neli etappi võitnud Thierry Neuville jätkab tiimi esinumbrina, aga kindlasti tuleb belglasel selle koha säilitamiseks vaeva näha. Eelmise hooaja lõpus võistkonda palgatud Andreas Mikkelsen on väga kiire ja tõestanud seda ka etapivõitudega. Tiimis jätkavad ka Hayden Paddon ja Dani Sordo ning tõenäoliselt hakkavad nemad jagama oma vahel tiimi kolmandat autot, sest neljaga ei kavatse Hyundai ühelgi rallil startida.

Citroën üritas enda tiimi meelitada värsket maailmameistrit Sebastien Ogieri, aga lõpuks oli sunnitud loobuma, kuna viiekordse maailmameistri nõudmised olevat liialt suured olnud. Nii jätkataksegi senise sõitjate koosseisuga, milles esisõitjaks kiire, aga ebastabiilne Kris Meeke, kel kipub avariisid rohkem tulema kui esikohti. Jätkavad ka väiksemate kogemustega Craig Breen ja Stephane Lefebvre. Arvata võib, et selle koosseisuga läheb Citroënil tootjate MM-tiitli pärast võitlemine raskeks ja nii pakuti esmalt testimise ning seejärel võistlemise võimalust isegi Sebastien Loebile.

Üheksakordne maailmameister on aga pühendunud rallikrossi MM-sarjale, kus kihutab Peugeot’ tehasetiimis. Siiski jõuti kokkuleppele, et Loeb osaleb kahel kuni neljal MM-etapil, alustades tõenäoliselt kolmandast etapist Mehhikos.

M-Sporti mullune võistkondlik tiitlivõit saavutati Fordi minimaalse toega ning maailmameister Sebastien Ogier seadis tiimis jätkamise tingimuseks, et autotootja hakkab võistkonda rohkem panustama. Ega palju puudu polnud, et M-Sport oleks lisaks Tänakule ilma jäänud ka Ogierist, aga lõpuks laabus tiimiomaniku Malcolm Wilsoni jaoks kõik siiski soodsalt, sest Fordi peakorterist tuli otsus pakkuda tiimile suuremat tehnilist tuge Ford Fiesta WRC arendamisel.

Võistkonnas jätkab teise sõitjana Elfyn Evans, kes aga ei pea enam DMACKi värvides ja rehvidega sõitma, vaid on nüüd täisõiguslik M-Sporti sõitja. Nagu Evans kodustel Walesi teedel näitas, on temagi võiduvõimeline ja seega on M-Sportil igati head võimalused uuesti tootjate tiitlit jahtida. Käesoleva numbri trükkimineku hetkeks polnud M-Sport veel teatanud oma kolmanda sõitja nime, kellelt kindlasti oodatakse samuti tublit panust tootjate punktiarvestusse. Esmajoones on spekuleeritud Teemu Sunineni nimega, sest kodusel Soome rallil Ford Fiesta WRC auto roolis võimaluse end näidata saanud soomlane demonstreeris seal veenvalt oma head kiirust.

MM-võistluste kalendris on jätkuvalt 13 etappi ja nende hulka pääses tagasi Türgi ralli, sest korduvalt publiku ohutuse eest hoiatusi saanud Poola rallilt võeti MM-etapi staatus. Türgi ralli paigutati septembrikuusse, mistõttu tekkis keset suve ligi kahekuuline paus. Oma kohad vahetasid kalendris ka Hispaania ja Suurbritannia rallid.

Sarnased artiklid